Agrármarketing Centrum: befejeződött a "Fejlődő vidék" kampány

A 2014–2022 között megvalósított Vidékfejlesztési Program (VP) eredményeit ismertető kampány több millió emberhez juttatott el információkat többféle médiafelületen a magyar vidék megújulásának folyamatáról. Az egységes vizuális és tartalmi arculatú online kampány június 18. és szeptember 21. között jelentkezett a közösségi média platformokon.
Az AMC közleményében összefoglalja: a Vidékfejlesztési Program a Közös Agrárpolitika (KAP) második pilléreként, az Európai Unió és Magyarország kormányának társfinanszírozásában valósult meg. A programban több mint 2942 milliárd forint uniós és magyar forrás állt rendelkezésre, amelyből közel 400 ezer pályázat részesült támogatásban. A források legnagyobb része beruházásokra (63 százalék) és területalapú támogatásokra (33 százalék) irányult, míg a fennmaradó 4 százalék a vidéki térségek egyéb fejlesztését szolgálta.
A Vidékfejlesztési Program eredményeként modern üvegházak és gyümölcsösök jöttek létre, megújultak helyi piacok, több mint 1000 kilométer külterületi út épült vagy korszerűsödött, és elindult a precíziós gazdálkodás térnyerése, amely hozzájárul a fenntarthatósághoz és a versenyképességhez is - ismertették.
A közleményben idézik Viski Józsefet, az Agrárminisztérium agrár- és vidékfejlesztési támogatásokért felelős államtitkárát, aki rámutatott: a Vidékfejlesztési Program nem csupán egy támogatási rendszer volt, hanem jövőbe mutató beruházások összessége, amelyek alapvetően járultak hozzá a magyar vidék élhetőségéhez és fejlődéséhez.
Hangsúlyozta, hogy a kormány az ágazat stratégiai jelentőségére figyelemmel már mind a 2021-2022 átmeneti évekre, mind a jelenleg futó 2023-2027 uniós költségvetési ciklusra az adható legmagasabb, 80 százalékos arányban biztosítja az uniós agrártámogatások társfinanszírozását, ami által a rendszerváltás óta eltelt időszak legnagyobb mezőgazdasági és élelmiszeripari fejlesztési programja valósulhat meg.