Megvalósulhat a MediaMarkt irányításszerzése a Tesco kilenc áruházának elektronikai üzletága felett
A tranzakciót követően a Media Markt Retail Cooperation Kereskedelmi Kft. 9 helyszínen (Budapest, Veszprém, Sopron, Baja, Esztergom, Szekszárd, Dunaújváros, Kaposvár, Tatabánya) üzemeltethet eladótéren belüli (ún. shop-in-shop), szakosított, műszaki fogyasztási cikkeket árusító üzletet a Tesco-Global Áruházak Zrt. értékesítési helyszínein belül.
A GVH országosan, illetve a települések vonatkozásában is vizsgálta az összefonódás lehetséges versenyhatásait a műszaki fogyasztási cikkek kiskereskedelmi értékesítésének piacán, így a hatóság megkeresett számos, a magyar piacon jelen lévő versenytársat is. Az elemzés eredményeként a Hivatal arra a következtetésre jutott, hogy az összefonódás által a piaci koncentráció csekély, a versenyt nem veszélyeztető mértékben változik – országosan és lokálisan egyaránt. Döntésében a GVH mérlegelte a tranzakció várható előnyeit is, különös tekintettel a fogyasztókat érintő kedvező hatásokra (pl. a termékválaszték bővülése, az ügyfélkiszolgálás minőségének javulása).
Az ügy hivatali nyilvántartási száma: VJ/34/2018.
Kalkulátor ajánlónk:
Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor
Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor
Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest?