GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete, miközben hazánkban is hódítanak a kínai webshopok

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete, miközben hazánkban is hódítanak a kínai webshopok

A GKID és a Mastercard friss Digitális Kereskedelmi Körképében publikált adatok alapján a magyar e-kereskedelmi piacon működő webáruházak által kiszolgált online rendelések száma alig 7%-os növekedést követően 2023-ban meghaladta a 83 millió rendelést, melynek összértéke mintegy 1474 milliárd forint volt. Az e-kereskedelem teljes kereskedelmen belüli részaránya 9,8%-on zárta a 2023-as évet.

Az online kiskereskedelmi forgalom bővülése ezzel a teljesítménnyel mindössze 8,5%-os emelkedést mutat 2022-höz képest. A COVID évek hipernövekedése után indult látványos lendületvesztés ráadásul 2024 első három hónapjában tovább folytatódott, és év-év összehasonlításban, forgalmi alapon már csupán 6,1%-os bővüléssel zárta 2024 első negyedévét a belföldi e-kereskedelem.

„Az e-kereskedelmi piac a digitális gazdaság egyik legfontosabb pillére. Azonban a jelenlegi, gyorsan változó, kiszámíthatatlan időszakban az online szektor növekedése már nem magától értetődő. Ebben a környezetben az árversenyen túl felértékelődik miden olyan eszköz, adottság, vagy épp szolgáltatás, amivel a magyar online kereskedő kitűnhet az egyre nagyobb nemzetközi zajból. A GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép kutatása – nagyképet és kontextust adó felépítése miatt – ebben a turbulens piaci környezetben igyekszik támogatni a közel 38 ezer hazai webáruházat abban, hogy felvegye a versenyt az egyre inkább globalizálódó e-kereskedelmi szintéren.” – összegezte a most publikált kutatási riport célját és jelentőségét Márkus Gergely, a Mastercard nemrég kinevezett magyarországi és szlovéniai igazgatója.

Egy új korszak hajnalán: megérkeztek a kínai óriások

2022-ben a COVID és az orosz-ukrán háború következtében megtorpanó gazdaság, energiaválság és inflációs sokk új korszakot nyitott a magyar és EU-s e-kereskedelemben egyaránt: a vásárlók visszatértek a hagyományos üzletekbe, az online térben pedig egyre bátrabban kezdtek rendelni olcsóbb helyettesítő termékeket és alternatívákat külföldi, leginkább kínai webshopokból. Ezek a kínai kereskedők az Európai Unió 2021-es vámszabályzás-változását követően újragondolták a logisztikát és gyorsabb, vámmentes útvonalakat építettek ki az európai vásárlóknak.

Ezzel párhuzamosan a kínai kereskedők olcsó kínálatára a vásárlóerő csökkenése miatt minden korábbinál nyitottabbá váltak a vásárlók Európa szerte, amit az oldalak és a kampányok gyors és teljes „honosításai” csak könnyebbé tettek. Így a kereslet immár fennakadás nélkül találkozhat a drasztikus értéklánc-rövidítés révén olcsóbb árakkal, és a magas kiszolgálási színvonallal.

Az egész piacot reklámokkal szőnyegbombázó kínai kereskedőknek köszönhetően az online vásárlók bázisa gyorsan nőni kezdett. A jelenség alig fél év leforgása alatt olyan méreteket öltött, hogy már nem csak az internetes, hanem a hagyományos kereskedelemre is veszélyt jelent. Ilyen globális hódító többek között a kínai Temu, Shein vagy épp a török Trendyol.

E-kereskedelmi óriások árnyékában

„A kínai kereskedők piacformáló hatása leginkább a rendelések számában szembetűnő: a belföldi kereskedők által kiszolgált online rendelések száma ugyan csak 7%-kal nőtt 2023-ban, a magyar vásárlók azonban valójában ennél sokkal többet rendeltek, csak épp nem belföldi vagy EU-s magyar kereskedőktől.” – értékelt Madar Norbert, a kutatást készítő GKID vezető tanácsadója és partnere.

A magyar vásárlók által generált, teljes – azaz belföldi + nemzetközi – e-kereskedelmi rendelésállomány a GKID adatai alapján több mint 32%-kal bővült és 2023-ban már meghaladta a 102 millió darabot.

