Miért jó befektetés a keresőoptimalizálás?

A SEO során olyan fejlesztéseket eszközölnek, aminek köszönhetően több látogató érkezik a weboldalra a keresőoldalakon keresztül, és ezt nem hirdetések által érik el, tehát a keresőből érkező látogatók organikus látogatók. Az organikus forgalomért nem kell fizetnie a weboldalak tulajdonosainak, a kattintásalapú (PPC) hirdetésekkel szemben.
A keresőoptimalizálás fő területei
A SEO-nak három fő pillére, területe van, amelyből a keresőoptimalizálás összetevődik.
A technikai SEO a weboldal keresőrobotok általi elérhetőségét, indexálhatóságát szolgálja, vagyis felméri a technikai beállításokat, a struktúrát, a gyorsaságot, a mobilbarát voltát az oldalnak, az átirányításokat, hibákat, hiszen a technikai alapok nélkül a következő két fázis sem működhet.
Az On-page SEO jelenti a tartalmi részt, vagyis, hogy a weboldal szöveges tartalma, aloldalai, kategória oldalai, blogcikkei mennyire szorulnak fejlesztésre, jól vannak-e elhelyezve a kulcsszavak, egyáltalán vannak-e, tehát a vásárlók és keresőrobotok számára is optimális-e a tartalom. Ha a Google szereti a weboldalad (és előre sorol emiatt), ez azt is jelenti, hogy a vásárlóid hasznos és releváns információkat találnak az oldaladon.
A weboldalak hitelességét az arra mutató más oldalak linkjeinek minősége és mennyisége határozza meg, ez az Off-page SEO, vagyis a linképítés.
Miért jó befektetés tehát a keresőoptimalizálás?
A vásárlások közel 90%-a online kereséssel indul, naponta közel 6 milliárd keresés zajlik szerte a világban, és ezeknek több mint 70%-a keresőoldalakon keresztül. Tehát azok a weboldal tulajdonosok, akik megfelelő hangsúlyt fektetnek a keresőoptimalizálásra, és nem csak a hirdetésekkel akarnak vevőt bevonzani, hatalmas üzleti előnyre tehetnek szert.