Kétmillós bírság az RTL Klub szolgáltatójának
			
		    A grémium azért szabott ki bírságot az RTL Klub  szolgáltatójára, mert az Életmódkalauz egy-egy vizsgált márciusi  adásában a műsort támogató plasztikai intézet, gyorséttermi lánc és  háztartási gépeket értékesítő vállalat, étrend-kiegészítőt forgalmazó  cég termékeiről és szolgáltatásairól részletes információt nyújtott,  ezzel azok megvásárlására, igénybevételére sarkallva a nézőket -  olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményben.
    
A TV2  szolgáltatójára 100 ezer forintos, a Hír TV és a Magyar ATV  szolgáltatóira 50-50 ezer forintos bírságokat rótt ki a grémium, amiért a  csatornákon az időjárás-jelentéseket támogató vállalatok szponzoráló  üzenetei közvetlen vásárlásra való felhívást, illetve reklámértékű  többletinformációt tartalmaztak, melyek közlése - burkolt reklámként - a  szolgáltatások, illetve a termékek igénybevételére ösztönözhette a  nézőket.
    
A Hír TV júniusban népszerűsített egy medencemárkát, a  Magyar ATV és a TV2 pedig májusban egy arcmaszkokat árusító céget  propagált ily módon.
    
Mint írták, az arcmaszkok népszerűsítése  esetén megállapított bírság összegénél a testület méltányosan járt el,  és elfogadta a médiaszolgáltatók védekezését, amely szerint a  koronavírus-járvány idején a nézők tájékoztatása és az arcmaszkok  beszerezhetőségének közlése közérdeket szolgált, azonban a törvényi  előírások betartásától a testület ebben a körben sem tudott eltekinteni.
    
Az  NMHH Médiatanácsa a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság  és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe  véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét -  olvasható a közleményben.