„A magyar e-kereskedelmi piac látképe egyre inkább más képet fest kínálati- és mást keresleti oldalról nézve. Miközben a belföldi és magyar piaci fókusszal bíró EU-s cégek sorra csökkenő forgalomról és megtorpanásról számolnak be, addig a vásárók egyre több rendelést és pénzt hagynak ott a globális e-kereskedők felületein, bizonyítva azt, hogy az online vásárlás valójában határok nélküli és így a verseny is nemzetközi” – folytatja Madar Norbert.

A hazai kereskedők leginkább a hirdetési költségek emelkedése és a kínai kereskedők térnyerése miatt aggódnak

A Digitális Kereskedelmi Körkép a belföldi webáruházak hangulatát is vizsgálta. A felmérés keretein belül megkérdezett e-kereskedők a legnagyobb problémát a vásárlóerő és a kereslet csökkenésén túl a hirdetési költségek emelkedésében látják (61%) ezt követi a kiskereskedelmi árak folyamatos növekedése (45%) valamint a külföldi, kínai kereskedők szerepének erősödése (43%). Ezek a problémák ráadásul nem is függetlenek egymástól és a kínai térhódítással párhuzamosan a kereslet további csökkenése valamint a hirdetési költségek további emelkedése várható.

„A kínai webáruházak forgalom- és vásárló-elszívó hatását az online FMCG szektort leszámítva már minden e-kereskedelmi szegmens érzékeli, leghátrányosabban azonban a divat, játék és lakásfelszerelési kategóriákat érinti” – összegzi a hatásokat Timár Szabolcs, a GKID vezető elemzője és partnere.

Érdekesség, hogy a Magyar Posta kézbesítési megoldásainak kötelező bekötéséről az e-kereskedők 98%-a értesült és informálódott, ugyanakkor ez a kötelezettség – bár nagy média visszhanggal járt – messze nem rendítette meg annyira a piacot, mint a Temu térnyerésének hatásai: a kutatásban résztvevő e-kereskedők csupán 16%-a tekinti a Magyar Posta bekötését nehézségnek.  

Egy millió felett a magyar Temu vásárlók száma

A GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körképe kiemelten foglalkozik a Temu-jelenség vizsgálatával is. A kínai kereskedő alig 8 hónappal ezelőtt, 2023 szeptemberében indult el Magyarországon, és hirdetéseivel, valamint szinte minden termékkategóriára kiterjedő választékával hetek alatt letarolta a magyar e-kereskedelmi piacot.

A GKID-Mastercard által publikált riport alapján a Temu magyar vásárlói bázisának mérete 2024 áprilisában már átlépte az 1,25 millió főt, amihez 2024 első három hónapjában több mint 1,5 millió – magyar vásárlóknak küldött – rendelés is társult.

Ezek összértéke csupán három hónapot figyelembe véve is közel 22,5 milliárd forint, mely a teljes online költés 7%-a ebben az egy webáruházban. Ami ennél is nagyobb jelentőségű, hogy a tavalyi kb. 3,9 millió fős, nagyon lassan növelhető online vásárlói bázist a Temu képes volt jelentősen bővíteni: a nagyon intenzív akcióknak és bevezető ajánlatoknak köszönhetően kb. 200-250 ezer fővel növelte az aktív vásárlói bázist. Tette mindezt úgy, hogy a csak a Temu-n vásárlók 32%-a úgy gondolja, hogy nem külföldi webáruházból rendelt.

„Az első negyedév 1,5 milliós rendelési volumene, ilyen exponenciális vásárlószám-növekedés mellett az év egészére elérheti akár a 10 milliós szintet is, amivel a Temu már messze meghaladhatja majd a legnagyobb belföldi e-kereskedők éves rendelésállományát. Ráadásul ez a volumen csak kisebb része annak a Temu-rendelés állománynak, ami Budapesten keresztül érkezik be nap mint nap az EU területére és megy tovább a szomszédos országokba” – helyezte kontextusba a Temu teljesítményét Madar Norbert.

Amellett, hogy a Temu által generált forgalom érezhetően hiányzik a magyar kereskedők bevételéből, a Temu és a többi globális online kereskedő térhódítása a vásárlási szokásokra is drasztikus hatással van: ezek a webáruházak a vásárlóikat kezdettől fogva a saját mobilapplikációik irányába terelik, exkluzív – csak ott érvényes – akciók és személyre szabott ajánlatok segítségével. Ennek köszönhetően ezek az applikációk hazánkban és globálisan is vezetik a letöltési statisztikákat.

Kézbesítési megoldások terén tarol a csomagautomata

A Digitális Kereskedelmi Körképben frissen publikált adatok alapján 2024-ben is tovább folytatódik a magyarországi csomagautomata-hálózat bővülése. A GKID adatai szerint 2024. április végén már mintegy 5150 csomagautomata üzemel országszerte, összesen 717 településen, 8 különböző szolgáltató hálózatában. A telepített automaták 77%-a pedig már Budapesten kívül van.

A GKID iparági mérései szerint a csomagautomatába kézbesített e-kereskedelmi rendelési volumen 2023-ban 191%-kal nőtt, szemben a házhoz szállítással kért volumen 23%-os bővülésével.

„A magyar piac egy év alatt több mint 1,500 új automatával bővült, és az idei év is hasonló ütemű expanziót hozhat. Minél közelebb kerülnek az automaták a lakossághoz, annál nagyobb a piacformáló szerepük  az e-kereskedelemben. Ráadásul az önkiszolgáló csomagátvételi forma egyre népszerűbb a fiatalok és idősek körében egyaránt, és nagyban hozzájárul a lakosság digitális felzárkóztatásához. Az új törvényi szabályzással 2024-ben tovább bővül a csomagautomaták elérése a webáruházak körében, és a meghatározott Posta árak is kedvezőek, mely hatással lesz  e kézbesítési mód kedveltségének további növekedésére. A jobb elérhetőség, a bővülő lokációk és a kedvező ár együttese az igénybevétel és a volumen jelentős növekedését vetíti előre” – összegez Cserjés-Kopándi Ildikó, a GKID logisztikai kutatásokért felelős partnere.

A belföldi kereskedőknél még mindig az utánvétes fizetés a legnépszerűbb

A Mastercard és a GKID kutatása alapján Magyarországon a belföldi e-kereskedők által kiszolgált online rendelések 59%-a továbbra is utánvétes fizetéssel kerül kiegyenlítésre, ami kis mértékű, 1,6%-os növekedést jelent 2022-höz képest.

A különböző fizetési megoldások közül a legnagyobb részesedése továbbra is az online fizetésnek van 36%-kal, ami 1,3%-os bővülést jelent 2022-höz képest. A bankkártyás utánvét súlya bár némileg csökkent 2023-ban, azonban ennek ellenére is minden negyedik online rendelés kártyás fizetéssel került kiegyenlítésre az átvétel során. A bankkártyás utánvét csökkenésével egyidőben a készpénzes utánvét szerepe viszont – kismértékben – erősödött. Ez egyértelmű jele a gazdasági nehézségeknek, mivel jellemzően akkor nő a készpénzhasználat, ha csökken a vásárlóerő.

A globális e-kereskedők serkentik az elektronikus fizetési kedvet

„A globális e-kereskedők a magyar lakosság online vásárlási szokásai mellett a digitális fizetési szokásainkat is formálják, hisz míg belföldi viszonylatban dominál az utánvétes fizetés és ezen belül továbbra is erős a készpénz szerepe, addig a nemzetközi kereskedőktől csak online, előre fizetéssel tudunk rendelni.” – hangsúlyozza Szetnics László, a Mastercard digitális szolgáltatásokért és termékekért felelős vezetője.

Bár az MNB vonatkozó 2024-es statisztikái még nem elérhetők, már 2023-ban is látványosan, közel 20%-kal többször fizettünk elektronikusan külföldi webáruházakban és online felületeken, amihez érték tekintetében 18%-os forgalom emelkedés társult.

„A globális e-kereskedők térnyerése mellett, a bankkártyával összekötött kereskedelmi célú mobil applikációk használatának terjedése, valamint a csak elektronikus fizetést kínáló csomagautomata hálózatok látványos bővülése is folyamatosan tereli a vásárlókat a digitális fizetési megoldások irányába” – mondta el a szakember.

Már minden negyedik e-kereskedőt ért kibertámadás

A nemzetközi szereplők szorítása mellett a kibertámadások okozta károk is egyre több magyar e-kereskedelmi piacon működő webáruházat súlytanak. A Digitális Kereskedelmi Körkép 2024-es tavaszi fordulójában megkérdezett e-kereskedők 24%-a már tapasztalt valamilyen kibertámadást, ami 4%-os emelkedést jelent alig 9 hónap leforgása alatt.

„Érdekesség, hogy a legtöbb támadás a műszaki cikkeket forgalmazó kereskedőket éri, az újonnan érintett kereskedők többsége viszont az FMCG, divat valamint az otthon-barkács-lakásfelszerelés szegmensekből kerül ki. Az FMCG a legyorsabban fejlődő e-kereskedelmi kategória, az utóbbi kettő viszont erősen érintett a kínai kereskedők által” – hangúlyozza Rácz Anna, a Mastercard e-kereskedelemért felelős marketing szakértője.

A támadások legnagyobb része továbbra is terheléses támadás (47%), nőtt azonban a legutóbbi felmérés óta a kereskedők közösségi média felületeit ért támadások, visszaélések aránya is (24%-ról 28%-ra).

„Nem csak Magyarországon, de globálisan is azt látjuk, hogy a digitalizáció elterjedésével együtt ugrásszerűen nőtt a kibertámadások száma is. Ráadásul a módszerek minden eddiginél kifinomultabbak, és egyre több magánszemély  érintett a különböző csaló sms-esek és adathalász kísérletek okán. Ugyanakkor a problématudat erősítése kapcsán fontos sikernek tartjuk, hogy a kereskedők is egyre tudatosabbak: 42%-ról 37%-ra csökkent azon kereskedők aránya, akik saját bevallásuk szerint nem tudják, érte-e már őket kibertámadás” – értékelte a kibertámadások növekvő kockázatát Nemes Máté, a Mastercard kiberbiztonságért felelős termékmenedzsere .

Utolsóként a Gránit Bank is áthárítja az illetékemelést

A nagyobb lakossági bankok közül utoljára a Gránit Bank is közzétette a pénzügyi tranzakciós illetékemelés áthárítását – értesült a BiztosDöntés.hu. Ezzel együtt is, a Gránit Bank még mindig az egyik legolcsóbb választási lehetőséget kínálja a hazai bankszámla és bankkártya szolgáltatások között.
2024. 12. 15. 13:00
Megosztás:

Solana vs. The Graph vs. FXGuys ($FXG): Melyik kriptopénz hozhat $10,000-es nyereséget $100-ból a jelenlegi árakon?

Ahogy a DeFi tér folyamatosan fejlődik, három token emelkedik ki a jelentős hozam ígéretével: Solana (SOL), The Graph (GRT) és FXGuys ($FXG).
2024. 12. 15. 12:00
Megosztás:

Hatalmas vagyoni ugrást látunk, drámai vagyonkoncentrációval

Hatalmas vagyoni ugrást látunk, drámai vagyonkoncentráció és stagnáló ügyfélszám mellett – így néz ki a privátbanki piac 2024 végén. A következő év a piaci szereplők véleménye szerint az üzletpolitikák átalakulásáról fog szólni, s az elit szegmentált kiszolgálása mellett a többi vagyonkezelési ügyfélszolgáltatásban digitális áttörés várható.
2024. 12. 15. 11:00
Megosztás:

Mi lesz nyitva december 24-én?

A nagy élelmiszerláncok többsége nyitva tartja üzleteit december 24-én, a boltok általában 12 óráig várják a vásárlókat, de lehetnek eltérések, ezt követően 27-én nyitnak a boltjaik, amelyek az ünnepi rend szerint 31-én többnyire 14-16 óráig állnak majd a vásárlók rendelkezésére - tájékoztatták a vállalatok az MTI-t.
2024. 12. 15. 10:00
Megosztás:

Hazai forrásból fejlesztik a Tisza-tavon a nyaralóhajózás feltételeit

Több mint 124 millió forintot fordítanak a Tisza-tó fejlesztésére, karbantartására, a hazai forrásból megvalósuló projekt elemei közé tartozik egyebek mellett, hogy a tavon javítják a nyaralóhajózás feltételeit és pótolják az idegenforgalmi információs táblarendszert - közölte a fejlesztést megvalósító Közép-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság szombaton az MTI-vel.
2024. 12. 15. 09:00
Megosztás:

