A spanyol fővárosnak 115 millió eurós bevételt hozott a World Pride
"Madrid a szabadság és az elfogadás fővárosa szeretne lenni" - fogalmazott a baloldali városvezető, aki sikerként értékelte a rendezvényt.
A BBVA bank a városháza megbízásából készített felmérést az esemény anyagi hasznáról. Eszerint 15 százalékkal nőttek a város bevételei egy átlagos időszakhoz képest.
A turisztikai szálláshelyek foglaltsága erre az időszakra 85 százalékos volt, a szobaárak pedig 15 százalékkal nőttek 2016-hoz viszonyítva.
A résztvevők 17 százaléka érkezett külföldről, 26,5 százalék Spanyolország más részéről, és 14 százalék a madridi régióból. 42,5 százalékuk volt fővárosi.
A World Pride programok csúcspontja a július 1-i melegbüszkeség menete volt, amely kiállás a jog- és esélyegyenlőség mellett, de egyben hatalmas, szórakoztató rendezvény is, karneváli hangulattal.
A hivatalos adatok szerint 1,5 millióan voltak részesei ennek, a szervezők előzetesen kétmillió emberrel számoltak.
A World Pride hetén Madridban mintegy 3000 városi rendőr vigyázott a biztonságra, akik körülbelül 200 zsebtolvajt fogtak el a belvárosban ez idő alatt. A szexuális másság elleni gyűlölet miatt egy esetben kellett intézkedniük.
Kalkulátor ajánlónk:
Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor