Egy magyar alkalmazás milliónál is több, kidobásra ítélt ételcsomagot mentett meg
A közleményben felidézték, hogy Európában évente hatvanmillió tonna, Magyarországon egy emberre vetítve 66 kilogramm élelmiszer-hulladék keletkezik. Ennek nagy részét a lejárt, helytelen tárolás miatt megromlott élelmiszer teszi ki.
A vállalkozást négy egyetemista alapította 2020. nyarán azzal a céllal, hogy fellépjenek az ételpazarlás ellen és növeljék a cégek és fogyasztók fenntarthatóság iránti elkötelezettséget.
A felhasználók az applikáción keresztül lakhelyükhöz közel eső üzlet- és vendéglátó-egységekből, valamint pékségekből és szállodákból vásárolhatnak ételcsomagokat az eredeti árhoz képest negyven-hetven százalékos kedvezménnyel.
Az MTI érdeklődésére a cég közölte, hogy legnagyobb partnerei között szerepel a Spar, az Interspar, a Penny, valamint a Coop egyes egységei, de megállapodásuk van a Lipóti pékséggel, a Café Frei és a Starbucks kávézóláncokkal is.
Magyarországon a cég Budapest mellett százkilencven településen van jelen, és országosan kétezer partnerrel áll kapcsolatban. Terveik között szerepel, hogy minél több nagy élelmiszerláncot sikerüljön megnyerniük.
A szolgáltatás Magyarország mellett március óta Szlovákiában is elérhető. Csehországban a Munch vezető élelmiszerpazarlás ellen küzdő céggé vált, miután a helyi piacon működő szektortárs Nesnezeno 2022. végén beolvadt a magyar társaságba.
A két külföldi piacon a magyar startup cég mintegy félezer partnerrel rendelkezik, az applikációjukat pedig félmillióan töltötték le.
A társaság további külföldi terjeszkedést tervez, a célországok között van Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia, Görögország és Bulgária.
Az MTI kérdésére közölték: a terjeszkedés finanszírozására jelenleg egy újabb befektetési körön dolgoznak. Legutóbb 2022. szeptemberében vontak be magvető tőkét a cégbe; a régióban nagy növekedési lehetőséggel kecsegető, technológiai startupokba fektető Fielder Capital volt az egyik befektető.
A nyilvánosan elérhető céginformációk szerint a Munch árbevétele tavaly ötvenhatmillió forintra nőtt a 2021-es 23,7 millió forint után, az adózás utáni vesztesége 28,9 millió forintról százhuszonhatmillió forintra emelkedett.
A cég közlése szerint az idei évre további árbevétel-növekedéssel számolnak, miután a jelenlegi gazdasági környezetben az emberek még jobban odafigyelnek a termékek árára.