Hazánkban nyílt meg Közép-Európa legjelentősebb alternatív takarmányfehérje üzeme

A magyar Agroloop Hungary Kft. hivatalosan is megnyitotta 13 ezer négyzetméteres takarmányfehérje-gyártó üzemét az üllői Aerozone Parkban. A 30 millió eurós beruházásból megvalósuló fejlesztés az első ipari mértékű takarmánycélú rovarfehérje-feldolgozó gyár Magyarországon. Egészséges állateledel-alapanyagokat és szerves talajjavító készítményeket állítanak elő körforgásos modellben, környezetbarát módon. Az itt előállított termékek az agrárium számos területén hoznak forradalmian új, fenntartható megoldásokat.
2024. 12. 15. 08:00
Megosztás:

Visszafogottan ünnepel a magyar lakosság kétharmada

A lakosság majdnem kétharmada kevesebb, mint 50 ezer forintot költ a karácsonyra, és több mint felük takarékoskodással vagy akár kölcsönből fedezi az év végi kiadásokat. Ajándékot a legtöbben csak a közeli családtagoknak vásárolnak, ugyanakkor minden tizedik ember egyáltalán nem ajándékoz – derül ki a CIB Bank kérésére készült friss, reprezentatív felmérésből1, amelyben a magyar lakosság ünnepi kiadásaira, ajándékozási szokásaira voltak kíváncsiak.
2024. 12. 15. 07:00
Megosztás:

Tízből négy német vállalat tervez leépítést 2025-ben

A megkérdezett német vállalatok 38 százaléka tervezi munkahelyek megszüntetését az IW (Institut der deutschen Wirtschaft) gazdaságkutató intézet legfrissebb felmérése szerint.
2024. 12. 15. 06:00
Megosztás:

A magyarok közel fele szerint munkája a következő öt évben megváltozik a mesterséges intelligencia miatt

Magyarországon az emberek 45 százaléka úgy véli, munkáját a következő öt évben a mesterséges intelligencia (AI) komolyan megváltoztatja, a válaszadók kevesebb mint negyede szerint pedig el is veszi, míg világszerte ez az arány 60, illetve 36 százalék - közölte az Ipsos 32 országra kiterjedő felmérése alapján a K&H Bank szombaton az MTI-vel.
2024. 12. 15. 05:00
Megosztás:

Kötelező kivitelezői felelősségbiztosítási szabályok 2025

Az építészeti törvényhez már számos végrehajtási rendeletet alkotott a jogalkotó és továbbiak is várhatóak a közeljövőben. Jelen cikkünkben a friss végrehajtási rendeleti joganyagból az új, általánosan kötelező kivitelezői felelősségbiztosításról szóló legfontosabb tudnivalókat mutatjuk be, figyelemmel arra, hogy a vállalkozó kivitelezőnek 2025. január 15-től kell rendelkeznie ilyen felelősségbiztosítással.
2024. 12. 15. 04:00
Megosztás:

Ajándékot, de mit és melyik boltból?

A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak fölényben, 67 százalékuk készül ilyen meglepetéssel az ünnepekre. A kozmetikumok is jól állnak, 64 százalék választana belőlük, valamint a játékok és az élelmiszerek is népszerűnek mondhatóak a K&H ifjúsági index szerint, amely a karácsonyra való felkészülést vizsgálta. Kiderült az is, hogy a készpénz, mint ajándék csak 28 százalékuknál merül fel.
2024. 12. 15. 03:00
Megosztás:

Pénzeső hull 5 csillagjegyre a jövő héten, mutatjuk, mit kell tenned érte!

