Jól teljesített a Graboplast, új fejlesztési folyamatokkal erősítik a növekedést
Több mint 10 százalékkal, 21,7 milliárd forintra növelte árbevételét a magyar tulajdonú Graboplast Zrt. 2022-ben, melynek köszönhetően 1,4 milliárd forintos üzemi és 130 millió forintos adózott eredményt ért el. A három magyar városban termelő vállalat a tavalyi év kedvezőtlen külső környezete ellenére érte el ezt a jó eredményt. Főként az orosz-ukrán háború miatt jelentkező logisztikai nehézségek, emelkedő energiaárak, valamint az év első felét meghatározó jelentős fa alapanyaghiány következtében jelentkező áremelkedés kedvezőtlenül hatottak a gazdálkodásra. A társaság stabil működés mellett tudta ellensúlyozni ezeket a kihívásokat, így tovább erősítette piaci pozícióit a speciális padlógyártás területén. A Graboplast padlóit közel 100 országban használják, így árbevételének mintegy 90 százaléka az exportpiacokon keletkezik. Az eredményes működés többek között annak is köszönhető, hogy a koronavírus-járványt követően 2022-ben sok piac újra megnyílt, a sport- és showpadló értékesítés területén pedig jelentősen nőtt a kereslet.
A Graboplast élére az idei év elején egy nemzetközi téren tapasztalt új vezérigazgató érkezett. Ivan László egyik fő célkitűzése a vállalati érték növelése, melyet a társaság általános stratégiájának frissítésével, valamint a vállalat fenntartható növekedési pályára állításával kíván elérni. Ennek jegyében Ivan László a Grabo Start névre keresztelt stratégiai fejlesztési folyamatot a cég teljes működésére ki kívánja terjeszteni a 2023-as év során a további növekedés biztosítása érdekében. A folyamatok részeként a vállalat többek között új kontrolling rendszert vezet be, valamint új ügyviteli rendszerrel támogatja a gyorsabb és átláthatóbb vállalati működést. A működési hatékonyság növelése során a Graboplast kedvező eredményeket ért el a gyártáshoz szükséges egyes alapanyag kiváltása területén, valamint növelte a vállalat rugalmasságát is.