Országos betegtájékoztató kampány indul
A két szervezet szerdai budapesti közös sajtótájékoztatóján Éger István, a MOK elnöke elmondta, a "Válasszon okosan!" elnevezésű kampány plakátjain és a szórólapokon arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy milyen panaszokkal hova fordulhat a lakosság.
Így rajzok, ábrák segítségével orientálják a betegeket abban, hogy milyen esetekben kérhetik gyógyszerész segítségét, mi a háziorvos feladata, mikor ajánlott a háziorvosi ügyeletet hívni és mely esetekben kell mentőt hívni.
Az orvoskamara elnöke úgy fogalmazott, a plakátkampány nem pótolja a kamara által évek óta szorgalmazott egészségtan-oktatást, de abból egy pici szeletet kiragadva szeretnének segíteni a lakosságnak és ezáltal az ellátó intézményeknek.
Milyen lenne a helyes vérnyomás érték az én koromban?
A nagyobb méretű plakátokat rendelőkben, kórházakban fogják kirakni, a szórólapokhoz a gyógyszertárakban lehet majd hozzájutni. Utóbbiakat olyan helyekre is szeretnék eljuttatni, ahol egyéb ügyintézés miatt kell az embereknek várakozniuk.
Hankó Zoltán, a gyógyszerészi kamara elnöke arról beszélt, hogy a gyógyszerészek is megfelelő kompetenciákkal vesznek részt az ellátásban, segítenek az öngyógyszerezésben, tanácsadásban, és azt remélik, hogy a kampány segítséget fog nyújtani a lakosságnak.
A plakátok és szórólapok elkészítését a két kamara közösen finanszírozza.
Az orosházi sürgősségi osztály problémáira kitérve Éger István kérdésre válaszolva azt mondta, kevés olyan sürgősségi hely van az országban, ahol a munkakörülmények és feltételek megnyugtatóak lennének.
"A helyzet érdemben évek óta nem javult, ezt máról holnapra megoldani nem lehet" - hangsúlyozta, megjegyezve, hogy a sürgősségi osztályok betegforgalmának nagy része nem indokolt, olyan eseteket is el kell látniuk, amelyek nem oda valók. Ez pedig elveszi a figyelmet és a kapacitást a tényleg rászorulóktól - mondta.
Közölte: az emberi erőforrások minisztere által korábban említett, a sürgősségi ellátás reformjáról szóló dokumentumot a kamarának eddig nem küldték meg.