Javultak a BioTechUSA gazdasági mutatói tavaly

Azt írták, a tisztán hazai tulajdonú cégcsoport 3,5 százalékkal növelte átbevételét, miközben EBITDA-ja 2 százalékkal 10,68 milliárd forintra nőtt.
Kiemelték, a cégcsoport nagy hangsúlyt fektetett a hatékonyságnövelésre, a technológiai és termékfejlesztésekre, a stratégiai beruházásokra, valamint a belföldi piacvezető pozíció megtartása mellett tovább terjeszkedett a külpiacokon.
A BioTechUSA-cégcsoporthoz négy márka tartozik, 1900 munkavállalója és 4500 partnere van. 103 országban van jelen 49 webshoppal és 328 üzlettel
- ismertették.
Közleményükben kifejtették: a cégcsoport magas bázisról vágott neki a 2024-es évnek, miután 2021 és 2023 között a sorrendben 42, 29, majd 15 százalékos növekménnyel három év alatt megduplázta a forgalmát. A versenyelőny megtartásához optimalizálást hajtottak végre az étrendkiegészítők piacán, a beszerzéstől a gyártáson át az értékesítési csatornákig minden területen, emellett értékteremtő beruházásokra és innovatív szemléletű termékfejlesztésre is szükség volt.
A növekedési ütem némileg lassult a korábbi évekhez képest, de a vállalat eddigi történetét tekintve abszolút árbevételi rekordot értek el - jegyezték meg. Ezen túl a profitabilitás és a jövedelmezőség is megmaradt: az adózott eredmény az egy évvel korábbi 7,17 milliárd forint után 7,77 milliárd lett, míg az EBITDA, vagyis a kamatok, adózás, értékcsökkenés és amortizáció előtti eredmény 10,47-ről 10,68 milliárd forintra nőtt.
A cégcsoport árbevételének 80 százalékát az exporttevékenység teszi ki. 2024-ben öt új országban jelent meg a vállalat: Egyiptomban, Hondurason, Curacaon, Kambodzsában és Üzbegisztánban, a spanyol, francia, szlovák, román, izraeli és lengyel piacokon pedig két számjegyű növekményt ért el. Tavaly 1,5 milliárd forintos invesztíció eredményeképp 31 új boltot nyitottak.