Joe Biden nyerte a Facebook költési versenyt
A négy évvel ezelőtti, 2016-os amerikai elnökválasztási kampány megmutatta, hogy a közösségi médiának mekkora ereje van az emberek elérésében és befolyásolásában.
Akkor a legtöbb exit poll a kevésbé megosztó és a hagyományos média hirdetésre riválisához képest kétszer több pénzt költő Hillary Clintont várta győztesnek. Ezzel szemben a befutó Trump a Clinton csapathoz képest éppen a hagyományos médiát szorította háttérbe és felismerve az online tér lehetőségeit, kétszer többet költött ott a vetélytárshoz képest, a Facebookon ráadásul sokkal átgondoltabb, kreatív hirdetési variációkat alkalmazva. Trump sikerében nagyban közrejátszhatott a Cambridge Analytica nevű brit cég által fejlesztett algoritmus használata, ami a Facebook akkor még elérhető kiskapuit kihasználva mikro célzások millióival terjesztett hivatalos és álhíreket is.
Trump emellett jóval aktívabb volt a Twitter valamint a Facebook kommunikációjában is agresszív, provokatív stílusban megszólítva ellenfélét és annak támogatóit. A négy évvel ezelőtti sikerrecept előkerült a 2020-as kampányban is, ezúttal azonban a másik oldalon.
Szemmel láthatóan Biden és csapata megtanulta a leckét, és a nyári hónapoktól kezdve folyamatosan többet költve jelentek meg a Facebookon Trumphoz képest. Miután a Facebook az amerikai elnökválasztás előtti héten mér nem engedélyezte új, fizetett kampányok elindítását, az október végével összesített eredmények gyakorlatilag a végleges adatokat jelzik.
A statisztika a legnagyobb költést a 3,5 milliós Facebook kedvelővel rendelkező Joe Biden oldalhoz kapcsolódva mutatja összesen 87,7 millió dollár értékben, míg ugyanez a 30,7 milliós kedvelésű Trump oldal esetében 77,3 millió dollár. A 10 millió dolláros szignifikáns különbség ugyan csökken, ha az elnökjelöltek mellett az alelnökjelöltek – a demokrata Kamala Harris és a republikánus Mike Pence - költéseit is megvizsgáljuk, de még így is 3 milliós többletet könyvelhet el a Biden-Harris páros a Trump-Pence duóhoz képest. HD marketing