Közlekedési cégek indítottak kampányt a gyorshajtás ellen
A BKK azt közölte szerdán az MTI-vel, a #azélet1 elnevezésű akció arra hívja fel a figyelmet, hogy a megfelelő sebesség megválasztása, és így az élet védelme a közlekedés során egyéni döntés és felelősség kérdése.
"A 70 hetven, az 50 ötven, a 30 harminc, az élet 1" - hirdeti a BKK és Budapest Közút most induló, gyorshajtás elleni kampányának plakátja, arra utalva, hogy nem véletlen a sebességhatárok meghatározása, azok betartása pedig "életbevágó". A legkisebb sebességtúllépésnek is tragikus következményei lehetnek - hangsúlyozták.
Walter Katalint, a BKK vezérigazgatóját idézve azt írták, az Árpád hídi halálos gázolás idén már a sokadik olyan eset, amikor védtelen emberek esnek áldozatul valakinek a rossz, felelőtlen döntése miatt. Ez rámutat arra, hogy nagy a baj, és mielőbbi beavatkozásra, összefogásra van szükség.
A Budapest Közút állásfoglalása szerint elengedhetetlen, hogy a közlekedők figyelembe vegyék mindazokat a jelzéseket, melyek a városi forgalomban való haladást szabályozzák, és kialakításuknak megfelelően használják az egyes utakat, útszakaszokat. Kiemelték: a biztonságos közlekedés alapfeltétele, hogy az emberek ismerjék és betartsák az egyes közlekedési módokra és eszközökre vonatkozó szabályokat, és nem utolsósorban legyenek tekintettel egymásra.
A kampányhoz bárki csatlakozhat - olvasható a közleményben.