Az online marketing legfontosabb lépései kisvállalkozások számára

Az online marketing sok kisvállalkozásnál háttérbe szorul, amit gyakran a pénzügyi háttér vagy az emberi erőforrások hiányával indokolnak. Manapság azonban egy stabil online jelenlét nélkül könnyű lemaradni a versenytársak mögött.

Az online marketing legfontosabb lépései kisvállalkozások számára

Egy alapos online marketing stratégia még a kisebb vállalatokat is fellelhetőbbé teszi az interneten, ami természetesen nagyobb forgalmat és több bevételt jelent majd.

Szóval mik azok a marketingtaktikák, amelyeket egy kisebb vállalkozás is hatékonyan alkalmazhat az online sikerek érdekében? Az alábbiakban ezekről lesz szó!

1. Az oldalak auditálása

Egy webhely oldalait negyed- vagy félévente ajánlott alaposan ellenőrizni. Vannak olyan gyengébben teljesítő oldalak, amelyeket esetleg érdemes lenne eltávolítani vagy frissíteni?

Egy tartalomaudit során nem csupán webhelyünk meglévő felhozatalát ellenőrizhetjük, hanem azonosíthatjuk azokat a tartalmi hiányosságokat is, amelyek pótlásával további forgalomra tehetünk szert.

Ellenőrizzük, hogy mely oldalak kapják a legnagyobb forgalmat, illetve melyek konvertálnak a legjobban. Figyeljünk oda arra is, hogy mely oldalak produkálják a legmagasabb visszafordulási arányokat. Végezetül, nézzünk rá azokra az oldalakra, amelyek már hosszú ideje nem kaptak semmilyen frissítését.

Vezessünk listát mindezekről, és jelöljük meg, hogy mely oldalak maradhatnak, melyeket érdemes frissíteni, és melyeket jobb szimplán törölni (és átirányítani).

Egy tapasztalt online marketing ügynökség garantáltan alapos webhelyauditot végez majd, amelyet általában egy átfogó online marketing stratégia összeállítása követ.

2. A visszahivatkozások összegyűjtése

A Google nagyra értékeli azokat a webhelyeket, amelyekre más domainek is hivatkoznak saját tartalmaikban. Ezek a hivatkozások afféle „szavazatok” a keresőmotorok számára, és azt jelzik, hogy a linkelt tartalom egy hiteles, megbízható forrás, amit megéri az első keresőtalálatok között megjeleníteni.

A minőség azonban fontosabb szempont, mint a mennyiség. Egy igazán tekintélyes webhely egyetlen egy hivatkozása többet ér majd, mint tíz spam jellegű link.

Ha ilyen linkeket szeretnénk gyűjteni saját webhelyünk számára, akkor értékes tartalmakat kell készítenünk és publikálnunk rá. Az igazán jó tartalmakat egyre többen jelölik majd meg forrásként saját webhelyükön, amire a keresőmotorok is fel fognak figyelni.

3. A társadalmi bizonyítékok összegyűjtése és felhasználása

A társadalmi bizonyítékok az online marketing leghatékonyabb eszközei közé tartoznak. Az emberek mindig többet adnak más vásárlók szavára, mint arra, amit egy márka saját magáról állít. Éppen ezért, ha sikerül minél több pozitív értékelést összegyűjtenünk ügyfeleinktől (legyenek azok magánszemélyek vagy más cégek), akkor ezekkel az újabb érdeklődőket is meggyőzhetjük arról, hogy bennünket érdemes választaniuk.

Egyre többen olvasnak online véleményeket a cégekről és kínálatukról. Fontos tehát, hogy felkeressük elégedett vásárlóinkat, és kérjük ki őszinte véleményüket márkánkkal, termékeinkkel vagy szolgáltatásainkkal kapcsolatban. Sokaknak elég egy egyszerű emlékeztető email ehhez, és boldogan megosztják majd tapasztalataikat egy erre alkalmas felületen.

4. Foglalkozzunk a közösségi médiával

A közösségi média marketing egy rendkívül hatékony eszköz a kisvállalkozások online szerszámosládájában. Manapság több száz millió felhasználó jelentkezik be napi rendszerességgel kedvenc közösségi platformjaira, ami páratlan lehetőséget kínál elérésükre és megnyerésükre.

