Hosszú idő után először nőtt az építőanyag értékesítés volumene
A magyar tulajdonú építőanyag-kereskedelmi hálózat saját adatai alapján arról számolt be, hogy a múlt hónapban az összes eladott építőanyag mennyisége 14,9 százalékkal nőtt, míg a tavalyi utolsó negyedévben a piac még ötödével (21 százalék) zsugorodott.
A szerkezetépítési szegmensben a forgalom februárban 27,7 százalékkal növekedett, a téglák forgalma 44,9 százalékkal, a beton zsalukövek forgalma 69 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva - közölték.
A fő termékcsoportok közül kizárólag a szárazépítészetnél (jellemzően gipszkarton és tartozékai) volt visszaesés.
Az Újház Zrt. átlagosan 20 százalékos növekedést regisztrált a hőszigetelő anyagok forgalmában.
A társaság elnöke, Juhász Attila az adatokat értékelve elmondta, hogy ez a termékcsoport annak ellenére növekedett, hogy sokan kivártak egy esetleges állami energiahatékonysági program elindítására számítva.
Nem szabad túlértékelni egyetlen hónap adatait, így most még nem beszélhetünk egyértelmű trendfordulóról, de több tényező is azt mutatja, hogy elkezdődött a kilábalás - tette hozzá.