Az UNIQA Biztosító közleménye a GREEN HOLIDAYS csődje kapcsán

A biztosítási szerződés feltételei alapján Társaságunk az utasokkal szemben 500 millió forint erejéig vállalta, hogy teljesíti azon fizetési kötelezettségeket, amelyek a biztosítottat a külföldre történő utazásszervezéssel összefüggésben az utazásszervező és –közvetítő tevékenységről szóló 213/1996. (XII.23.) Kormányrendelet alapján terhelik.
A fenti helyzet okán Társaságunk a bejelentést követően azonnal intézkedésbe kezdett. Kollégáinkkal együtt az éjszakát is beleértve folyamatosan azon dolgoztunk és dolgozunk, hogy a kialakult problémát a lehető leggyorsabban és ügyfeleink számára rugalmas módon, minél előbb hatékonyan kezelni tudjuk. A mielőbbi kárenyhítés érdekében már felvettük a kapcsolatot további partnerirodákkal is, annak érdekében, hogy első prioritásként a külföldön ragadt ügyfelek az általuk lefoglalt szolgáltatáshoz hasonló feltételek mellett tudják eltölteni az eredetileg befizetett üdülést, ill. hazaszállításuk zökkenőmentesen megoldott legyen. Ezzel párhuzamosan kiemelten kezeljük azon ügyfelek helyzetét is, akiknek már befizetett utazásuk van a GREEN HOLIDAYS Kft.-nél.
A leírtaknak megfelelően tehát az UNIQA Biztosító a biztosítási feltételek szerint 500 millió forint értékhatárig vállalja az utasok hazaszállításával és kényszerű tartózkodásával felmerült költségeknek a vonatkozó Kormányrendelet szerinti megfizetését. Az UNIQA Igazgatósága a tegnapi éjszaka folyamán rendelkezésre bocsátott minden eszközt és erőforrást ahhoz, hogy a helyzetet a lehető leggyorsabban, az operatív területen dolgozó kollegák megoldják. Az érintett károsult utasok jelentős része szerdán érkezne haza.
Esetükben az ésszerű, hogy szerdáig megszervezzük a hazajutásukat, így az addig kint töltött időre vonatkozó szállásköltség egyéni kifizetése terheli őket, amit a biztosító majd visszafizet. A hazautazás pontos részleteiről a holnapi napon fogunk tudni részletes tájékoztatást adni a honlapunkon keresztül. Ehhez még szükségünk van a részletes utas listára az utazás szervezőitől, mely egyelőre még nem áll rendelkezésünkre.
Kérjük ügyfeleinket, hogy figyeljék weboldalunkat (http://www.uniqa.hu/greentajekoztato), ahol folyamatosan frissítjük a szükséges információkat! Azon ügyfeleinket pedig, akiknek lefoglalt és befizetett utazása van, azonban még nem utaztak el kérjük, hogy jelentsék kárigényüket a 4839597 kötvényszám feltüntetésével az info@uniqa.hu e- mail címen.
A kárbejelentéshez az alábbiakat szükséges csatolni:
- a befizetési bizonylatokat
- a kitöltött kárbejelentőt (link ITT)
- az utazási szerződést
Kérjük a tárgyban a „Green Holidays” feltüntetését. 
Mind személyes mind pedig telefonos ügyfélszolgálatunkat megerősítettük, kollégáink készséggel állnak ügyfeleink rendelkezésére.
A külföldön rekedt utasok számára Biztosítónk az alábbi ingyenesen hívható telefonszámon nyújt tájékoztatást és szükség szerint nyújt segítséget.: +36 80 2999 99