Az online marketing legfontosabb lépései kisvállalkozások számára

Az online marketing sok kisvállalkozásnál háttérbe szorul, amit gyakran a pénzügyi háttér vagy az emberi erőforrások hiányával indokolnak. Manapság azonban egy stabil online jelenlét nélkül könnyű lemaradni a versenytársak mögött.

Az online marketing legfontosabb lépései kisvállalkozások számára

Egy alapos online marketing stratégia még a kisebb vállalatokat is fellelhetőbbé teszi az interneten, ami természetesen nagyobb forgalmat és több bevételt jelent majd.

Szóval mik azok a marketingtaktikák, amelyeket egy kisebb vállalkozás is hatékonyan alkalmazhat az online sikerek érdekében? Az alábbiakban ezekről lesz szó!

1. Az oldalak auditálása

Egy webhely oldalait negyed- vagy félévente ajánlott alaposan ellenőrizni. Vannak olyan gyengébben teljesítő oldalak, amelyeket esetleg érdemes lenne eltávolítani vagy frissíteni?

Egy tartalomaudit során nem csupán webhelyünk meglévő felhozatalát ellenőrizhetjük, hanem azonosíthatjuk azokat a tartalmi hiányosságokat is, amelyek pótlásával további forgalomra tehetünk szert.

Ellenőrizzük, hogy mely oldalak kapják a legnagyobb forgalmat, illetve melyek konvertálnak a legjobban. Figyeljünk oda arra is, hogy mely oldalak produkálják a legmagasabb visszafordulási arányokat. Végezetül, nézzünk rá azokra az oldalakra, amelyek már hosszú ideje nem kaptak semmilyen frissítését.

Vezessünk listát mindezekről, és jelöljük meg, hogy mely oldalak maradhatnak, melyeket érdemes frissíteni, és melyeket jobb szimplán törölni (és átirányítani).

Egy tapasztalt online marketing ügynökség garantáltan alapos webhelyauditot végez majd, amelyet általában egy átfogó online marketing stratégia összeállítása követ.

2. A visszahivatkozások összegyűjtése

A Google nagyra értékeli azokat a webhelyeket, amelyekre más domainek is hivatkoznak saját tartalmaikban. Ezek a hivatkozások afféle „szavazatok” a keresőmotorok számára, és azt jelzik, hogy a linkelt tartalom egy hiteles, megbízható forrás, amit megéri az első keresőtalálatok között megjeleníteni.

A minőség azonban fontosabb szempont, mint a mennyiség. Egy igazán tekintélyes webhely egyetlen egy hivatkozása többet ér majd, mint tíz spam jellegű link.

Ha ilyen linkeket szeretnénk gyűjteni saját webhelyünk számára, akkor értékes tartalmakat kell készítenünk és publikálnunk rá. Az igazán jó tartalmakat egyre többen jelölik majd meg forrásként saját webhelyükön, amire a keresőmotorok is fel fognak figyelni.

3. A társadalmi bizonyítékok összegyűjtése és felhasználása

A társadalmi bizonyítékok az online marketing leghatékonyabb eszközei közé tartoznak. Az emberek mindig többet adnak más vásárlók szavára, mint arra, amit egy márka saját magáról állít. Éppen ezért, ha sikerül minél több pozitív értékelést összegyűjtenünk ügyfeleinktől (legyenek azok magánszemélyek vagy más cégek), akkor ezekkel az újabb érdeklődőket is meggyőzhetjük arról, hogy bennünket érdemes választaniuk.

Egyre többen olvasnak online véleményeket a cégekről és kínálatukról. Fontos tehát, hogy felkeressük elégedett vásárlóinkat, és kérjük ki őszinte véleményüket márkánkkal, termékeinkkel vagy szolgáltatásainkkal kapcsolatban. Sokaknak elég egy egyszerű emlékeztető email ehhez, és boldogan megosztják majd tapasztalataikat egy erre alkalmas felületen.

4. Foglalkozzunk a közösségi médiával

A közösségi média marketing egy rendkívül hatékony eszköz a kisvállalkozások online szerszámosládájában. Manapság több száz millió felhasználó jelentkezik be napi rendszerességgel kedvenc közösségi platformjaira, ami páratlan lehetőséget kínál elérésükre és megnyerésükre.

Az igazán hatékony közösségi média marketing érdekében meg kell ismerjük célközönségünket, és ki kell derítenünk, hogy mely platformokat használják leggyakrabban. Ez különösen fontos a kisebb vállalkozások számára, amelyek általában csak egyetlen platform kezelésére fordíthatnak időt és emberi erőforrásokat.

Ha ez megvan, akkor a következő lépés olyan jellegű tartalmakat készíteni és megosztani ezen a platformon, amire a közönség számít. Az Instagramon például a képeké és rövid videóké a főszerep, míg a LinkedInen jobban értékelik a hosszabb szakami tartalmakat és cikkeket.

A különböző platformokon továbbá fizetett hirdetések is bevethetők, amikkel különösen a kezdetekben érdemes foglalkozni, hogy minél előbb új követőket szerezhessünk közösségi profilunk számára.

5. Ügyeljünk a helyi keresőoptimalizálásra

A helyi SEO, vagyis a helyi keresőoptimalizálás segít, hogy olyan lehetséges ügyfelek találhassanak rá márkánkra, akik kifejezetten a környékünkön végzik kereséseiket. Ez egy nagyon fontos stratégia, hiszen sok kisvállalkozás helyi ügyfélkörből tartja fent magát.

Ha szeretnénk fellelhetőbbé tenni vállalatunkat városunkban vagy egy valamivel szélesebb földrajzi területen, akkor az alábbi taktikákat érdemes alkalmazni ehhez:

- Készítsük el és töltsük ki Google Cégprofil adatlapunkat.

- Használjunk helyi vonatkozású kulcsszavakat tartalmainkban (például „azonnali duguláselhárítás Egerben”).

- Szerezzünk hivatkozásokat más helyi webhelyektől.

- Biztosítsuk, hogy cégünk alapadatai (név, cím, telefonszám) mindenhol ugyan úgy jelenjenek meg, mert a keresőmotorok többek között ez alapján győződnek meg cégünk hitelességéről.

Ezen taktikák alkalmazásával beindíthatjuk vagy fellendíthetjük kisvállalkozásunkat, és új közönségeket érhetünk el az interneten. Az így szerzett bevétel egy részét aztán érdemes lesz további marketingre fordítani, ami további növekedést biztosít majd.

Az Otthon Start Program a befektetők előnyét növeli: Íme a számok!

Az Otthon Start Program szeptemberi indulása jelentős hatással lesz az ingatlanpiac belső dinamikájára, különösen a vásárlási motivációk szempontjából. A Duna House friss piaci értékelése szerint a támogatott hitel bejelentése előtt már érezhetően elindult egy fordulat: növekedett a saját célú lakásvásárlások aránya, míg a befektetői vásárlások részaránya mérséklődött. Az új konstrukció azonban ismét a befektetői célú vásárlások felerősödését hozhatja magával, az első lakást vásárlók kárára.
2025. 08. 05. 20:10
Megosztás:

Csak addig nem kütyüzünk, amíg alszunk

Ma már ismeretlen fogalom a pihenőidő a mobiltelefon-használatnál, ugyanis csak addig „alszik” a telefonunk, amíg mi is alszunk – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által megrendelt, a fiatalok platformhasználati szokásait vizsgáló kutatásból.
2025. 08. 05. 19:05
Megosztás:

Vártnál jobb eredmény az OTP-től

Az Erste szektorelemzője augusztus 5-én tette közzé az OTP második negyedéves eredményéről szóló véleményét. Az elemzés főbb megállapításai:
2025. 08. 05. 18:00
Megosztás:

Készül a vetőmagszektor az őszi kalászosok szeptemberben kezdődő vetésére

Heteken belül megkezdődik az ősz legnagyobb szántóföldi munkája, a kalászosok vetése. A Vetőmag Szövetség Szakmaközi Szervezet és Terméktanács információi szerint a vetőmagszektor elegendő mennyiségű, jó minőségű vetőmaggal áll a gazdálkodók rendelkezésére. A szervezet idén nettó 171 ezer forintos tonnánkénti tájékoztató árat hirdetett az őszi kalászos vetőmagokra.
2025. 08. 05. 17:00
Megosztás:

Trump ismét magasabb vámokkal fenyegette meg Indiát

Az amerikai elnök kijelentette, hogy jelentősen emelni fogja az Indiára kivetett vámokat, hogy nyomást gyakoroljon az orosz olaj vásárlása miatt.
2025. 08. 05. 16:00
Megosztás:

Bitcoin árfolyama: hosszú távú optimizmus eltűnik az opciós piacon – inflációs félelmek veszik át az uralmat

​A Bitcoinnal kapcsolatos hosszú távú piaci optimizmus hirtelen semlegessé alakult, amikor az opciós piac mutatói inflációs aggodalmakra reagáltak. A befektetők most már nem bíznak abban, hogy új csúcsok jöhetnek – legalábbis az opciós kereskedés tükrében.
2025. 08. 05. 15:00
Megosztás:

Kriptovaluta hírek Tron - milyen tényezők befolyásolják most a TRX árfolyamát?

Az alábbi összefoglaló elemzői anyag bemutatja a TRX (Tron) árfolyamát az elmúlt nagyjából 3 hónapban (2025. május–július), feltérképezve a legfontosabb fundamentumokat és eseményeket, amelyek meghatározó hatással voltak a mozgására.
2025. 08. 05. 14:00
Megosztás:

Illegális zöldség-gyümölcs kereskedőket ért tetten a rendőrség és az NKFH a közös razziájuk során

Közös razziába kezdett a rendőrség és a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) az illegális zöldség-gyümölcs kereskedelem visszaszorítása érdekében. Az akció során illegális kereskedelemmel foglalkozó magyar és külföldi állampolgárokat értek tetten, akik árusításra vonatkozó engedéllyel nem rendelkeztek, a termékek nagy része pedig jelöletlen volt. A hatóság munkatársai összesen 2600 kilogramm árut ellenőriztek, a feltárt szabálytalanságok miatt saját hatáskörében mind az NKFH, mind a rendőrség hatósági eljárást indított.
2025. 08. 05. 13:00
Megosztás:

A pénteki zuhanást után tovább estek az amerikai kötvényhozamok

A múlt hét végi közel 20 bázispontos zuhanás után még kissé csökkentek tegnap is az amerikai kötvényhozamok, amiben még mindig a pénteki, a vártnál sokkal gyászosabb és a recessziós félelmeket ismét a felszínre hozó amerikai munkapiaci riport játszotta a főszerepet. v
2025. 08. 05. 12:00
Megosztás:

Trump lényegesen emelné India büntetővámját, megfelelően estek a gyári megrendelések

Az Egyesült Államokban is sikerült talpra állnia a jelentősebb tőzsdeindexnek a pénteki veszteségeket követően; az S&P500 (+1,5%) négy nap esés után tudott végre emelkedni, a Dow 1,3%-kal került feljebb, a Nasdaq Composite pedig +2%-kal.
2025. 08. 05. 11:00
Megosztás:

Kilábalás a nyugat-európai tőzsdéken, de svájci index esett a 39%-os vámfenyegetés miatt, esett a Sentix befektetők bizalmi index Európában

Erőre kaptak tegnapi a legfontosabb nyugat-európai tőzsdeindexek a pénteki negatív zárást követően, amit a Donald Trump amerikai elnök globális szintű vámháborúja miatt bizonytalan helyzet és a recessziós félelmeket ismét a felszínre hozó júliusi amerikaimunkapiac okozott.
2025. 08. 05. 10:00
Megosztás:

71 millió dolláros fejlesztési büdzsét szavazott meg a Cardano – jöhet az ADA új korszaka?

A Cardano közössége történelmi jelentőségű döntést hozott: 74%-os többséggel megszavazta, hogy a hálózat fejlesztőcsapata, az Input Output Global (IOG) 96 millió ADA-t – azaz közel 71 millió dollárt – fordíthasson a következő egy év hálózati fejlesztéseire. A cél: gyorsabb, skálázhatóbb, fejlesztőbarátabb Cardano, új felhasználási lehetőségekkel és élénkülő ADA-kereslettel.
2025. 08. 05. 09:00
Megosztás:

Globális bérkifizetések új alapokon – Forradalmasítja a fizetést a Stellar, az Airtm és a Bridge együttműködése

A digitális gazdaság határai elmosódnak, de a fizetések még mindig beragadtak a múlt századba. Egy új, már működő integráció most gyökeresen alakítja át a globális bérkifizetési rendszert: a Stellar blokklánc, az Airtm digitális pénztárca és a Stripe tulajdonában álló Bridge közösen hozták létre azt az infrastruktúrát, amely végre valódi megoldást kínál a világ bármely pontján dolgozók gyors, biztonságos és megfizethető díjazására.
2025. 08. 05. 08:00
Megosztás:

Csökkent a Puma bevétele a második negyedévben

A Puma német sportszergyártó a tavalyi azonos időszakinál kisebb bevételt ért el az idei második negyedévben a honlapján közzétett beszámolója alapján.
2025. 08. 05. 07:00
Megosztás:

Magyar médiavállalkozás sikere német óriásokkal karöltve

Magyar siker az európai digitális hirdetési piacon: két német óriással kötött szerződést az Ads Interactive Media Group ezzel a térség egyik kiemelt header bidding szolgáltatójává vált.
2025. 08. 05. 06:00
Megosztás:

Következő generációs épületgépészeti megoldás a fenntarthatóságért

Az LG Magyarország tapasztalatai szerint hazánkban is jelentős az érdeklődés az R32 hűtőközeggel működő inverteres scroll folyadékhűtő berendezések iránt, amelyek széles körben alkalmazhatók különféle épülettípusok – például kereskedelmi, ipari létesítmények, közintézmények, irodaépületek, szállodák, oktatási és egészségügyi intézmények – energiahatékony hűtési, fűtési és használati melegvíz igényeinek kielégítésére. A vállalat következő generációs épületgépészeti megoldása támogatja az alacsony globális felmelegedési potenciállal (GWP) rendelkező hűtőközegek és a fenntartható technológiák irányába mutató globális átállást, hiszen az R32 GWP-értéke körülbelül 70 százalékkal alacsonyabb, mint a korábban jellemzően alkalmazott R410A-é.
2025. 08. 05. 05:00
Megosztás:

Stagnáló gazdaság: mire figyeljen egy KKV a pénzügyi tervezésnél?

2025-re a magyar kormány a GDP-növekedést eredetileg 3,4 %-ra várta, ám a legfrissebb adatok alapján ezt már 1 %-ra mérsékelték. Bár talán a recessziót sikerül elkerülni, de az szinte már biztos, hogy a tényleges növekedés elmarad a tervezettől. Ugyanakkor ilyen környezetben is különösen fontos a KKV-k számára a tudatos pénzügyi tervezés – hangsúlyozta Bagdi Lajos, a Niveus partnere.
2025. 08. 05. 04:00
Megosztás:

Erről árulkodik a kereskedelmi ingatlanpiac első féléves teljesítménye

A Colliers szakértői áttekintették az idei év eddigi legfontosabb eseményeit és trendjeit. A 2025 H1-es sajtókonferencia során a vállalat vezető szakértői – Tóth Kristóf (Associate Director, Head of Research), Zelles-Görgey Balázs (Director, Head of Capital Markets), Csörgő Anita (Director, Head of Retail), Ecsődi Miklós (Director, Head of Occupier Services) és Beck Tamás (Director, Head of Industrial) az aktuális gazdasági környezet mellett elemezték az egyes ingatlanpiaci szektorok alakulását is.
2025. 08. 05. 03:00
Megosztás:

Ön melyiket részesíti előnyben? Készpénz vagy digitális fizetés?

A magyar fiatalok egyre természetesebben használják a digitális fizetési módokat – legyen szó mobilappról, okosóráról, okoskarkötőről vagy bankkártyáról –, és ezek biztonságát már a készpénzével egyenértékűnek tartják. A K&H ifjúsági index legfrissebb adatai jól mutatják a generációs kettősséget: fejben már a jövőben élnek, de a gyakorlatban még sokan ragaszkodnak a hagyományos megoldásokhoz.
2025. 08. 05. 02:00
Megosztás:

Vége! Véget ér a nyár! Itt a pontos időpontja

Szeptemberre fordulva milliók sóhajtanak fel: vége a nyárnak. Az iskolatáska cipzárja felhangzik, a napbarnított bőr lassan fakul, a strandpapucs helyét pedig újra a zárt cipők veszik át. De vajon tényleg itt a nyár vége? És mi alapján döntjük el, hogy mikor zárjuk le az év legmelegebb, legfelszabadultabb időszakát? Mikor mondhatjuk "hivatalosan" is azt: VÉGE A NYÁRNAK?
2025. 08. 05. 01:00
Megosztás: