Megváltásként jött a spanyol gazdaság számára a VB-cím
A holland ABN Amro elemzői kiszámolták, hogy azokban az országokban, amelynek válogatottja megnyerte a VB-t, a rákövetkező esztendőben átlagosan 0,7 százalékkal gyorsabban nőtt a hazai össztermék, mint amire korábban számítottak.
A világbajnokság alatt eleve megnőtt az éttermek, szórakozóhelyek forgalma, nőtt a VB-vel kapcsolatos cikkek - nemzeti zászlók, trikók, egyéb nemzeti szimbólumok, ajándéktárgyak - eladása. A győzelem még inkább meghozta a spanyolok kedvét, és "nagyobb lett a mellényük is", ami pszichológusok szerint a jelenlegi gazdasági helyzetben sokkal jobb teljesítményre sarkallhatja a spanyolokat, akiknek az önbizalmát igencsak megtépázta a válság.
A pozitív hangulatváltás nyomán Spanyolország jobb színben tűnhet fel a nemzetközi cégek és a tőkepiacok szemében is. Mindez meghozhatja a várva várt növekedést az országnak: elemzők szerint a GDP negyed százalékpontos extra bővülése azt jelentené, hogy a várt zsugorodás helyett az év egészében nőne a gazdaság. Különösen a több sebből vérző spanyol idegenforgalomnak jön jól a VB-győzelem.
Elemzők szerint ennél jobb reklámot el sem lehet képzelni az ország számára, s ezzel már sokan élnek is: az NH spanyol szállodalánc honlapjára máris felkerült Paul, a világhírű jóspolip képe, a Ryanair pedig csökkentette spanyolországi útjainak árát, ennek köszönhetően jócskán fellendült a forgalom.