Nem divat az autósok körében az újérték-biztosítás
Az új értékre kötött, más néven vételár-biztosítás (GAP) lényege az, hogy az autó meghatározott koráig, a kocsi balesete, illetve ellopása esetén az új értéket téríti a biztosító. Az ilyen biztosítás lehet egy olyan casco, amely például 3 évig az autó új értékét téríti, de van olyan biztosító, amely önállóan is kínálja.
Ez utóbbi esetben kiterjed arra az esetre is, ha más tesz kárt a biztosított autójában, vagyis az alapkárt kötelező biztosításra téríti a károkozó biztosítója. Az autó hároméves életkora azért fontos szempont, mert eddig az ideig veszít legtöbbet értékéből a kocsi. Az értékvesztés elérheti az 50 százalékot is.
Ha a kocsi totálkáros lesz, vagy ellopják, akkor - alapbiztosítás esetén - az akkori piaci értéket téríti a biztosító. A GAP-biztosítással viszont a vételárhoz lehet hozzájutni. Különösen élesen jelentkezik ez a probléma akkor, ha a kocsi finanszírozott. Például egy 5 millió forintos, totálkárossá vált autó után a casco biztosító 3 millió forintot fizet, a hátralékos hitel viszont ennél több is lehet.
Így nem elég, hogy az autó oda lett, de még a károsult fizethet a finanszírozónak, hogy az lezárhassa a hitelszerződést. Vannak biztosítók amelyek akár az autó 8 éves koráig - és meghatározott kilométerig - kínálnak ilyen biztosítást, így használt autóra is megköthető az. Az újérték-biztosítás átlagos díja havi 2 ezer forint, vagyis egy tipikus kötelező biztosítás díjával azonos.