Javult az amerikai fogyasztók hangulata
Az egyetem honlapján a felmérés csütörtökön publikált végleges adatai szerint márciusban a fogyasztói hangulatindex az előzetes 76,5 pont helyett 2021 júniusa óta a legmagasabbra, 79,4 pontra javult a februári 76,9 pontról.
Az index mindkét összetevője, az aktuális helyzet megítélését és a kilátásokat számszerűsítő mutató javult az előzetes értékhez képest és magasabb lett az előző havinál is. A várakozásokat mérő mutatót 74,6-ról 77,4-re, míg az aktuális kondíciók megítélésének alindexét 79,4-ről 82,5-re javították. Februárban a kilátások megítélése 75,2 ponton, az aktuális kondíciók megítélése 79,4 ponton állt.
Joanne Hsu, a fogyasztói felmérések igazgatója a kimutatás megállapításait kommentálva elmondta, hogy a személyes pénzügyek megítélése és a várakozások az előző hónaphoz képest szerény mértékben javultak, mivel a magas árak és kiadások életszínvonalra gyakorolt negatív hatásai valamelyest enyhültek. A részvénypiacok e havi erős teljesítménye csak a legnagyobb befektetéssel rendelkezők esetében támogatta a hangulat javulását, az indexre ezért csak csekély hatást gyakorolt. Összességében a fogyasztói hangulat 2024 első negyedévében lényegében nem változott, és alig marad el a járvány előtti átlagos szint és a 2022. júniusi történelmi mélypont közötti középponttól.
A felmérés vezetője hozzátette, hogy a választási szezon előrehaladtával és a gazdaságpolitikáról szóló viták egyre inkább előtérbe kerülnek a fogyasztók számára, és így a gazdasággal kapcsolatos kilátásaik ingadozhatnak az elkövetkező hónapokban.