Megbírságolta a Signal Biztosítót az MNB
Az ellenőrzés 2018. január 27-től a vizsgálat lezárásáig tartó időszakot tekintette át.
Mint a jegybank feltárta, a biztosító a kárrendezési részfolyamatokat illetően számos esetben nem szabott határidőt belső szabályzataiban, és elmaradt az ezek megfelelőségének későbbi ellenőrzéséhez szükséges adatok egy részének rögzítése is. Más esetekben viszont a társaság túllépte a belső szabályzataiban rögzített kárrendezési határidőket. Nem bizonyultak megfelelőnek a káreseményeknél a visszaélések utólagos kiszűrésére hivatott egyes információs és ellenőrzési eljárások sem - sorolta az MNB.
A jegybank feltárta, hogy a biztosító egyik befektetési egységekhez kötött életbiztosításánál a kötvényesítési költségeket nem jogszabályszerűen jelenítette meg az ügyfeleknek küldött levélben, és éves egyenlegközlő tájékoztatóiban nem tüntette fel a szerződés aktuális visszavásárlási értékét, illetve a szolgáltatási értéket.
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításoknál (KGFB) a Signal Biztosító egyebek közt, számos esetben nem bocsátotta ki a kötvényt, vagy úgy tartotta nyilván az ajánlattól eltérő díjjal a szerződést, hogy nem tett javaslatot ügyfeleinek az ajánlat módosítására. Egyes esetekben a biztosító a jogszabályi határidőt túllépve küldte ki díjfizetési felszólító leveleit.
Az MNB kötelezte a Signal Biztosítót, hogy 2022. január 31-ig dokumentumokkal igazoltan számoljon be a feltárt problémák megszüntetésére tett intézkedéseiről. Az MNB a jogszabálysértések miatt 20 millió forint felügyeleti és 10 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot is kiszabott a Signal Biztosítóra. A bírság mértékénél enyhítő körülménynek számított, hogy a biztosító számos esetben korrekciós intézkedésekről vagy azok terveiről adott számot már a jegybanki vizsgálat során.