Egy partner, több megoldás: így lesz hatékony a HR 2025-ben

A KSH adatai szerint 2025. április–júniusban a foglalkoztatási ráta 74,9% volt. Ugyanakkor a magyar piacon jelenleg betöltetlen 69 ezer munkahely és a 312 ezer fős potenciális munkerőállomány nem talál egymásra. Ez a dinamika rávilágít: a vállalatoknak nem kizárólag a munkaerő hiányzik, hanem egy olyan külső segítség, mely képes rugalmasan megoldani a rendkívül változó piac munkaerőgazdálkodási kihívásait.
A magyar munkaerőpiac sokféle választ kíván, de ezekre a válaszokra egyre kevesebb idő és kapacitás jut a cégek oldalán. Az egymásra torlódó szabályozások, a gyorsan változó piaci igények és a toborzási nehézségek miatt ma már nem elég egy-egy szakterületre fókuszálni – integrált, hatékony megoldásokra van szükség.
Több ezer cég küzd azzal, hogy külön partnerekkel szervezi a toborzást, diákmunka-ügyeit és a harmadik országbeli munkavállalók foglalkoztatását. Tény, hogy ma már a diverzifikált munkerőösszetétel a piaci változások közepette a válságkezelés kulcsa lehet. És az is igaz, hogy egy-egy HR szolgáltató specializációja önmagában érték, de ha a toborzási, illetve munkerő-kölcsönzési folyamatokat több különböző partner végzi, az egyfelől extra idő és energiaráfordítással, másrészt akár jogi és üzleti kockázattal is járhat.
„Ha több partner kezeli ugyanannak a cégnek a HR-folyamatait, az nemcsak a döntéshozók idejét viszi el, hanem az adatok és felelősségi körök szétaprózódásával operatív veszteségeket is okozhat” – fogalmaz Újvári Gergely, a Work Force operatív igazgatója, aki szerint egyre több közép- és nagyvállalat tér át egységes szolgáltatási modellre.
Az integrált modell az ügyfél oldaláról nézve egyetlen kapcsolattartót és egy célirányos stratégiát jelent. Gyors és stabil HR-megoldás kell, amely ma már nem luxus, hanem versenyképességi alapkérdés. A cél a döntéshozók adminisztratív terhének csökkentése és a válaszadási sebesség növelése, valamint az, hogy hosszú távon is fenntartható HR-stratégiát kínáljon az a bizonyos egykapus szolgáltató.
Egyre több cég ismeri fel, hogy az integrált HR megoldások – ahol egyetlen szolgáltató lát el több feladatot – hatékonyabbak és költségkímélőbbek. Egyetlen kapcsolat, egy számla, egységes stratégia, ami nem csak kényelmi kérdés, hanem felelősség és átláthatóság is.
„Az ügyfelek nem HR-szolgáltatást keresnek, hanem megoldást: hogyan lesz holnap 30 operátor a gyártósoron, hogyan tudják határidőre elindítani az új irodát, hogyan találják meg a megfelelő pénzügyi vezetőt. Az egykapus működés pont ebben segít – egy kézből, egy gondolkodásmóddal, egy felelősségi rendszerrel” – zárja a szakember.