Linképítés: tippek kezdőknek és haladóknak
De vajon hogyan érdemes linket építeni, mit kell róla tudni pontosan? Az alábbi írásunkban erre a kérdésre adjuk meg a választ.
A linképítésről röviden
Amennyiben sikerül megfelelően linket építeni, tehát erős weboldalakra elhelyezni a saját weblapunk linkjét, akkor várhatóan több látogató érkezik hozzánk, mind a hivatkozási forrásnak, mind pedig az organikus forrásnak hála. Javul a helyezés a Google találati listáján, egyes kifejezésekre igen előkelő helyen találhatjuk magunkat. Persze felmerülhet a kérdés, hogyan érdemes linket építeni, hogyan működik ez 2024-ben és milyen megoldásokkal érdemes dolgozni.
A keresőoptimalizálás részei
A keresőoptimalizálást három nagy részre lehet bontani. Van az off-page, amely tartalmazza a backlinkeket, a weboldal hivatkozások szerzését más oldalakról, mint például a népszerű seovip.hu linképítés szolgáltatása. A másik terület az on-page SEO, az adott weboldal tartalmának optimalizálása, valamint a technikai SEO, ami az oldal indexálhatóságát foglalja magában.
Korábban a prémium linképítést még úgy végezték, hogy a webmesterek össze-vissza, sokszor random oldalakra helyezték ki a linkeket. Ekkor még a mennyiség volt a cél, nem pedig a minőség. Pár év alatt a kocka megfordult, ez ma már nem hozna eredményt. Rengeteg olyan weboldal és hálózat jött létre, amelynek célja sosem a felhasználók kiszolgálása volt, hanem a rendszer kijátszása. Ennek oka, hogy 2012-ben létrejött a Google Penguin algoritmus frissítés, ekkortól kezdi el büntetni a Google a gyenge minőségű oldalakról származó linkeket.
Milyen a jó link?
Releváns, hasznos, természetes. Fontos tehát, hogy az interneten található weblapokat úgy kell elképzelni, mint egy hatalmas pókháló. A csomópontok a honlapok, a közöttük lévő kapcsolatok pedig az említett backlinkek. A hálózat közepén található oldalaknak van a legtöbb direkt és indirekt kapcsolata. Amennyiben ezeknek a linkeknek jó a minősége, tehát prémium oldalakról származnak, akkor az adott oldal hitelesebb lesz, mint bárki, aki a hálózat szélén található.
Fontos tényező, amit még meg kell említeni, hogy a linknek akkor van csak értéke, ha azt a Google le is indexelte, amit egy korábbi írásunkban közzétettünk.
Mitől lesz hiteles?
Attól, hogy az adott témában sok weboldal hivatkozik rá, mint hiteles forrás. Ahogy az emberi és a szakmai kapcsolatoknál, ha valakit gyakran ajánlanak, mert jól végzi a munkáját, az hitelesebb lesz, mint a kezdők vagy a csalók. Nem az a fontos tehát, hogy hány linket kapunk, hanem az, hogy abból mennyi releváns, hányan kattintanak onnan át a mi weblapunkra.
Ha szerzünk egy linket egy nagyobb oldalról, mint a Forbes vagy éppen az Index, akkor nagyobb lesz az elismerés, mintha egy éppen most létrehozott ingyenes weboldalon kaptunk volna egy backlinket. A cél tehát az lenne, hogy olyan oldalakról szerezzünk hivatkozást, amik hitelesek és sokan olvassák őket.
Ellenőrizhető a hitelesség?
Igen, mégpedig több módon is. Erre vonatkozóan ugyanis több mérőszám létezik, mint a MOZ által létrehozott Domain Authority (DA) és Page Authority (PA). A DA a teljes domain hitelességére vonatkozik, mint a PA egy adott oldalra vagy aloldalra. Az érték 1 és 100 között lehet, az 1 a legkevésbé hiteles, míg a 100-as értékűben nyugodtan meg lehet bízni. A cél az, hogy olyan helyről szerezzünk linket, ahol mind a két szám elég magas.