Ötvenmilliárd forint fölött a Vöröskő Kft. forgalma
Álomhatárt lépett át az Euronics Műszaki Áruházláncot üzemeltető Vöröskő Kft. 2014-ben. Az elmúlt esztendőben elért, 50 milliárd forint fölötti árbevétel felülmúlta az év elején megfogalmazott elvárásokat is. A cég éves szinten a hazai műszakicikk-kiskereskedelmi piac bővülési ütemét meghaladó mértékű növekedést ért el. Ezen belül a karácsonyi időszakban is várakozásokon felüli eredményeket produkált, különösen az arany hétvége forgalma volt kiemelkedő.
A november-decemberi adatok összességében 20 százalékkal haladták meg az előző év hasonló periódusában mérteket. A már hagyományosan „slágerterméknek” nevezhető kis háztartási készülékeken, szépségápolási cikkeken, játékkonzolokon és LED-televíziókon felül az elmúlt szezonban az IT- és telekommunikációs berendezések értékesítése volt meghatározó. Az Euronics áruházaiban az előzetesen becsültnél jóval több okostelefon és tablet talált gazdára.
A fogyasztói preferenciákat elemezve Fajcsi Róbert, a Vöröskő Kft. kereskedelmi ügyvezető igazgatója kifejtette, hogy a vásárlók egyre inkább a márkás termékek felé fordulnak. Bár a hazai piac igen árérzékeny, az úgynevezett noname és a márkás termékek között egyre kisebb az árkülönbség, ezért megnőtt a kereslet ez utóbbi kör iránt. Ez a tendencia különösen jellemző a táblagépekre. Másrészt a tapasztalatok szerint az év végén a fogyasztók bátrabban mertek költeni. A tavalyi év második felében négy új áruházat nyitott az Euronics Jászberényben, Kecskeméten, Szegeden és Nyíregyházán. Ezekkel a saját üzletek száma 67-re emelkedett.
A frekventált helyszíneken üzemelő egységek már az első hónapokban kiváló eredményeket értek el, a karácsonyi szezonban pedig messze felülmúlták a tervezett forgalmat. A cégvezetés ezek alapján is sikeres döntésként értékeli az üzletek megnyitását, az idei évben pedig további 10 saját áruház a cél, jórészt Kelet-Magyarországon.