A Munch által sok élelmiszer megmenthető a kidobástól
Az Auchan "Maradtmég" néven indította el ételmentő mozgalmát, csatlakozva a Munch magyar fejlesztésű platformhoz. A Munch-on keresztül ma már több mint 130 étterem, pékség, bolt és szálloda értékesíti kedvezményesen az el nem adott, de jó minőségű ételeit. A Munch célja az élelmiszerpazarlás visszaszorítása és a társadalmi felelősségvállalás népszerűsítése.
Az Auchan áruházaknál háromféle "meglepetéscsomag" készül, az adatok szerint a főként hűtött élelmiszereket tartalmazó mix a legnépszerűbb. Az áruházlánc kiemelten kezeli a zöldség-gyümölcs csomagokat, amelyekbe kizárólag a részletes minőségi előírásoknak megfelelve kerülhetnek be termékek. A vállalat célja, hogy 2026-ra egyáltalán ne kelljen kidobni zöldséget és gyümölcsöt.
Az eredeti árhoz képest akár 66 százalékos kedvezménnyel lehet hozzájutni az összeállított doboz termékeihez - közölték. A csomagok értéke és a kedvezményes ár minden Auchan áruházban egységes, de a csomagokban szereplő termékek a készlettől függően áruházanként változnak.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint az Auchan Magyarország Kft. 2022-ben 354 milliárd forint nettó árbevételt ért el, ami szinte azonos a megelőző évivel. A társaság üzemi tevékenységének eredménye 2022-ben 2,8 milliárd forint volt a 2021. évi 9,4 milliárd forint után.