Hidrogén meghajtású zéró-emissziós hajtóművet és kiszolgáló létesítményeket fejleszt az Airbus
Az üzemanyagcellás technológia az egyik lehetséges végleges megoldás lehet a hidrogén meghajtás alkalmazásában. Ezen tesztek elsődleges célja, hogy a szakemberek megbizonyosodjanak arról: az üzemanyagcellás technológia valóban széleskörben alkalmazható a kereskedelmi repülésben 2035-től. A várakozások szerint ez a technológiával a száz utas szállítására alkalmas repülőgépek ezer tengeri mérföldes hatótávolsággal rendelkezhetnek. A validáláshoz azonban további kutatásra és fejlesztésre van szükség, ezeket végzik el az A380-as tesztgéppel.
A végleges technológiát az Airbus várhatóan 2027-2028-ban jelenti be, ekkor indul el a zéroemissziós típus fejlesztése.
A hidrogén meghajtás elterjedéséhez új kiszolgáló létesítményeket is fel kell építeni. Az első ilyen állomás fejlesztésére és megépítésére az Airbus a világ vezető űripari hajtóműveit gyártó ArianeGroup cégcsoporttal kötött együttműködési megállapodást. A folyékony hidrogén tárolását és repülőgépekbe töltését célzó beruházás a Toulouse-Blagnac-repülőtéren valósul meg 2025-re.
Ezzel párhuzamosan az Airbus a zöld hidrogént előállító HyPorttal is együttműködési megállapodást írt alá arról, hogy közösen hozzák létre a világ egyik első, zöld hidrogént előállító és elosztó repülőtéri üzemét. Az építkezés szintén a toulouse-i repülőtéren valósul meg, átadása 2023-ban várható, és naponta 400 kg hidrogén előállítására lesz képes. Ez a mennyiség mintegy 50 földi kiszolgáló jármű energiaellátásához elegendő.