Kíváncsi vagy, mit tartogat számodra a jövő hét pénzügyi szerencséje? Vajon egy váratlan lehetőség, egy jól időzített kaparós sorsjegy, vagy egy izgalmas lottójáték hozza meg számodra az ünnepek előtti bőséget? Olvasd el a horoszkópod, és derítsd ki, hogyan fordíthatod az univerzum energiáit a javadra a következő napokban!
2024. 12. 15. 02:00
Megosztás:

Ha Ön is 1948-1972 között született, akkor van oka a félelemre

Az 1948 és 1972 között született generációt gyakran illetik a baby boom nemzedék vagy annak későbbi hulláma elnevezéssel. Ez a korcsoport élete során számos társadalmi és gazdasági átalakulást élt át, most pedig új kihívásokkal kell szembenéznie, ahogy közeledik az időskorhoz. Az alábbiakban összefoglaljuk azokat a legfontosabb kockázatokat, amelyek erre a generációra jellemzőek.
2024. 12. 15. 01:00
Megosztás:

A 400 fölötti forint megmozgatta a magyarok befektetéseit

Az ősszel hosszú idő után ismét a lakosság lélektani határa fölé gyengülő forint hatására ezúttal csökkentek a devizabetétekben tartott megtakarítások, miközben a forintbetétek összege több száz milliárddal nőtt. Az értékpapírok közül újra a befektetési alapok voltak a kisbefektetők nagy kedvencei, miközben állampapírok iránti kereslet megcsappant októberben - derül ki a Bank360.hu elemzéséből.
2024. 12. 15. 00:01
Megosztás:

Karácsonyi bikapiac kedvencei: 5 érme, amelyek 30.000%-os növekedést céloznak meg az ünnepi szezonban

Itt az ünnepi szezon, és a kriptopiac izgalomtól pezseg. Öt digitális valuta is szóba került, amelyek elképesztő növekedést mutathatnak az elkövetkező hetekben. Vajon ezek az érmék lesznek az ünnepi időszak meglepetés sztárjai? Nézzük meg, mely kriptovaluták vonzzák a figyelmet, és miért emelkedhetnek ki az év végi rally során.
2024. 12. 14. 23:00
Megosztás:

Rejtett kriptolehetőségek: 3 altcoin, amelyekből 100 dollár akár 100.000 dollár is lehet!

Ahogy a kriptopiac 2024 decemberében szárnyal, a figyelmet eddig mellőzött altcoinok vonzzák magukra, jelentős növekedési potenciált ígérve. A befektetők ezeket a rejtett gyöngyszemeket kutatják, lehetőséget keresve arra, hogy szerény befektetéseikből komoly nyereséget érjenek el a bikás hangulat közepette.
2024. 12. 14. 22:00
Megosztás:

Nulláról a csúcsra: Elemzők felfedik, melyik érme lőhet ki legközelebb, és hozhat hatalmas, akár 100-szoros nyereséget!

Egy viszonylag ismeretlen kriptovaluta kelti fel az iparági szakértők figyelmét. Elemzők úgy vélik, hogy ez a digitális érme hatalmas áttörés előtt állhat. A becslések szerint értéke az egekbe szökhet, potenciálisan akár 100-szorosára növelve a befektetéseket.
2024. 12. 14. 21:00
Megosztás:

Bennfentes útmutató a nagy nyereségekhez a 2025-ös kriptobikapiacon!

Ahogy a kriptopiac 2025-ben példátlan magasságokba emelkedik, új lehetőségek nyílnak azok számára, akik készek kihasználni ezt a pénzügyi fellendülést.
2024. 12. 14. 20:00
Megosztás:

XYZVerse vs. Moo Deng vs. PNUT: Melyik mémcoin lesz december és január sztárja?

Ahogy a Bitcoin átlépi a 100.000 dolláros határt, és az altcoinok példátlan magasságokat érnek el, a kriptopiac izgalomtól pezseg.
2024. 12. 14. 19:00
Megosztás:

A stagnáló mémcoin piac lehetőségeket teremt – 4 legjobb érme, amit érdemes megvenni, mielőtt kilőnek!

Ahogy a bizonyos digitális tokenek iránti izgalom alábbhagy, egy ritka lehetőség bontakozik ki a láthatáron. Ez a piac csendes időszaka a következő nagy mozgás előjele lehet. Bizonyos kriptovaluták rendkívüli növekedési potenciált mutatnak, így most lehet a legmegfelelőbb pillanat arra, hogy megvizsgáljuk ezt a négy ígéretes eszközt, mielőtt berobbannának.
2024. 12. 14. 18:00
Megosztás: