A pénzügyi eredmények jelentős növekedését jelentette be a Hankook 2023 második negyedévében
A Hankook prémium gumiabroncsgyártó a globális konszolidált pénzügyi eredmények alapján 2 263,4 milliárd KRW (körülbelül 1 580,8 millió EUR) értékű árbevételt, valamint 248,2 milliárd KRW (körülbelül 173,3 millió EUR) üzemi eredményt jelentett 2023 második negyedévére. Az árbevétel 11, az üzemi eredmény pedig 41,6 százlékkal növekedett az előző év azonos időszakához képest.
A fennálló nehéz gazdasági körülmények - mint például a lassuló gazdasági növekedés - ellenére a Hankooknak sikerült jelentős növekedést elérnie. A vállalat prémium technológiája és márkastratégiája, az elektromos járművekhez (EV) készült gumiabroncsok és nagy hozzáadott értékkel rendelkező termékek növekvő értékesítését eredményezte. Ez emelkedéshez vezetett az árbevételben és az üzemi eredményben egyaránt.
Ahogy a stabil félvezető ellátásnak köszönhetően növekedett a járműgyártás, az első szerelésű (OE) gumiabroncsok kínálata is világszinten emelkedett. Emellett a főbb piacokon a nagy forgalmazói készletek miatti keresletcsökkenés ellenére, a csereabroncsok értékesítése meghaladta a piaci keresletet. Továbbá a nyereségesség is javult a nyersanyagköltségek és a fuvarozási díjak stabilizálódásának köszönhetően.
A nagy hozzáadott értékű 18 colos és annál nagyobb személygépjármű-gumiabroncsok értékesítési aránya 43,6 százalékot ért el, ami 4,5 százalékpontos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A csereabroncsok és az első szerelésű (OE) abroncsok értékesítése a főbb piacokon – mint Európa, Észak-Amerika és Kína – megnőtt, megalapozva ezzel a globális növekedést.
A Hankook a második negyedévben Koreában piacra dobta az „iON evo” és az „iON evo SUV” termékeket, ezzel teljessé téve az elektromos járművekhez készült gumiabroncsok választékát – beleértve a négyévszakos, a nyári, a téli és a nagy teljesítményű gumiabroncsokat. Kínában, a világ legnagyobb elektromos járműpiacán, a prémium gyártó az „iON evo” és az egész évben használható „iON ST AS” terméket is bevezette, tovább erősítve jelenlétét és versenyképességét a globális piacon.
Bár a globális gazdasági bizonytalanság az év második felében is fennáll, a Hankook a minőségbeli növekedésre koncentrál. A vállalat célja, hogy 45 százalékra emelje a 18 colos és annál nagyobb abroncsok értékesítési arányát, és ezzel öt százaléknál magasabb érbevétel-érjen el az előző évhez képest. A cég emellett folytatja a vezető autógyártókkal való együttműködés fejlesztését, valamint piaci szerepének erősítését az elektromos járművek területén. A cél, hogy az elektromos járművekhez készült gumiabroncsok 20 százalékos részesedést érjenek el az eredeti felszerelésű személygépjármű- és könnyű haszongépjármű-gumiabroncsok teljes piacán belül.