Átvizsgálja a GVH a környezetvédelmi reklámüzeneteket
A piacelemzés a cégek környezetvédelemre alapuló reklámüzeneteinek jelöléseire és állításaira irányul, megvizsgálva, hogy ezek miként befolyásolják a vásárlási hajlandóságot - tájékoztattak. Hozzáfűzték: a fogyasztóvédelmi jogkörrel rendelkező versenyhatóságok Európában másutt is figyelik a vállalati kommunikációt, mert a fogyasztók döntéseit befolyásolhatják a zöld üzenetek, például a klímaváltozáshoz vagy a fenntarthatósághoz kapcsolódó reklámok.
A környezetvédelemhez kötődő reklámüzeneteket tisztességtelenül is lehet használni, torzítva a piaci versenyt - indokolta a GVH a vizsgálatot. Rámutattak: a hiteles információkon alapuló fogyasztói döntésektől függ például az energiafelhasználás vagy a hulladéktermelés alakulása, a tisztességes zöld kommunikáció tehát az egész Föld jövője szempontjából fontos.
A vizsgálat a közlemény szerint 2023 nyarán zárulhat. Az eredmények ismeretében a hatóság megállapíthatja, milyen tényezőkre érdemes a jogalkotónak figyelnie egy igazolható, ellenőrizhető, a fogyasztók számára hiteles állítás- és jelölésrendszer kialakításakor. A piacelemzésről szóló hirdetmény a GVH honlapján olvasható - közölték.