Az OTP Bank jövő év végére érné el a nettó karbonsemlegességet
A pénzintézet felajánlása 50 ezer fa elültetését fedezi - tette hozzá.
Megjegyezte, hogy a bank a fenntarthatóságra nagy hangsúlyt kíván fektetni a jövőben, éppen ezért külön szervezeti egységet hozott létre, amely csoportszinten koordinálja zöld programját. Céljuk a zöld finanszírozás támogatása mellett az ügyfelek figyelmét is felhívni a környezettudatosságra - mondta Csányi Péter.
Az MTI kérdésére azt is hozzáfűzte, hogy egyelőre kreditek vásárlásával valósítják meg a célt, hosszabb távon azonban a belső működés átalakítását is tervezik a teljes karbonsemlegesség elérése érdekében, azonban az egy "hosszabb út".
A vezérigazgató-helyettes arra is kitért, hogy több tízezer olyan hitelkártyát bocsátottak már ki elsősorban a fiatalabb korosztályt megcélozva, amelyek 85 százalékban újrahasznosított alapanyagból készülnek. Ezen kívül a digitális aláírás lehetővé tételével, a papírmentes folyamatok támogatásával és a pénzügyi tudatosság növelésén keresztül is tesznek a fenntarthatóságért.
Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója a sajtótájékoztatón elmondta, hogy két tudományos céggel működnek együtt a faültetésben annak érdekében, hogy a cégek felajánlásai a lehető legjobban hasznosuljanak.
Megjegyezte: minden iparágnak és minden vállalatnak van dolga a fenntarthatóság elérése érdekében, ez egy "közös történet". A Mastercard például az Év bankja díján belül idén először zöld kategóriában is elismerésben részesíti a pénzintézeteket - tájékoztatott. Ezen kívül a plasztik kártyák újrahasznosításával, szakmai önkéntes programmal, lokális faültetésekkel és otthoni tippeket adó zöld kézikönyvvel tesznek még a környezetért - fűzte hozzá.
A fenntarthatóság elterjesztése széles körben kitartó munkát igényel, hosszadalmas folyamat, akárcsak az érintésmentes fizetés elterjedése volt - jegyezte meg végül Eölyüs Endre.
Újságírói kérdésre Csányi Péter elmondta, hogy a járvány hatására megváltozott szokások miatt fiókbezárást nem terveznek, az ügyféligények alapján azonban egyes egységek szerepe változhat. Mára 1,5 millióra nőtt a mobilbankot használók száma a pénzintézetnél, tapasztalataik szerint az idősebb generációból is sokan vannak jelen a felületen - tette hozzá.
Eölyüs Endre szintén újságírói kérdésre a járvány hatására bekövetkezett változásokról beszélve úgy fogalmazott: hosszú éveket ugrott előre az e-kereskedelem és a kártyás fizetés a lezárások eredményeképpen. Arra is kitért, hogy az új felhasználók nagy arányban választják továbbra is az online megoldásokat.