USA - növekszik ez eladott új autók átlagára
Az értékesített kocsik átlagára annak ellenére ért el jelentős növekedést, hogy a forgalmi adatok a vártnál lényegesen lanyhábban alakultak. Az átlagár az első öt hónapban 3,7 százalékkal, 1057 dollárral emelkedett meg a tavalyi év hasonló időszakához képest.
Az amerikai autógyárak, a detroiti hármak általában jobban teljesítettek az Egyesült Államokban értékesített többi márkához képest; a Chrysler 5,5, a Ford 4,3 és a General Motors 3,8 százalékos növekményt ért el a forgalmazott járművek átlagárában.
A legnagyobb, 6,4 százalékost növekedést a Hyundai produkálta, a Toyota 4,1 százalékkal tudta drágábban eladni autóit. A legmagasabb átlagárat (31.627 dollár) a GM érte el, amelyet a Ford és a Chrysler követ, a Hyundai esetében ez az érték csak 22.074 dollár volt.
A J.D. Power piackutató cég rámutatott, hogy a gyártók a pénzügyi krízis nyomán jelentős átszervezésekre, üzemek bezárására, márkák felszámolására kényszerültek; és már nem az a szemlélet érvényesül, hogy minél több kocsit eladjanak, akár az árak csökkentésével.
Jack Nerda, a Kelley Blue Book vezető amerikai autóipari piacelemző cég szakértője kifejtette: a válság nyomán most elsősorban az anyagilag jobb helyzetben levő fogyasztók vásárolnak új autót, ők pedig hajlanak arra, hogy drágább és jobban felszerelt modelleket vegyenek. A gyártók rögtön reagáltak, igyekeznek a legkedveltebb extrákat jobban, szélesebb körben reklámozni.