Közel 6 százalékkal bővülhet a globális reklámpiac 2025-ben

A globális reklámköltések összértéke jövőre várhatóan eléri a 817,7 milliárd dollárt, ami 5,9 százalékos bővülést jelent a 2024-re várható 772,4 milliárd dollárhoz képest – áll a dentsu globális kreatív, marketing- és médiaügynökségi hálózat által közzétett, a világ 56 országára kiterjedő előrejelzésében. A hazai reklámpiac várható növekedési üteme – 5,6 százalék - alig valamivel marad a világátlag alatt.

Közel 6 százalékkal bővülhet a globális reklámpiac 2025-ben

Továbbra is lendületesen fejlődik a világ reklámpiaca: A Dentsu Global Ad Spend Forecasts című elemzés adatai azt mutatják, hogy miközben idén várhatóan 6,8 százalékkal nő a globális reklámköltések összértéke, 2025-ben – annak ellenére is, hogy jövőre kevesebb sporteseményhez és választásokhoz kapcsolódó kampányra kerül sor – további 5,9 százalékkal bővül az reklámiparba áramló pénz mennyisége. Mindez jelentősen meghaladja a világgazdaság növekedési rátáját, ami az IMF előrejelzése szerint jövőre 3,2 százalékos lesz. 

A dentsu előrejelzése szerint az idei az első olyan év, amikor a teljes költések többségét már az algoritmusokkal segített hirdetési kiadások teszik ki: 2024-re várt arányuk 59,5 százalékot tesz ki, és három éven belül eléri a 79 százalékos mértéket is.

„Izgalmas határponthoz érkeztünk: a reklámipar végérvényesen belépett az algoritmusokkal vezérelt korszakba, ahol az adatvezérelt médiaköltési stratégiák olyan új lehetőségeket is kínálnak a márkák számára, amelyekkel sosem látott hatékonysággal minden eddiginél egyedibb élményeket lesznek képesek nyújtani a meglévő és új fogyasztók számára” - mondta Turóczi András, a dentsu Hungary vezérigazgatója.

A reklámköltések csatornák szerinti megoszlását vizsgálva megállapítható, hogy a digitális szegmens térnyerése továbbra is töretlen. A korábbi prognózisokra rácáfolva 2024-ben még továbbra is kétszámjegyű, 10,7 százalékos növekedést hoz össze ez a csatorna, és a jövő évi előrejelzés – 9,2 százalék - sem sokkal marad el ettől a szinttől. Mindennek hatására a digitális reklámok részaránya erőteljesen tovább nő, jövőre várhatóan eléri a 62,7 százalékot. A következő három év során a digitális szegmensben kétszámjegyű növekedésre főként a retail media (21,9% átlagos éves növekedés), a programmatic (11,1% átlagos éves növekedés), illetve a paid social (8,7% átlagos éves növekedés) területeken számíthatunk.

A második legnagyobb részaránnyal rendelkező, a reklámköltéseknek továbbra is több mint az ötödét közel negyedét kitevő televíziós hirdetések értéke igen marginális mértékben, 0,6 százalékkal fog bővülni 2025-ben. A csökkenéstől elsősorban a connected TV-költések 18,4 százalék feletti növekedése menti meg ezt a szektort. Eközben köztéri hirdetésekre 3,9, rádióreklámokra 1,1, mozireklámokra pedig 3,2 százalékkal fognak többet költeni a hirdetők.

A nyomtatott felületek reklámpiaca az idei 2,9 százalékos zsugorodást követően 2025-ben újabb 2,5 százalékos csökkenést lesz kénytelen elszenvedni: a napilapok és magazinok hirdetési piacának trendszerű, erőteljes zsugorodásának hosszú távú trendje tehát jövőre sem törik meg, ennek nyomán pedig a terület immár csupán 5,5 százalékát teszi majd ki a teljes reklámpiaci tortának.

A dentsu előrejelzése világ minden régiójában növekedést vár, azonban annak mértéke területenként eltérően alakul majd. A globális reklámköltések 47 százalékát kitevő amerikai régióban jövőre 6,3 százalékos növekedés várható, a 31 százalékos részarányt képviselő ázsiai-csendes-óceáni régióban pedig 5,8 százalékos lesz a bővülés. Az Európa, a Közel-Kelet és Afrika területeit magába foglaló EMEA régió ugyanakkor csak 5 százalékos átlagos növekedést fog tudni felmutatni. Iparági szegmensek tekintetében a pénzügyi (+6,4%), a gyógyszeripari (+5,8%), valamint az utazási és szállítási (+5,5%), hirdetők növelik legnagyobb mértékben a reklámköltéseiket.

A magyar reklámpiac sem panaszkodhat

A magyar reklámpiaci költések összege 2024-ben közel 10 százalékkal lesz magasabb az egy évvel korábbinál, elérve az 1,08 milliárd dolláros szintet. 2025-re már 1,14 milliárd dollár lesz a piac volumene, ami további 5,6 százalékos bővülést jelent. Turóczi András elmondta: „Választások és nagy sportrendezvények hiányában a piacot jövőre a vásárlóerő növekedése kapcsán fellendülő kereslet hajtja majd: egyre több márka részéről nő az igény a reklámtevékenység iránt, ami a digitális, a televíziós és az outdoor hirdetési szegmensekben egyaránt kétszámjegyű árnövekedést gerjeszt majd.”

Távolabbi kilátások

A dentsu elemzése szerint a globális reklámpiac bővülési üteme várhatóan a következő években is kitartóan kicsivel 6 százalék alatt alakul majd: a céghálózat a 2025-ben várható 5,9 százalékos bővülést követően 2026-ra újabb 5,9 százalékos, míg 2027-re 5,8 százalékos növekedési ütemet jelez előre.

A dentsu letölthető teljes médiapiaci előrejelzése – amely nem csupán az 56 vizsgált ország számait összegzi és elemzi, hanem az egyes régiókat, csatornákat, valamint a hirdetői szektorokat is részletesen vizsgálja – az alábbi linken érhető el:

https://www.dentsu.com/hu/hu/reports/global_ad_spend_forecasts_december_2024

Hollywoodi együttműködés emeli tovább a magyar filmipart

A United Illusions Virtual Production Studio stratégiai partnerségre lépett a Los Angeles-i Orbital Studios-szal. A két stúdió a jövőben közösen dolgozik azon, hogy tapasztalataikra építve tovább fejlesszék azokat a technikai és produkciós folyamatokat, amelyek még hatékonyabbá tehetik a virtuális filmgyártást, illetve alapot adnak a közös projektek megvalósításához. A partnerség a tudásmegosztásra és a közös innovációra épül, új lehetőségeket teremtve mind az európai, mind az amerikai produkciók számára. Az együttműködés Magyarország pozícióját is tovább erősíti a globális filmiparban, hiszen a magas technológiai színvonal versenyképes gyártási feltételekkel párosul.
2025. 11. 22. 05:00
Megosztás:

All inclusive kényelem, váratlan költségek nélkül

A nyaralás ma már nem csupán a pihenésről szól: a családok egyre inkább pénzügyi döntésként kezelik. A megfelelően megválasztott utazási forma – például az all inclusive – nemcsak kényelmet, hanem gazdasági stabilitást is nyújt, miközben előre tervezhetővé teszi az év egyik legnagyobb kiadását.
2025. 11. 22. 04:00
Megosztás:

Szolnokon leleplezték a GYSEV FLIRT InterCity motorvonatának első festett kocsiszekrényét

Új fejezet kezdődik a magyar vasúti járműgyártás történetében: a Stadler szolnoki üzemében ünnepélyes keretek között leleplezték a GYSEV FLIRT InterCity motorvonat-flottájának első festett kocsiszekrényét. A projekt 30 év után az első InterCity-motorvonat beszerzés Magyarországon, amelynek komponensei a 15 éves szolnoki gyárban fognak elkészülni, magyar szakértelemmel és svájci precizitással.
2025. 11. 22. 03:00
Megosztás:

Miért ezek a legdrágább utcák Magyarországon?

