Piaci részesedésének növelésére készül a Microsoft
2009. 06. 18. 12:00
	
	
    	
	
	
	        	    A jövő évi pénzügyi évben is kisebb visszaesést tervez a piacinál a Microsoft Magyarország, és így 2009-2010-ben is növelni szeretné piaci részesedését - mondta Sarusi Gyula, a Microsoft Magyarország marketing igazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón - tudósít az MTI. (ProfitLine.hu)
    	    
	    	    
Az alapvető cél jövőre az, hogy a lakossági piacból minél nagyobb részt szerezzen meg a vállalat. A 2008. július 1-én kezdődött és 2009. június végéig tartó idei pénzügyi évről a marketing igazgató elmondta, a teljes magyar PC piac 4,6 százalékkal esik vissza, a szerverek iránti kereslet pedig 12 százalékkal csökken. A következő pénzügyi évben a Microsoft várakozása szerint a PC piac mintegy 10 százalékkal, míg a szervereké 7 százalékkal mérséklődik. Ezzel szemben az idei pénzügyi évben az előtelepített Windows piaci részesedése több mint 1 százalékkal bővül, míg az adatbázis kezelő megoldásoké mintegy 9 százalékkal. Jövőre a vállalat a Windows esetében 2,4 százalékos, az adatbázis kezelők piacán pedig 13 százalékos növekedést vár. Sarusi Gyula elmondta, az idei pénzügyi évben több mint 610 ezer személyi számítógépet adnak el a magyar piacon, míg a következőben várhatóan körülbelül 550 ezret. Tavaly a PC-k 74-76 százalékára szállított szoftvereket a Microsoft, amit az idén 2 százalékponttal szeretne növelni. A marketing igazgató az idei pénzügyi évről közölte, a második negyedévében már érezhető volt a válság hatása, ami részben abban is megmutatkozott, hogy tavaly október-decemberben a kereskedők sem tudták pontosan, mi történik a piacon. Hozzátette, január-márciusban már tisztán látszott, hogy az ügyfelek és a partnerek más marketing megközelítést igényelnek, s a hagyományos eszközök már nem mindig hatásosak. Sarusi Gyula elmondta, a Microsoft vevői elsősorban azt várják, hogy az informatikai cég megoldásai költség- és időmegtakarítást tegyenek lehetővé számukra úgy, hogy közben nőjön a hatékonyságuk, s megalapozzák növekedésüket is. A marketing igazgató a piacról közölte, míg október-novemberben a nagy és közepes cégek vezetői még csak a projektek halasztásáról beszéltek, s jelezték, várhatóan csökkentik az informatikai költségvetésüket, február-márciusban már egyértelműen befagyasztották a kiadásaikat, s most csak a mindennapi működéshez szükséges fejlesztéseket hajtják végre. A legnagyobb visszaesés a kis cégeknél következett be, míg a lakossági piacon növekedést ért el a Microsoft alapvetően azért, mert sokat költött erre a piacra. Ez utóbbi területen a következő pénzügyi évben is növekedést vár a Microsoft.
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
    Az alapvető cél jövőre az, hogy a lakossági piacból minél nagyobb részt szerezzen meg a vállalat. A 2008. július 1-én kezdődött és 2009. június végéig tartó idei pénzügyi évről a marketing igazgató elmondta, a teljes magyar PC piac 4,6 százalékkal esik vissza, a szerverek iránti kereslet pedig 12 százalékkal csökken. A következő pénzügyi évben a Microsoft várakozása szerint a PC piac mintegy 10 százalékkal, míg a szervereké 7 százalékkal mérséklődik. Ezzel szemben az idei pénzügyi évben az előtelepített Windows piaci részesedése több mint 1 százalékkal bővül, míg az adatbázis kezelő megoldásoké mintegy 9 százalékkal. Jövőre a vállalat a Windows esetében 2,4 százalékos, az adatbázis kezelők piacán pedig 13 százalékos növekedést vár. Sarusi Gyula elmondta, az idei pénzügyi évben több mint 610 ezer személyi számítógépet adnak el a magyar piacon, míg a következőben várhatóan körülbelül 550 ezret. Tavaly a PC-k 74-76 százalékára szállított szoftvereket a Microsoft, amit az idén 2 százalékponttal szeretne növelni. A marketing igazgató az idei pénzügyi évről közölte, a második negyedévében már érezhető volt a válság hatása, ami részben abban is megmutatkozott, hogy tavaly október-decemberben a kereskedők sem tudták pontosan, mi történik a piacon. Hozzátette, január-márciusban már tisztán látszott, hogy az ügyfelek és a partnerek más marketing megközelítést igényelnek, s a hagyományos eszközök már nem mindig hatásosak. Sarusi Gyula elmondta, a Microsoft vevői elsősorban azt várják, hogy az informatikai cég megoldásai költség- és időmegtakarítást tegyenek lehetővé számukra úgy, hogy közben nőjön a hatékonyságuk, s megalapozzák növekedésüket is. A marketing igazgató a piacról közölte, míg október-novemberben a nagy és közepes cégek vezetői még csak a projektek halasztásáról beszéltek, s jelezték, várhatóan csökkentik az informatikai költségvetésüket, február-márciusban már egyértelműen befagyasztották a kiadásaikat, s most csak a mindennapi működéshez szükséges fejlesztéseket hajtják végre. A legnagyobb visszaesés a kis cégeknél következett be, míg a lakossági piacon növekedést ért el a Microsoft alapvetően azért, mert sokat költött erre a piacra. Ez utóbbi területen a következő pénzügyi évben is növekedést vár a Microsoft.
A One Magyarország a háztartások 54 százalékában van jelen valamilyen szolgáltatással
				A One Magyarország a magyar háztartások 54 százalékában van jelen valamilyen szolgáltatásával, ez 6,4 millió lakossági előfizetést jelent, a cég emellett vállalati szegmenssel is rendelkezik, így ki tudja szolgálni a közép- és nagyvállalatokat, valamint a kormányzatot is - hangzott el a One Magyarország sajtótájékoztatóján hétfőn Budapesten.
    			
