Automatizált raktárlogisztikai szolgáltatást indított a Magyar Posta Fóton
A Magyar Posta az általa nyújtott komplex szolgáltatással az áruk raktározásától a csomagok megrendelők felé történő kézbesítéséig minden feladatot képes ellátni, a folyamat digitális és automatizált működését a kiszámíthatóság és a megbízhatóság jellemzi - mondta a helyszínen tartott keddi sajtótájékoztatón Láng Géza, a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) állami vagyonért és postaügyért felelős helyettes államtitkára.
Láng Géza emlékeztetett, hogy kormány a Magyar Posta versenyképességének egyik fő irányát az innovációban és a digitalizációban látja, ugyanakkor továbbra is elvárás a postától, hogy az ország minden egyes pontján a lehető legmagasabb színvonalú szolgáltatást nyújtsa. A vállalat fejlődéséhez, növekedéséhez és sikeréhez újra kell gondolni az egyes üzletágak működését, ki kell aknázni a fejlődési lehetőségeket és versenyképessé kell tenni a szolgáltatásokat. A kormány ezt a munkát segíti, a cél továbbra is egy fenntarthatóan működő nemzeti vállalat létrehozása, amely hosszú távon is versenyképes és hatékony tud lenni - fejtette ki.
Balczó Barnabás, a Magyar Posta Zrt. elnök-vezérigazgatója arra emlékeztetett, hogy a tulajdonos világos és egyértelmű feladatot és felhatalmazást adott a Magyar Postának: ügyfélközpontú, digitális és 21. századi posta építését.
Az új, SMART by MPL elnevezésű szolgáltatást bemutatva elmondta, hogy olyan teljes körű raktárlogisztikai szolgáltatás, amely során az ügyfelek gyorsabban, egyszerűbben, kiszámíthatóbban és követhetően intézhetik csomagküldéseiket. Hozzátette, hogy a teljes automatizáltságnak köszönhetően a küldemények eljuttatása a feladótól a címzettig akár a megrendelés napján megtörténhet.
Az elnök-vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a fejlesztés egy újabb mérföldkő a társaság életében, a Magyar Posta a komplex fulfillment és csomaglogisztikai szolgáltatást egy személyben végzi a raktározás első lépésétől egészen addig, míg az adott webshop eljuttatja a küldeményt a címzettekhez.
Balczó Barnabás kiemelte azt is, hogy az informatikai rendszer saját fejlesztés, és kitért arra is, hogy a szolgáltatás elsősorban a gyorsan pörgő kis és normál dobozos webáruházak számára jó, de nagyobb cégek, bankok, biztosítók és telekommunikációs vállalatok számára is.
A Magyar Posta célja, hogy az egyetemes postai szolgáltatás mellett a hazai fulfillment piacon is meghatározó részesedéssel rendelkezzen - mondta. Hozzátette: azt gondolják, hogy ez a szegmens, ez a szolgáltatás alkalmas arra, hogy a vállalat nemzetközi jelenlétét is megalapozza."
A társaság fóti központjában végrehajtott beruházás során létrejött egy 800 négyzetméteres automatizált tároló és egy ehhez kapcsolódó 1200 négyzetméteres külső tárolórész. A robotok a nap 24 órájában, 3000 automatizált ládahely és a 240 raklaphely között teljesítenek szolgálatot, amelyek együttesen 240 tonna terméket képesek befogadni. Ennek köszönhetően a központ képes lesz már induláskor naponta akár ezer üzleti csomag kezelésére is - olvasható a vállalat közleményében.