A Bolt globális bevétele elérte a 2 milliárd eurót - Magyarországon is dinamikus a növekedés
A bejelentés kapcsán Markus Villig, a Bolt alapítója és vezérigazgatója elmondta: „Nem igazán értek egyet azzal, hogy Európából indulva ne lehetne sikeresnek lenni, világszínvonalú marketinget vagy mérnöki munkát végezni. Vállalatunk európai gyökerekkel bizonyította, hogy lehetséges globális sikertörténetet építeni."
Az utóbbi években a Bolt jelentősen bővítette szolgáltatási portfólióját. A kezdeti személyszállítási szolgáltatás mellett ma már roller- és e-kerékpár-kölcsönzéssel, étel- és élelmiszerkiszállítással, valamint autómegosztással is foglalkozik. A vállalat jelenleg több mint 50 országban van jelen, és több mint 20 országban ért el piacvezető pozíciót.
A jövőt tekintve a vállalat kiemelt figyelmet fordít az önvezető járművek technológiájára. "A fuvarmegosztó cégek lesznek a legjobb módja annak, hogy az önvezető autók piacra kerüljenek, de a cégek évekre vannak attól, hogy olyan szolgáltatással rendelkezzenek, amely kereskedelmileg életképes, olcsóbb, mint egy emberi sofőr, és amely megfelel a szabályozási követelményeknek" - hangsúlyozta Villig.
A magyar piacon is kiemelkedő volt a 2024-es év: a vállalat Sopronban, Siófokon és Egerben indította el szolgáltatását, folytatva országos terjeszkedését, míg Budapesten megtartotta piacvezető pozícióját. A fenntarthatóság jegyében a vállalat idén bevezette GREEN kategóriáját elektromos és plug-in hybrid autókkal, ami határozott lépés a környezettudatos városi közlekedés felé.
„A hazai piac kiemelt jelentőségű a Bolt számára. Az új városokban a szolgáltatás elindítása több hónapos előkészítést igényelt, amely során részletesen elemeztük a helyi közlekedési szokásokat és piaci igényeket. Több városba kifejezetten meghívásra érkeztünk, ami mutatja szolgáltatásunk valós piaci igényét" - emelte ki Terstyánszky Márk, a Bolt Htx Kft. ügyvezetője.