Tartós járványhatás: az utazók kétharmada csak biztonságos helyeken áll meg pihenni
Változásokat hoz a világjárvány az utazási szokásokban: az emberek nem kívánnak lemondani az ország- és világjárásról, de sokkal nagyobb figyelmet fordítanak a biztonságra – ez a legfontosabb tapasztalata annak az országos felmérésnek, amelyet a MOL megbízásából készítettek. A kutatási eredmények szerint az idei évre mindenképpen rányomja a bélyegét a pandémia, de mindez az utazási kedvet nem érinti, csak az irányokat befolyásolja. A megkérdezettek 54%-a kizárólag hazai utakat tervez, 26% itthon és külföldön is nyaralna, 4% pedig csak külföldi utazásra készül (16% egyáltalán nem kelne útra).
A felmérés eredményei szerint a magyarok négyötöde arra készül, hogy a higiéniai szabályokat a járvány enyhültével is következetesen be fogja tartani. A válaszadók kétharmada hangsúlyozta, hogy ha út közben valamilyen szolgáltatást kíván igénybe venni, vagy egyszerűen csak pihenni szeretne, ott fog megállni, ahol garantálni tudják számára az egészségügyi biztonságot. 50% fölötti azok részaránya, akik fontosnak tartják, hogy a töltőállomásokon legyen a kútoszlopok mellett egyszerhasználatos fóliakesztyű a higiénikus önkiszolgáláshoz. A kültéri fizető terminálhoz 67, az érintés nélküli fizetős lehetőségéhez 68% ragaszkodik.
A kézfertőtlenítő várhatóan a jövőben is a személyi higiénia egyik legfőbb kelléke lesz: a válaszadók háromnegyede gyakrabban használ jelenleg kézfertőtlenítőt, 10-ből 6-an pedig gyakrabban visznek magukkal kézfertőtlenítőt, ha elhagyják otthonukat. A MOL töltőállomásain a járvány első hullámának kezdete óta kiemelt szempontként kezelik a biztonságot. Minden MOL-töltőállomás bejáratánál ingyenes kézfertőtlenítővel töltött MOL Hygi állványok fogadják az érkezőket, shopokban belül legalább óránként (csúcsidőben pedig még gyakrabban) fertőtlenítik a gasztro-terület felületeket, így a pultot, a székeket és asztalokat is. Ugyanebbe a trendbe illeszkedik az önkiszolgáló kávégépek, a készpénz nélkül használható kézi autómosók, az önkiszolgáló tankoló automaták, illetve az önműködő WC-beléptetőkapuk telepítése, amelyre a MOL kiemelt figyelmet fordít és folyamatosan bővíti ezen eszközeit.
Hová utazz legközelebb? ITT megtudhatod!
„A töltőállomásaink egyetlen egy percre sem zártak be a járványhelyzet alatt, folyamatosan biztosítottuk vásárlóink biztonságos kiszolgálását. Sőt a már korábban elindított digitalizációs fejlesztéseink felgyorsításával is igyekeztünk növelni a kiszolgálás biztonsági szintjét, és egyre több érintésmentes fizetési megoldást vezettünk be. Az utazás közbeni biztonságos pihenés érdekében számos teraszt alakítottunk ki vagy újítottuk fel. A rendelkezésre álló tereket maximálisan kihasználva úgy igyekszünk formálni a kiszolgálás, étkezés és a pihenés infrastruktúráját, hogy egyszerre szolgálják az utazók kényelmét és biztonságát” – nyilatkozta Orosz András, a MOL Magyarország kiskereskedelmi vezetője.
Tartós tendenciának tűnik, hogy egyre többen vannak, akik a tankoláson túl egy friss kávét, helyben készült élelmiszert is vásárolnak a Fresh Cornerekben, vagy eleve azért állnak meg a MOL-nál, hogy egy kicsit felfrissüljenek– őket immár országszerte 190 Fresh Corner várja. A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók 70%-a – ha teheti – inkább a biztonságos, előre csomagolt élelmiszert választ a töltőállomás shopjában, és ugyanennyien preferálják a kávék és más italok lezárt, elviteles pohárban történő kiszolgálását. A többség döntőnek tartja, hogy legyen olyan kijelölt szabadtéri terület, ahol lehet ételt-italt fogyasztani. A fogyasztók pedig nem csak az elérhetőséget, de a minőséget is kiemelten fontosnak tartják, a Fresh Cornerekben háromféle, anyakovásszal készült pizzát kóstolhatnak meg az utazók, amelyekhez a gondosan összeválogatott alapanyagok Olaszországból érkeznek. A három különböző választékban pedig mindenki megtalálja a maga kedvencét, vásárlók egyértelműen a húsos pizzákra szavaznak: 10-ből 7-en Picante vagy Prosciutto e Funghi pizzát vásárolnak.