Indul a Budapest-Székesfehérvár vasútvonal korszerűsítése
Az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer 2-es szintjének (ETCS 2) telepítése az érintett 68 kilométer hosszú vonalon a tervek szerint 2014 végére befejeződik. A vasúti közlekedés biztonságát jelentősen növelő beruházás pénzügyi hátterét döntően az Európai Unió biztosítja.
Az ETCS elsődleges feladata a vonatok közlekedésének felügyelete, a vasúti forgalom biztonságának garantálása a legkülönbözőbb üzemi helyzetekben. Ha a mozdonyvezető a rendszer figyelmeztetését követően nem csökkenti a sebességet megfelelő mértékben, ha a sebesség eleve túl magas, illetve ha a vonat megállásra vagy a sebesség csökkentésére utasítást adó jelző felé közelít, a rendszer automatikusan bekapcsolja az üzemi féket, s ha szükséges, a vészféket is.
Az ETCS 2 telepítési munkálataival párhuzamosan folyó pálya- és biztosítóberendezési rekonstrukciónak köszönhetően Kelenföld és Székesfehérvár között a meglévő pályát alkalmassá teszik az óránként 160 kilométeres sebességgel történő közlekedésre. (MTI)