    			A WING Csoport több mint 2,1 hektár fejlesztési telket vásárolt Budapesten
				A WING Csoport megállapodást kötött a GTC-vel több mint 2,1 hektár fejlesztési telek megvásárlásáról Budapesten, a Váci úti irodafolyosó területén - közölte az ingatlanfejlesztő társaság hétfőn az MTI-vel.    			
    			Az építőipar imái meghallgatásra kerültek: jó irányba változott az energetikai otthonfelújítási program
				A változások pontosan azok az irányok, amelyeket az építőipar már régóta sürgetett: több pénz, kevesebb önerő, kevesebb adminisztráció és bővülő lehetőségek jellemzik a megújult otthonfelújítási támogatást. A Mapei Kft. szerint a kormány által bejelentett módosítások lendületet adhatnak a lakossági energetikai korszerűsítéseknek.     			
    			Célzott pénzosztás: Új szintre emeli támogatási stratégiáját az Ethereum Alapítvány
				Az Ethereum Alapítvány új lendületet ad az ökoszisztéma fejlesztésének: elbúcsúzik a nyílt pályázati rendszertől, és helyette célzott támogatási modellre áll át. A stratégiai szemléletváltás nemcsak hatékonyabbá teszi a forráselosztást, de az Ethereum jövőjének legfontosabb pilléreit – a skálázhatóságot, adatvédelmet és decentralizációt – is megerősíti.
    			
    			Újabb négycsillagos szálloda nyílt Budapesten
				Francia szállodabefektető beruházásaként megnyílt a YOU Hotel Budapest, a négycsillagos szálloda a Szentkirályi utcában, Stühmer Frigyes egykori csokoládégyárában kapott helyett, az üzemeltetést a magyar Accent Hotel Management látja el - közölte az Accent hétfőn az MTI-vel.    			
    			Tesztüzemben működik a krki LNG-terminál új modulja
				Tesztüzemben működik az új átalakító modul, amely megduplázza a krki LNG-terminál (cseppfolyósítottföldgáz-terminál) kapacitását - közölte hétfőn az LNG Hrvatska, a létesítményt üzemeltető horvát vállalat.    			
    			Erősödött a forint hétfő estére
				Erősödött a forint a főbb devizákkal szemben hétfőn kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.    			
    			Új aukciós világrekord születhet Budapesten: jön a Virág Judit Galéria ötödik Zsolnay árverése
				A Virág Judit Galéria november 17-én tartja egyedüliként a világon Zsolnay aukcióját. Az immáron ötödik ilyen árverést több kontinensről is figyelemmel követik majd a gyűjtők, hiszen a Zsolnay kerámiák ma már a földkerekség legkeresettebb porcelánjai közé tartoznak. Idén igazi csúcsdarabokkal találkozhat a közönség, többek között egy különleges óriáskaspóval, amely először bukkan fel a piacon. Az aukciós kiállítást a Virág Judit Galériában november 4-16. között ingyenesen csodálhatja meg a publikum.    			
    			Magyar technológia segíthet fenntarthatóbbá tenni az ipart
				A jövő iparának egyik kulcseleme lehet egy magyar fejlesztés: a KÉSZ Csoport tagvállalata, a MATECH együttműködésre lépett az eChemicles Zrt.-vel, hogy megépítsen egy új, konténeres szén-dioxid-átalakító berendezést. Az innovatív megoldás célja, hogy a kibocsátott CO₂ ne hulladék legyen, hanem értékes, újrahasznosítható ipari alapanyag.