Megjelent a KSH Ingatlanadattár legfrissebb kiadása, amely vármegyénként, megyei jogú városonként és utcánként mutatja be a 2024-ben értékesített családi házak, társasházi lakások és panellakások átlagos négyzetméterárait.
2025. 11. 22. 02:00
Megosztás:

Nyugdíjasként dolgoznál? Most itt a nagy lehetőség!

A megélhetési szempontok és a közösséghez tartozás érzése egyaránt ösztönzi a dolgozó nyugdíjasokat – derül ki a WHC Csoport, Magyarország egyik legjelentősebb HR-szolgáltatójának adataiból.
2025. 11. 22. 01:00
Megosztás:

A Bitcoin ismét visszaesett 85 ezer dollárra, közelítve a „maximális fájdalom” szintjéhez – Így vészelheted át ezt az időszakot anélkül, hogy egyetlen dollárt is veszítenél

A Bitcoin ismét csökkenő pályára került, most az 85 ezer dolláros zónát érintve, amellyel közelebb került, mint valaha, ahhoz a szinthez, amelyet az elemzők a piac „maximális fájdalom” pontjaként emlegetnek.
2025. 11. 21. 23:30
Megosztás:

A Digitap ($TAP) 0,03 dolláron és Dogecoin 16 centen – Melyik éri el előbb az 1 dollárt?

A mémcoinok világában a Dogecoin kétségtelenül vad utat járt be. Azonban sok szakértő úgy véli, hogy a Dogecoin esetében a további árfolyamemelkedés korlátozott a 16 centes szint fölé.
2025. 11. 21. 23:00
Megosztás:

Hány darab XRP tokent vásárolhat meg hét ETF egy év alatt?

Egy friss <a href="https://x.com/ChadSteingraber/status/1991182301170991472?s=20" target="_blank">elemzés</a>, melyet Chad Steingraber kriptostratéga készített, meglepő előrejelzést ad az XRP ETF-ek általi felhalmozásáról. A tanulmány szerint az első hullámban induló XRP spot ETF-ek már önmagukban is jelentős hányadát halmozhatják fel a kriptovaluta forgalomban lévő kínálatának mindössze egy éven belül.
2025. 11. 21. 22:30
Megosztás:

Top 5 új kriptovaluta előértékesítés 2025 novemberében, 10-szeres növekedési potenciállal (és miért a Digitap ($TAP) az első számú)

A kriptovaluta előértékesítések továbbra is a legmegbízhatóbb lehetőségek közé tartoznak, ha valaki korai, akár tízszeres megtérüléssel kecsegtető projekteket keres. Mivel a közepes és nagy kapitalizációjú coinok nehézségekkel küzdenek, a piaci helyzet pedig bizonytalan, egyre több kereskedő fordul a korai fázisban lévő projektek felé, ahol a hozamlehetőség nagyságrendekkel magasabb.
2025. 11. 21. 22:00
Megosztás:

A Bitget vadonatúj, sztárszereplős videósorozatot indít LALIGA-sztár Julián Álvarezzel

A világ legnagyobb Universal Exchange-e, a Bitget (bitget.com) elindította háromrészes videós kampányát, amelyben a LALIGA és az Atlético de Madrid kiemelkedő játékosa, Julián Álvarez szerepel.
2025. 11. 21. 21:30
Megosztás:

Magyar Vöröskereszt: csalók telefonálnak a szervezet nevében

Csalók telefonálnak a a Magyar Vöröskereszt nevében, pénzt kérnek arra hivatkozva, hogy mikuláscsomagokra gyűjtenek - közölte a szervezet pénteken az MTI-vel.
2025. 11. 21. 21:00
Megosztás:

Napelemparkot épített Vácon az MVM tagvállalata egy helyi cég számára

Az MVM Csoport tagvállalata, az MVM Optimum napelemparkot épített Vácon, a ZOLLNER Elektronik telephelyén – közölte az MVM pénteken az MTI-vel.
2025. 11. 21. 20:00
Megosztás:

Gyengült a forint pénteken

Gyengült pénteken a forint a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon. A hetet vegyes eredménnyel fejezte be, a havi kezdésnél erősebben áll.
2025. 11. 21. 19:00
Megosztás:

Olaszországban több mint ötmillió bevándorló él

Olaszországban több mint ötmillió letelepedett bevándorló él, több mint harminc százalékuk muszlim, valamint több százezerre teszik az illegális bevándorlók számát, akiket állami forrásokból látnak el - derült ki az olasz szakszervezetek közös statisztikai összefoglalójából, amelyet Rómában mutattak be.
2025. 11. 21. 18:00
Megosztás:

Az online kaszinópiac növekedése és befektetési lehetőségei

A magyarországi online kaszinópiac jelentős növekedést mutat az elmúlt években. Az iparág folyamatosan alkalmazkodik az új technológiákhoz, ami új befektetési lehetőségeket kínál. A következő évek még nagyobb potenciált rejtenek a befektetők számára.
2025. 11. 21. 17:37
Megosztás:

Népegészségügyi központ: terjed a hepatitis A vírusa

Továbbra is terjed a hepatitis A vírusa, a kézmosás a legjobb megelőzés - írta a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében.
2025. 11. 21. 17:00
Megosztás:

NAV: bárki elmondhatja a véleményét az e-számla koncepcióról

Szakmai észrevételeket és javaslatokat vár 2026. január 20-ig közösen kidolgozott e-számla koncepciójára a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), a koncepció már elérhető a NAV honlapján - közölte az adóhivatal az MTI-vel pénteken.
2025. 11. 21. 16:00
Megosztás:

A vártnál sokkal nagyobb mértékben gyengült a brit gazdaság aktivitása

A vártnál sokkal nagyobb mértékben gyengültek és már csak minimális ütemű növekedést jeleznek a brit gazdaság novemberi aktivitási mérőszámai.
2025. 11. 21. 15:30
Megosztás:

Stabilitást sugall a Bitcoin dominancia: 55%-os szint mellett zajlik a piac újraárazása

Miközben a kriptopiac egészét visszahúzza a volatilitás és az általános befektetői félelem, a Bitcoin meglepő módon megőrzi vezető szerepét. A 2025 novemberi piac korrekciója során a Bitcoin dominanciája stabilan 55% körül maradt – ez arra utal, hogy a befektetők még mindig a legismertebb kriptoeszközben látják a legnagyobb biztonságot. De mit is jelent mindez a piac többi szereplője – főként az altcoinok – számára?
2025. 11. 21. 15:00
Megosztás:

Apad a profit, nőnek a költségek a cégeknél - Lassul a magyar marketingipar lendülete

Kihívásokkal teli piacon, de alapvetően stabilan működnek a marketing-iparághoz köthető hazai cégek. Azonban a gyengülés jelei már látszódnak: az árbevételek jól alakultak, de elindult a profit csökkenése, a költségek pedig elszabadultak – derült ki az iparág gazdasági teljesítményét mérő Marketing Indexből. A 33 ezer vállalkozás pénzügyi adatait feldolgozó kutatás szerint szinte az összes területen jól láthatóak a koncentrálódás jelei, az ágazat cégeinek száma csökkent, a főváros dominanciája megkerülhetetlen, míg a bevétel 80 százaléka a cégek kevesebb mint 20 százalékánál összpontosul. 2025-től az eredmények fenntartása egyre nagyobb kihívás. Az iparágban egyelőre nem látszik erős, pozitív trendforduló, ezért kulcskérdés, hogy a piaci szereplők hogyan igazodnak ehhez a helyzethez.
2025. 11. 21. 14:30
Megosztás: