Van még azért igény a PC-kre is
A kiszállítások Európába, a Közel-Keletre és Afrikába nőttek a leginkább, 6,7 százalékkal, miközben Indiában és Kínában - ahol az ágazati elemzők jelentős emelkedést vártak volna - mérsékeltebb volt az értékesítés növekedése. A Gartner piackutató és tanácsadócég adatai szerint a váratlan felfutásból elsősorban az amerikai Hewlett-Packard és a kínai Lenovo volt képes profitálni. Utóbbi az első negyedév végén 28 százalékos piaci részesedést ért el a globális PC-piacon, miközben a HP 17,2 százalékra növelte saját részesedését.
A Dell és az Acer ugyanakkor piacot vesztett az időszakban. A Gartner kimutatása szerint főként a professzionális felhasználásban nőtt a PC-k iránti kereslet, a magánhasználatban az értékesítés tovább csökkent, ami a Gartner szerint elsősorban a táblaszámítógép-piac gyors bővülésének következménye.