Bővült a hazai zöldflotta, harmadikak vagyunk Európában
Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezetének (ACEA) kimutatása szerint 2024. júniusában az egy évvel korábbihoz képest 123,8 százalékkal több környezetkímélő személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon. Ez a horvát 161,4 és a cseh 140,8 százalék után a harmadik legmagasabb növekedés, sokkal kedvezőbb az 1 százalékos csökkenést jelző uniós átlagnál - írta a tárca.
A január-júniusi mérleg is "bronzéremre érdemesíti" a magyar gyarapodást, az 59,5 százalékos hazai adatot ezúttal is csak két mediterrán szigetország, Málta (129,9) és Ciprus (61) múlták felül. Az európai középérték féléves összevetésben még pozitív, 1,3 százalékos növekedést jelez, de így is messze elmarad a dobogósok teljesítményétől - fogalmazott az EM.
A jövő a zöldenergiáé. Az egyik legnagyobb szennyező közúti közlekedés zöldítése nem csak a klímavédelem, a települések tisztább levegője, élhetősége szempontjából fontos cél. A kapcsolódó iparfejlesztések nagyban hozzájárulhatnak a gazdasági növekedés újraindításához, az európai versenyképesség megerősítéséhez is - hangsúlyozták a bejegyzésben.
A tájékoztatás szerint a hazai tisztán elektromos járműállomány a hazai statisztika szerint minden korábbinál lendületesebben bővül. A Belügyminisztérium nyilvántartása alapján február óta minden hónapban több tiszta és csendes gépkocsit helyeztek forgalomba zöld rendszámmal Magyarországon, mint bármikor korábban.
A kereslet látványos élénkülését érdemben elősegíti a vállalati e-autó támogatás. A 30 milliárd forintos keretösszeg több mint felére nyújtottak be eddig támogatási kérelmeket a cégek. A tisztán elektromos személygépjármű, kisteherautó vagy kisbusz megvásárlásához az akkumulátor teljesítményének függvényében 2,8-4 millió forint állami hozzájárulást biztosít a pályázat. Előkészületben van a vidéki elektromos töltőhálózat ösztönzésére szolgáló kiírás is, a 28 milliárd forintos keretösszegből mintegy 100 új e-töltőállomás létesülhet a fővároson kívül - ismertette az EM.