Visszalépett a Penta a Schlecker megvásárlásától
Pénteki német lapjelentések szerint a Penta két hétig tanulmányozta a 13.500 embert foglalkoztató és mintegy 3 ezer üzletet működtető vállalat könyveit, majd közölte, hogy mégsem kívánja megkezdeni a tárgyalásokat a cég többségi részesedésének megvásárlásától. A Schlecker iránt még további öt befektető érdeklődik. Lapértesülések szerint mostanáig a Penta volt a leginkább tőkeerős jelentkező.
A Der Spiegel című hetilap egy április elején közölt beszámolója szerint a hálózat korszerűsítése üzletenként 30 ezer euróba kerülhet, így csak erre 90 millió eurót kellene fordítani az új többségi tulajdonosnak. Az 50 éve indult cég a fénykorában több mint 10 ezer üzletet működtetett Németországban.
A vállalat 2006 óta veszteséges, tavaly mintegy ezer boltot kellett bezárnia, éves vesztesége 200 millió euró volt. A tulajdonos Schlecker család januárban közölte, hogy csődeljárást kezdeményez. Februárban bejelentették, hogy elbocsátanak csaknem 12 ezer dolgozót, bezárnak 2.400 üzletet és befektetőt keresnek a megmaradt hálózat szanálásához.
Elemzők szerint a Schlecker azért került válságba, mert nem fejlesztette üzleti modelljét és nem korszerűsítette puritán berendezésű üzletekből álló hálózatát, a márka így megmaradt a nyolcvanas-kilencvenes évek színvonalán, és a vásárlók átpártoltak a modern, kényelmes üzleteket üzemeltető és az illatszerek, háztartási szerek mellett egy sor szolgáltatást is kínáló versenytársakhoz. A drogérialánc 2006-ban belépett a magyar piacra, 2011 elején pedig kivonult. Akkor országszerte 22 üzlete volt, ebből 12 Budapesten, míg a piacvezetőknek, az ugyancsak német dm-nek és Rossmann-nak már több száz.