Az igazán hatékony közösségi média marketing érdekében meg kell ismerjük célközönségünket, és ki kell derítenünk, hogy mely platformokat használják leggyakrabban. Ez különösen fontos a kisebb vállalkozások számára, amelyek általában csak egyetlen platform kezelésére fordíthatnak időt és emberi erőforrásokat.

Ha ez megvan, akkor a következő lépés olyan jellegű tartalmakat készíteni és megosztani ezen a platformon, amire a közönség számít. Az Instagramon például a képeké és rövid videóké a főszerep, míg a LinkedInen jobban értékelik a hosszabb szakami tartalmakat és cikkeket.

A különböző platformokon továbbá fizetett hirdetések is bevethetők, amikkel különösen a kezdetekben érdemes foglalkozni, hogy minél előbb új követőket szerezhessünk közösségi profilunk számára.

5. Ügyeljünk a helyi keresőoptimalizálásra

A helyi SEO, vagyis a helyi keresőoptimalizálás segít, hogy olyan lehetséges ügyfelek találhassanak rá márkánkra, akik kifejezetten a környékünkön végzik kereséseiket. Ez egy nagyon fontos stratégia, hiszen sok kisvállalkozás helyi ügyfélkörből tartja fent magát.

Ha szeretnénk fellelhetőbbé tenni vállalatunkat városunkban vagy egy valamivel szélesebb földrajzi területen, akkor az alábbi taktikákat érdemes alkalmazni ehhez:

- Készítsük el és töltsük ki Google Cégprofil adatlapunkat.

- Használjunk helyi vonatkozású kulcsszavakat tartalmainkban (például „azonnali duguláselhárítás Egerben”).

- Szerezzünk hivatkozásokat más helyi webhelyektől.

- Biztosítsuk, hogy cégünk alapadatai (név, cím, telefonszám) mindenhol ugyan úgy jelenjenek meg, mert a keresőmotorok többek között ez alapján győződnek meg cégünk hitelességéről.

Ezen taktikák alkalmazásával beindíthatjuk vagy fellendíthetjük kisvállalkozásunkat, és új közönségeket érhetünk el az interneten. Az így szerzett bevétel egy részét aztán érdemes lesz további marketingre fordítani, ami további növekedést biztosít majd.

Kulcsfontosságú az agrárium ellenállóképességének növelése

Kulcsfontosságú lesz a jövőben a magyar agrárium ellenállóképességének növelése annak érdekében, hogy az ágazat a hatékonyságát és a versenyképességét tovább javítva meg tudjon birkózni az olyan kihívásokkal, mint amelyek idén érték a mezőgazdaságot és az élelmiszeripart: a szántóföldi növénytermesztésben az aszály, az állati termékpályákon a száj- és körömfájás, a madárinfluenza és az egyéb betegségek, a kertészeti ágazatokban pedig a fagyok és a szőlő aranyszínű sárgasága, mindezek mellett pedig az árak iránykeresése és a kiszámíthatatlanabb kereskedelempolitika – mutattak rá az MBH Bank Agrár- és Élelmiszeripari Üzletágának szakértői a bank legfrissebb negyedéves elemzése alapján. Az ágazat ugyanakkor rendkívül alkalmazkodóképes, a jelenlegi vegyes helyzetértékelésből pedig már rövidebb távon pozitív elmozdulást hozhat a beruházási pályázatok kezdődő megvalósítása és az ehhez társuló banki finanszírozás.
2025. 11. 13. 03:30
Megosztás:

Az Otthon Start Program helyzetbe hozta az alacsonyabb keresetű lakásvásárlókat

Az Otthon Start Program októberre átalakította a lakáspiaci erőviszonyokat: az alacsonyabb jövedelmű és fiatalabb vevők számára is elérhetőbbé vált a vásárlás, miközben a piac egészére a stabilitás jellemző. A hitelezési és tranzakciós trendek azt mutatják, hogy a támogatási rendszer nemcsak élénkítette, hanem ki is egyensúlyozta a piacot.
2025. 11. 13. 03:00
Megosztás:

Sok készpénzt tartasz? Akkor most rossz hírünk van számodra

A harmadik negyedév végére rekordszintre, 11 600 milliárd forint fölé emelkedett a lakossági látra szóló és folyószámlabetétek összege, miközben a háztartások már csak alig a pénzük 15 százalékát tartják lekötött formában – hívja fel a figyelmet Barát Mihály, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője. A számlákon lekötés nélkül parkoló összegek miatt évente több százmilliárd forintnyi kamattól esnek el a magyar háztartások.
2025. 11. 13. 02:00
Megosztás:

Brit miniszterelnök: mindig kiállok a BBC függetlensége mellett

Sir Keir Starmer brit miniszterelnök kijelentette szerdán, hogy mindig kiáll a BBC közszolgálati médiatársaság függetlensége mellett, amelyre szavai szerint különösen nagy szükség van "a dezinformáció jelenlegi korszakában".
2025. 11. 13. 01:30
Megosztás:

Legnépszerűbb használt autók 5-10 millió Ft között

mas részleteket mutatnak a Használtautó.hu január és október közötti adatai a magyar használtautó-piac árkategóriáiról. Míg az 1 millió forint alatti kínálatot az Opel Astra, a Suzuki Swift és a Ford Focus uralja, addig a középkategóriában a Golf-Astra-Focus trió a legkeresettebb. A 5–10 milliós ársávban a Tesla Model 3 toronymagasan vezet, míg 10 millió forint felett a BMW és a Mercedes modellek tarolnak, de itt is találunk Tesla autókat a legkeresettebbek között.
2025. 11. 13. 01:00
Megosztás:

Benyújtotta lemondását az ukrán energetikai miniszter

Benyújtotta lemondását szerdán Szvitlana Hrincsuk ukrán energetikai miniszter, akinek döntése az energetikai ágazatot érintő nagyszabású korrupcióellenes eljárással áll összefüggésben.
2025. 11. 13. 00:30
Megosztás:

Jack Ma titokban épít óriási Ethereum-vagyont – 10 000 dolláros célárral számol?

Kína legnagyobb techmogulja kriptóra vált – de miért éppen Ethereumra? Miközben a világ szeme továbbra is a Bitcoinra szegeződik, a háttérben egy újabb kriptoszenzáció van kibontakozóban: Jack Ma, az Alibaba alapítója és Ázsia egyik legismertebb üzletembere csendben, de határozottan építi fel saját Ethereum-vagyonát.
2025. 11. 12. 23:30
Megosztás:

100 dolláros XRP árfolyam? Egy elemző egymillió dollárral fogad rá - Egy 1000 dolláros $TAP befektetés akár 1 milliót is érhet – csoda nélkül

Az XRP közösség sosem okoz csalódást, ha a Crypto Twitter élénkítéséről van szó – különösen, ha árfolyam-előrejelzésekről beszélünk. Néhány hetente újabb merész állítás bukkan fel arról, hogy az XRP elérhetetlen magasságokat érhet el.
2025. 11. 12. 23:00
Megosztás:

A BNB történelme ismétli önmagát? Egy szakértő 2300 dolláros árfolyamot céloz meg

A BNB egy újabb meghatározó mozgás előtt állhat – osztotta meg elemzését Crypto Patel legutóbbi közösségi médiás bejegyzésében. Kiemelt egy visszatérő mintázatot, és hangsúlyozta, hogy a közelmúltbeli konszolidáció csupán a nyugalom lehet a következő parabolikus árfolyam-emelkedés előtt, amely új történelmi csúcsokat hozhat.
2025. 11. 12. 22:00
Megosztás:

A UNI árfolyama 31%-kal emelkedett, miután a Uniswap alapítója díjak bevezetését, tokenégetést és egységes irányítást javasolt

A Uniswap alapítója, Hayden Adams <a href="https://x.com/haydenzadams/status/1987990314997739625?s=20" target="_blank">bemutatta</a> első nagyobb irányítási javaslatát, a „UNIfication” nevű tervet, ami fordulópontot jelenthet a világ legnagyobb decentralizált tőzsdéje (DEX) számára.
2025. 11. 12. 21:30
Megosztás:

Profitrealizálás ideje? A Bitcoin új szakaszba ért a ciklusában

A Bitcoin négyéves piaci ciklusának „őszi időszakába” lépett – legalábbis a Morgan Stanley stratégái szerint, akik szerint ez a fázis a kriptotél előszobája lehet. A vezető amerikai befektetési bank szerint most jöhet el az utolsó esély a profitrealizálásra, mielőtt a piac lehűlne és egy újabb korrekciós időszak kezdődne.
2025. 11. 12. 21:00
Megosztás:

Rekordösszeg áramlott Bitcoin ETF-ekbe az októberi zuhanás óta - mégis esik a BTC ára

A kriptopiac ismét életjeleket mutat: az amerikai Bitcoin ETF-ek csak kedden több mint 524 millió dollárnyi nettó tőkebeáramlást könyvelhettek el – ez az eddigi legerősebb nap az október eleji piaci összeomlás óta. A friss adatok szerint a befektetők ismét kockázatot vállalnak, és ez újabb lökést adhat a Bitcoin árfolyamának.
2025. 11. 12. 20:30
Megosztás:

Ahogy a Digitap ($TAP) eléri a 2 millió dollárt, az elemzők 2025 legjobb kriptós előértékesítésének kiáltják ki

Egy új projekt, a Digitap ($TAP) felkeltette a kriptobefektetők figyelmét, és gyorsan 2025 egyik legfelkapottabb témájává vált. Miközben az előértékesítés tempósan halad a 2 millió dolláros mérföldkő felé, befektetők és elemzők egyaránt a „most érdemes megvenni” kategóriába sorolják, különösen mivel valós célkitűzése a hagyományos bankolás és a blokklánc sebességének integrálása.
2025. 11. 12. 20:00
Megosztás:

Megjelent a legújabb törvénytervezet a SZÉP Kártyával kapcsolatban

Újra bevezetésre kerül a SZÉP Kártyákon lévő összegek hideg élelmiszerre történő felhasználásának lehetősége – derül ki a kormány honlapjára felkerült friss jogszabálytervezetből.
2025. 11. 12. 19:30
Megosztás:

Már több mint 82 millió forint gyűlt össze a palackvisszaváltási adományokból

Már több mint 82 millió forint gyűlt össze a palackvisszaváltási adományokból; december 31-éig a hátrányos helyzetű családok és gyermekek támogatásához járulhat hozzá az, aki a REpont automatáknál az adományozás lehetőségét választja - közölte Bacsa György, a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója szerdán Budapesten újságírókkal.
2025. 11. 12. 18:30
Megosztás:

Lajkó Ferenc lett a NiT Hungary ügyvezető főtitkára

Lajkó Ferenc lett a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) ügyvezető főtitkára, aki Dittel Gábortól vette át a szervezet operatív irányítását - közölte az érdekképviselet szerdán az MTI-vel.
2025. 11. 12. 18:00
Megosztás:

A Waberer’s Csoport árbevétele és adózott eredménye is emelkedett a harmadik negyedévben

A Waberer's Csoport árbevétele a harmadik negyedévben éves összevetésben 7,8 százalékkal emelkedett, 205,4 millió euróra, a társaság konszolidált adózott eredménye 106 százalékkal, 11,2 millió euróra nőtt - közölte a logisztikai szolgáltató vállalat szerdán az MTI-vel.
2025. 11. 12. 17:30
Megosztás:

Enyhült októberben a németországi infláció

Októberben enyhült kissé az infláció Németországban, a szolgáltatások árai azonban tovább növekedtek, míg folytatódott az energiaárak csökkenése a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis végleges adatokra támaszkodó jelentése szerint.
2025. 11. 12. 17:00
Megosztás:

Tízezer milliárd felett a kezelt ügyfélvagyon az Ersténél

Szeptember végén meghaladta a tízezer milliárd forintot a magyarországi Erste-csoport által kezelt ügyfélvagyon, ezen belül a lakossági befektetések és betétek összértéke hétezer milliárd forint fölé nőtt. Lendületesen bővült a lakossági-, valamint a kis- és középvállalati (kkv) hitelezés is. Az első kilenc hónapban az újonnan kihelyezett lakossági hitelek volumene 41 százalékkal haladta meg az előző évit, míg a kkv-k esetében a növekedés 130 százalékos volt.
2025. 11. 12. 16:30
Megosztás:

Jó idő, SZÉP-kártya, vonzó programok: ez az őszi utazási kedv tökéletes receptje

A kellemes őszi időjárás, a számtalan programlehetőség és a SZÉP-kártya együttesen ismét rekordszámban mozgatta meg az utazókat: az október végi, november eleji időszakban a szálláshely-szolgáltatók kiemelkedő vendégforgalmat könyvelhettek el. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint az őszi szünet időszakában közel 528 ezer utazó összesen 1 millió 60 ezer vendégéjszakát töltött a szálláshelyeken, amelyek 3,5%-kal több vendégnek örülhettek, mint egy éve ilyenkor.
2025. 11. 12. 15:30
Megosztás: