GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete, miközben hazánkban is hódítanak a kínai webshopok

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete, miközben hazánkban is hódítanak a kínai webshopok

A GKID és a Mastercard friss Digitális Kereskedelmi Körképében publikált adatok alapján a magyar e-kereskedelmi piacon működő webáruházak által kiszolgált online rendelések száma alig 7%-os növekedést követően 2023-ban meghaladta a 83 millió rendelést, melynek összértéke mintegy 1474 milliárd forint volt. Az e-kereskedelem teljes kereskedelmen belüli részaránya 9,8%-on zárta a 2023-as évet.

Az online kiskereskedelmi forgalom bővülése ezzel a teljesítménnyel mindössze 8,5%-os emelkedést mutat 2022-höz képest. A COVID évek hipernövekedése után indult látványos lendületvesztés ráadásul 2024 első három hónapjában tovább folytatódott, és év-év összehasonlításban, forgalmi alapon már csupán 6,1%-os bővüléssel zárta 2024 első negyedévét a belföldi e-kereskedelem.

„Az e-kereskedelmi piac a digitális gazdaság egyik legfontosabb pillére. Azonban a jelenlegi, gyorsan változó, kiszámíthatatlan időszakban az online szektor növekedése már nem magától értetődő. Ebben a környezetben az árversenyen túl felértékelődik miden olyan eszköz, adottság, vagy épp szolgáltatás, amivel a magyar online kereskedő kitűnhet az egyre nagyobb nemzetközi zajból. A GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép kutatása – nagyképet és kontextust adó felépítése miatt – ebben a turbulens piaci környezetben igyekszik támogatni a közel 38 ezer hazai webáruházat abban, hogy felvegye a versenyt az egyre inkább globalizálódó e-kereskedelmi szintéren.” – összegezte a most publikált kutatási riport célját és jelentőségét Márkus Gergely, a Mastercard nemrég kinevezett magyarországi és szlovéniai igazgatója.

Egy új korszak hajnalán: megérkeztek a kínai óriások

2022-ben a COVID és az orosz-ukrán háború következtében megtorpanó gazdaság, energiaválság és inflációs sokk új korszakot nyitott a magyar és EU-s e-kereskedelemben egyaránt: a vásárlók visszatértek a hagyományos üzletekbe, az online térben pedig egyre bátrabban kezdtek rendelni olcsóbb helyettesítő termékeket és alternatívákat külföldi, leginkább kínai webshopokból. Ezek a kínai kereskedők az Európai Unió 2021-es vámszabályzás-változását követően újragondolták a logisztikát és gyorsabb, vámmentes útvonalakat építettek ki az európai vásárlóknak.

Ezzel párhuzamosan a kínai kereskedők olcsó kínálatára a vásárlóerő csökkenése miatt minden korábbinál nyitottabbá váltak a vásárlók Európa szerte, amit az oldalak és a kampányok gyors és teljes „honosításai” csak könnyebbé tettek. Így a kereslet immár fennakadás nélkül találkozhat a drasztikus értéklánc-rövidítés révén olcsóbb árakkal, és a magas kiszolgálási színvonallal.

Az egész piacot reklámokkal szőnyegbombázó kínai kereskedőknek köszönhetően az online vásárlók bázisa gyorsan nőni kezdett. A jelenség alig fél év leforgása alatt olyan méreteket öltött, hogy már nem csak az internetes, hanem a hagyományos kereskedelemre is veszélyt jelent. Ilyen globális hódító többek között a kínai Temu, Shein vagy épp a török Trendyol.

E-kereskedelmi óriások árnyékában

„A kínai kereskedők piacformáló hatása leginkább a rendelések számában szembetűnő: a belföldi kereskedők által kiszolgált online rendelések száma ugyan csak 7%-kal nőtt 2023-ban, a magyar vásárlók azonban valójában ennél sokkal többet rendeltek, csak épp nem belföldi vagy EU-s magyar kereskedőktől.” – értékelt Madar Norbert, a kutatást készítő GKID vezető tanácsadója és partnere.

A magyar vásárlók által generált, teljes – azaz belföldi + nemzetközi – e-kereskedelmi rendelésállomány a GKID adatai alapján több mint 32%-kal bővült és 2023-ban már meghaladta a 102 millió darabot.

„A magyar e-kereskedelmi piac látképe egyre inkább más képet fest kínálati- és mást keresleti oldalról nézve. Miközben a belföldi és magyar piaci fókusszal bíró EU-s cégek sorra csökkenő forgalomról és megtorpanásról számolnak be, addig a vásárók egyre több rendelést és pénzt hagynak ott a globális e-kereskedők felületein, bizonyítva azt, hogy az online vásárlás valójában határok nélküli és így a verseny is nemzetközi” – folytatja Madar Norbert.

A hazai kereskedők leginkább a hirdetési költségek emelkedése és a kínai kereskedők térnyerése miatt aggódnak

A Digitális Kereskedelmi Körkép a belföldi webáruházak hangulatát is vizsgálta. A felmérés keretein belül megkérdezett e-kereskedők a legnagyobb problémát a vásárlóerő és a kereslet csökkenésén túl a hirdetési költségek emelkedésében látják (61%) ezt követi a kiskereskedelmi árak folyamatos növekedése (45%) valamint a külföldi, kínai kereskedők szerepének erősödése (43%). Ezek a problémák ráadásul nem is függetlenek egymástól és a kínai térhódítással párhuzamosan a kereslet további csökkenése valamint a hirdetési költségek további emelkedése várható.

„A kínai webáruházak forgalom- és vásárló-elszívó hatását az online FMCG szektort leszámítva már minden e-kereskedelmi szegmens érzékeli, leghátrányosabban azonban a divat, játék és lakásfelszerelési kategóriákat érinti” – összegzi a hatásokat Timár Szabolcs, a GKID vezető elemzője és partnere.

Érdekesség, hogy a Magyar Posta kézbesítési megoldásainak kötelező bekötéséről az e-kereskedők 98%-a értesült és informálódott, ugyanakkor ez a kötelezettség – bár nagy média visszhanggal járt – messze nem rendítette meg annyira a piacot, mint a Temu térnyerésének hatásai: a kutatásban résztvevő e-kereskedők csupán 16%-a tekinti a Magyar Posta bekötését nehézségnek.  

Egy millió felett a magyar Temu vásárlók száma

A GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körképe kiemelten foglalkozik a Temu-jelenség vizsgálatával is. A kínai kereskedő alig 8 hónappal ezelőtt, 2023 szeptemberében indult el Magyarországon, és hirdetéseivel, valamint szinte minden termékkategóriára kiterjedő választékával hetek alatt letarolta a magyar e-kereskedelmi piacot.

A GKID-Mastercard által publikált riport alapján a Temu magyar vásárlói bázisának mérete 2024 áprilisában már átlépte az 1,25 millió főt, amihez 2024 első három hónapjában több mint 1,5 millió – magyar vásárlóknak küldött – rendelés is társult.

Ezek összértéke csupán három hónapot figyelembe véve is közel 22,5 milliárd forint, mely a teljes online költés 7%-a ebben az egy webáruházban. Ami ennél is nagyobb jelentőségű, hogy a tavalyi kb. 3,9 millió fős, nagyon lassan növelhető online vásárlói bázist a Temu képes volt jelentősen bővíteni: a nagyon intenzív akcióknak és bevezető ajánlatoknak köszönhetően kb. 200-250 ezer fővel növelte az aktív vásárlói bázist. Tette mindezt úgy, hogy a csak a Temu-n vásárlók 32%-a úgy gondolja, hogy nem külföldi webáruházból rendelt.

„Az első negyedév 1,5 milliós rendelési volumene, ilyen exponenciális vásárlószám-növekedés mellett az év egészére elérheti akár a 10 milliós szintet is, amivel a Temu már messze meghaladhatja majd a legnagyobb belföldi e-kereskedők éves rendelésállományát. Ráadásul ez a volumen csak kisebb része annak a Temu-rendelés állománynak, ami Budapesten keresztül érkezik be nap mint nap az EU területére és megy tovább a szomszédos országokba” – helyezte kontextusba a Temu teljesítményét Madar Norbert.

Amellett, hogy a Temu által generált forgalom érezhetően hiányzik a magyar kereskedők bevételéből, a Temu és a többi globális online kereskedő térhódítása a vásárlási szokásokra is drasztikus hatással van: ezek a webáruházak a vásárlóikat kezdettől fogva a saját mobilapplikációik irányába terelik, exkluzív – csak ott érvényes – akciók és személyre szabott ajánlatok segítségével. Ennek köszönhetően ezek az applikációk hazánkban és globálisan is vezetik a letöltési statisztikákat.

Kézbesítési megoldások terén tarol a csomagautomata

A Digitális Kereskedelmi Körképben frissen publikált adatok alapján 2024-ben is tovább folytatódik a magyarországi csomagautomata-hálózat bővülése. A GKID adatai szerint 2024. április végén már mintegy 5150 csomagautomata üzemel országszerte, összesen 717 településen, 8 különböző szolgáltató hálózatában. A telepített automaták 77%-a pedig már Budapesten kívül van.

A GKID iparági mérései szerint a csomagautomatába kézbesített e-kereskedelmi rendelési volumen 2023-ban 191%-kal nőtt, szemben a házhoz szállítással kért volumen 23%-os bővülésével.

„A magyar piac egy év alatt több mint 1,500 új automatával bővült, és az idei év is hasonló ütemű expanziót hozhat. Minél közelebb kerülnek az automaták a lakossághoz, annál nagyobb a piacformáló szerepük  az e-kereskedelemben. Ráadásul az önkiszolgáló csomagátvételi forma egyre népszerűbb a fiatalok és idősek körében egyaránt, és nagyban hozzájárul a lakosság digitális felzárkóztatásához. Az új törvényi szabályzással 2024-ben tovább bővül a csomagautomaták elérése a webáruházak körében, és a meghatározott Posta árak is kedvezőek, mely hatással lesz  e kézbesítési mód kedveltségének további növekedésére. A jobb elérhetőség, a bővülő lokációk és a kedvező ár együttese az igénybevétel és a volumen jelentős növekedését vetíti előre” – összegez Cserjés-Kopándi Ildikó, a GKID logisztikai kutatásokért felelős partnere.

A belföldi kereskedőknél még mindig az utánvétes fizetés a legnépszerűbb

A Mastercard és a GKID kutatása alapján Magyarországon a belföldi e-kereskedők által kiszolgált online rendelések 59%-a továbbra is utánvétes fizetéssel kerül kiegyenlítésre, ami kis mértékű, 1,6%-os növekedést jelent 2022-höz képest.

A különböző fizetési megoldások közül a legnagyobb részesedése továbbra is az online fizetésnek van 36%-kal, ami 1,3%-os bővülést jelent 2022-höz képest. A bankkártyás utánvét súlya bár némileg csökkent 2023-ban, azonban ennek ellenére is minden negyedik online rendelés kártyás fizetéssel került kiegyenlítésre az átvétel során. A bankkártyás utánvét csökkenésével egyidőben a készpénzes utánvét szerepe viszont – kismértékben – erősödött. Ez egyértelmű jele a gazdasági nehézségeknek, mivel jellemzően akkor nő a készpénzhasználat, ha csökken a vásárlóerő.

A globális e-kereskedők serkentik az elektronikus fizetési kedvet

„A globális e-kereskedők a magyar lakosság online vásárlási szokásai mellett a digitális fizetési szokásainkat is formálják, hisz míg belföldi viszonylatban dominál az utánvétes fizetés és ezen belül továbbra is erős a készpénz szerepe, addig a nemzetközi kereskedőktől csak online, előre fizetéssel tudunk rendelni.” – hangsúlyozza Szetnics László, a Mastercard digitális szolgáltatásokért és termékekért felelős vezetője.

Bár az MNB vonatkozó 2024-es statisztikái még nem elérhetők, már 2023-ban is látványosan, közel 20%-kal többször fizettünk elektronikusan külföldi webáruházakban és online felületeken, amihez érték tekintetében 18%-os forgalom emelkedés társult.

„A globális e-kereskedők térnyerése mellett, a bankkártyával összekötött kereskedelmi célú mobil applikációk használatának terjedése, valamint a csak elektronikus fizetést kínáló csomagautomata hálózatok látványos bővülése is folyamatosan tereli a vásárlókat a digitális fizetési megoldások irányába” – mondta el a szakember.

Már minden negyedik e-kereskedőt ért kibertámadás

A nemzetközi szereplők szorítása mellett a kibertámadások okozta károk is egyre több magyar e-kereskedelmi piacon működő webáruházat súlytanak. A Digitális Kereskedelmi Körkép 2024-es tavaszi fordulójában megkérdezett e-kereskedők 24%-a már tapasztalt valamilyen kibertámadást, ami 4%-os emelkedést jelent alig 9 hónap leforgása alatt.

„Érdekesség, hogy a legtöbb támadás a műszaki cikkeket forgalmazó kereskedőket éri, az újonnan érintett kereskedők többsége viszont az FMCG, divat valamint az otthon-barkács-lakásfelszerelés szegmensekből kerül ki. Az FMCG a legyorsabban fejlődő e-kereskedelmi kategória, az utóbbi kettő viszont erősen érintett a kínai kereskedők által” – hangúlyozza Rácz Anna, a Mastercard e-kereskedelemért felelős marketing szakértője.

A támadások legnagyobb része továbbra is terheléses támadás (47%), nőtt azonban a legutóbbi felmérés óta a kereskedők közösségi média felületeit ért támadások, visszaélések aránya is (24%-ról 28%-ra).

„Nem csak Magyarországon, de globálisan is azt látjuk, hogy a digitalizáció elterjedésével együtt ugrásszerűen nőtt a kibertámadások száma is. Ráadásul a módszerek minden eddiginél kifinomultabbak, és egyre több magánszemély  érintett a különböző csaló sms-esek és adathalász kísérletek okán. Ugyanakkor a problématudat erősítése kapcsán fontos sikernek tartjuk, hogy a kereskedők is egyre tudatosabbak: 42%-ról 37%-ra csökkent azon kereskedők aránya, akik saját bevallásuk szerint nem tudják, érte-e már őket kibertámadás” – értékelte a kibertámadások növekvő kockázatát Nemes Máté, a Mastercard kiberbiztonságért felelős termékmenedzsere .

Továbbra is irány nélkül maradtak a vezető európai indexek

Visszafogottan zártak a nyugat-európai részvények hétfőn, a páneurópai STOXX 600 index 0,1%-kal esett. A nagyobb regionális indexek vegyesen teljesítettek: a CAC40 0,1%-kal, a londoni FTSE 100 0,2%-kal csökkent, míg a német tőzsde 0,1%-kal emelkedett.
2025. 12. 09. 08:00
Megosztás:

Vegyesen alakult kedd reggelre a forint árfolyama

Vegyesen alakult, kevéssé változott a forint árfolyama kedd reggelre a főbb devizákkal szemben az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 12. 09. 07:30
Megosztás:

Bővült a kereskedelmi forgalom: Több ruhát, de kevesebb élelmiszert vásároltunk októberben

Az üzletek forgalma 0,5%-kal nőtt egy hónap alatt, ami illeszkedik az elmúlt időszak növekvő trendjébe, bár a várakozásokhoz képest visszafogottnak mondható. A bővülést elsősorban a ruházati szaküzletek forgalmának 6,1%-os növekedése hajtotta, míg az élelmiszer kategória 0,7%-kal csökkent szeptemberhez képest, vagyis az élelmiszerek esetében nem adott kellő támaszt a halloween-i hype és az ehhez köthető időben elnyújtott promóciók, illetve a nyugdíjas élelmiszer-utalványnak sem látszik az addicionális hatása. Az éves növekedés 3,1% volt, vagyis az októberi dinamika felfelé húzza az év első tíz hónapjában látott 2,9%-os bővülést. Az év utolsó két hónapja is növekedést hozhat a várakozásaink alapján, így a 2025-ös bővülés 3% felett is alakulhat a kiskereskedelemben.
2025. 12. 09. 06:30
Megosztás:

Fordulat a lakás-árakban Budapesten - csökkenés látszik!

Éles és meglepő fordulatot vett a lakáspiac, amire valamennyire számítani lehetett a kereslet mérséklődése és a kínálat bővülése miatt. Az ingatlan.com legfrissebb, novemberi lakásárindexe szerint országos szinten érdemben lassult a lakásárak emelkedése. Havi szinten országosan 0,5 százalékos emelkedés történt, ami jóval elmarad a szeptemberi 2,8, valamint az októberi 1,5 százalékos havi drágulási ütemtől. Budapesten pedig tavaly óta először minimális csökkenés történt: a fővárosban ugyanis 0,1 százalékkal mérséklődtek az árak, ami inkább stagnálásnak tekinthető. Budapest a szeptembert 2,6, az októbert pedig 1,4 százalékos havi drágulással zárta.
2025. 12. 09. 06:00
Megosztás:

Bernstein: az idei korrekció ellenére is új Bitcoin-célár jöhet

A Bitcoin az elmúlt hetekben többször is visszaszerezte a 90 ezer dolláros szintet, majd gyorsan el is veszítette, miközben továbbra is jócskán a 126 ezer dollár feletti októberi csúcsa alatt forog. December 8-án a BTC 89 837 dollárnál járt, ami ugyan enyhe, 0,4%-os napi emelkedést jelentett, de jól mutatja, hogy október 10. óta az árfolyam többnyire a 82–90 ezer dolláros tartományban oldalaz, jelentős korrekcióval az év csúcsához képest.
2025. 12. 09. 05:30
Megosztás:

Cardano-alapító: A kriptókra leselkedő kvantumfenyegetés ma túl van misztifikálva

A kriptoközösségben időről időre fellángol a vita arról, vajon a kvantumszámítógépek képesek lesznek-e „feltörni” a Bitcoin és más kriptovaluták kriptográfiai biztonsági rendszereit. A Cardano alapítója, Charles Hoskinson szerint azonban a veszély ma korántsem akkora, mint ahogyan azt sokan beállítják.
2025. 12. 09. 05:00
Megosztás:

Átadták a Magyar Teátrum Díjakat

Átadták a színházi háttérszakmák legjobbjait elismerő Magyar Teátrum Díjakat hétfő este Budapesten, a József Attila Színházban.
2025. 12. 09. 04:30
Megosztás:

Hiába jött az Otthon Start Program, egyelőre elmaradt az áttörés a babaváró hitelnél

Szerény mértékben nőtt az érdeklődés a babaváró hitel iránt az Otthon Start Program indulását követő első két hónapban, vagyis az új támogatott hitel megjelenésétől várt áttörés elmaradni látszik – hívja fel a figyelmet a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakújságírója. Ezzel együtt a babaváró hitel még mindig jelentős tényező a fogyasztási kölcsönök piacán, az új igénylőkre pedig változatlanul kiemelt figyelmet fordítanak a bankok.
2025. 12. 09. 04:00
Megosztás:

Így csökkenhet az infláció!

Új alapokra helyezi együttműködését a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) - közölte a jegybank és a GVH az MTI-vel hétfőn, miután elnökeik megállapodtak abban, hogy szorosabbra fűzik az MNB és a GVH kapcsolatát az infláció csökkentése érdekében.
2025. 12. 09. 03:00
Megosztás:

Hét uniós ország vezetője támogatja az orosz vagyon felhasználását Ukrajna finanszírozására

Hét uniós tagálam vezetője az Európai Bizottság és az Európai Tanács elnökének címzett levélben fejezte ki támogatását ahhoz, hogy az Európai Bizottság lefoglalja és Ukrajna finanszírozására használja az európai, köztük a belga pénzintézetekben tárolt, majd az uniós szankciók nyomán befagyasztott orosz pénzeszközöket - közölte a Le Soir című francia nyelvű belga napilap hétfőn.
2025. 12. 09. 02:30
Megosztás:

MicroStrategy újabb közel 1 milliárd dollárért vásárolt Bitcoint – egyre több a kérdőjel a finanszírozás körül

A MicroStrategy bejelentette, hogy további 10 624 darab Bitcoint vásárolt, mintegy 1 milliárd dollár értékben, így a vállalat teljes BTC-állománya már elérte a 660 624 darabot.
2025. 12. 09. 02:00
Megosztás:

Kilenc új célállomásra indít járatot Marosvásárhelyről a Wizz Air

Újranyitja marosvásárhelyi bázisát és márciustól kilenc új célállomásra indít járatot a Wizz Air - jelentette be a légitársaság a marosvásárhelyi Transilvania nemzetközi repülőtéren hétfőn tartott sajtótájékoztatón.
2025. 12. 09. 01:30
Megosztás:

Két évtizedes tőzsdei sztorit ünnepelt az ANY Biztonsági Nyomda Nyrt.

Az Állami Nyomda 2005 decemberében vezette be részvényeit a Budapesti Értéktőzsdére, azóta a Prémium kategóriában az egyetlen nyomdaipari cégként van jelen. Az elmúlt két évtizedben az ANY Nyrt. stabil pénzügyi teljesítménnyel, következetes növekedéssel és folyamatos innovációval erősítette pozícióját a régióban. Minderről egy ünnepi kereskedésindító csengetési ceremónia keretében emlékezett meg a tőzsdével közösen.
2025. 12. 09. 01:00
Megosztás:

Az évszázad legnagyobb könyvadományával gazdagodott a Magyar Tudományos Akadémia

Az évszázad legnagyobb könyvadományával gazdagodott a Magyar Tudományos Akadémia (MTA): Rozsondai Marianne és Rozsondai Béla 64 kötetből álló, 15. századi ősnyomtatványokat és 16. század eleji nyomtatott könyveket tartalmazó egyedülálló magángyűjteményüket ajándékozták az Akadémia könyvtárának, köztük 18 olyan példányt, amely egyetlenként ismert egész Magyarországon - hangzott el hétfőn Budapesten, a felajánlás alkalmából rendezett ünnepségen.
2025. 12. 09. 00:05
Megosztás:

Sztrájkot hirdettek a párizsi Louvre dolgozói december 15-től

Határozatlan idejű sztrájkot hirdettek december 15-től a párizsi Louvre dolgozói, tiltakozásul a "romló munkakörülményeik" és az "elégtelen források" miatt - közölte a világ leglátogatottabb múzeumának CFDT szakszervezete hétfőn a többi érdekképviselettel történt egyeztetést követően.
2025. 12. 08. 23:30
Megosztás:

Az új Mercedes‑Benz GLB: ikonikus dizájn, csúcstechnológia, mindennapi sokoldalúság

Bemutatták az új, tisztán elektromos Mercedes‑Benz GLB-t. A márka legfrissebb kompakt SUV‑modelljének sorozatgyártása 2025 decemberében kezdődik meg a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában. Az új modell egyszerre testesíti meg a prémium dizájnt, a nagyvonalú helykínálatot és a legmodernebb technológiát. Az új GLB öt- és hétüléses változata tágas csomagteret, kiemelkedő hatótávot és innovatív megoldásokat kínál.
2025. 12. 08. 23:00
Megosztás:

Brit-ukrán-német-francia csúcstalálkozót tartottak Londonban

Csúcstalálkozót tartottak hétfőn a londoni miniszterelnöki hivatalban Nagy-Britannia, Ukrajna, Németország és Franciaország vezetői.
2025. 12. 08. 22:30
Megosztás:

4 token, amit érdemes figyelni, ha kriptobarát Fed-elnök kerül hatalomra – a Digitap ($TAP) vezeti a legjobb előértékesítési listákat

Egy kriptobarát Federal Reserve elnök javíthatná a digitális eszközök és a hagyományos pénzügyek közötti együttműködést, új lehetőségeket teremtve az innovatív projektek számára. Olyan platformok, mint a DeepSnitch AI és a Bitcoin Hyper, az automatizált kereskedés és Layer 2 megoldások területén feszegetik a határokat, míg a LivLive a való világ élményeit gamifikálja.
2025. 12. 08. 22:00
Megosztás:

Törökország vezető vállalataival kötött stratégiai megállapodást a 4iG

Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke és Recep Tayyip Erdoğan, Törökország elnökének jelenlétében, a két ország kiemelt diplomáciai és gazdasági együttműködési fórumán, a Felső szintű Stratégiai Együttműködési Tanács ülésén átfogó védelmi ipari keretmegállapodást kötött a török Védelmi Ipari Elnökség (SSB) és a magyar Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
2025. 12. 08. 21:30
Megosztás:

Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is

Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) hétfőn az MTI-vel.
2025. 12. 08. 21:00
Megosztás: