Megbírságolta az NMHH a TV2-t
A Halálos iramban: Hobbs & Shaw című film 16-os korhatár-besorolás helyett 12-essel került adásba december végén, a 21 és 5 óra közötti idősáv helyett este 7 órától. Emellett a műsorszám előzeteseit 43 alkalommal nem a korhatári kategóriának megfelelő időszakban adta le a csatorna - tájékoztatott az NMHH, hozzátéve, hogy a Nagy Ő című műsorszám megfelelő időpontban, de a 16-os helyett ugyancsak 12 éven aluliak számára nem ajánlott korhatári besorolással került adásba decemberben. Előbbiben az erőszakos jelenetek és trágár kifejezések, utóbbiban a szexualitás és a testiség eszközként történő használata, követendő, pozitív példaként való bemutatása jelentettek problémát, melyek negatív hatást gyakorolhatnak a védett korosztály kialakulóban lévő értékrendjére - írták.
Közölték azt is: a tanács megállapította, hogy a Gyöngyös telephelyű kisközösségi rádiós médiaszolgáltatási lehetőség elvi használatára kiírt pályázati eljárás nyertese az egyedül pályázó Mátra Média Kulturális Egyesület.
A szolgáltatók kezdeményezésére a testület hét-hét évvel megújította a Trend FM Budapest 94,2 MHz és a Klasszik Rádió Budapest 92,1 MHz médiaszolgáltatóinak jogosultságait. A testület a pályázati eljárás előkészítése érdekében felkérte az NMHH-t, hogy dolgozza ki a - törvényi kizáró okok miatt nem megújított, a Tilos Rádió által használt - Budapest 90,3 MHz médiaszolgáltatási lehetőség frekvenciatervét - tájékoztattak.
Kitértek arra is, hogy a hatóság elfogadott egy új - a Digitális Közönségmérési Tanács megbízásából a Gemius Hungary által készített - vizsgálatot az online médiumok piacának és felhasználóinak 2021 negyedik negyedévéről. A kutatásból kiderül, hogy a 15 év feletti magyar lakosok több mint háromnegyede - 77,65 százaléka - internetezik, ami több mint 6,4 millió embert jelent.
Leginkább magazinokat és híroldalakat olvasnak a felhasználók - mindkettőt több mint ötmillióan -, de utóbbin majdnem 5 percet töltenek el, míg előbbin csak 2 percet. Ezek szinte 100 százalékát követik mobilról az emberek.
Az NMHH szerint a magazinokat többen olvassák otthoni számítógépekről (85 százalék), mint a híroldalakat (75 százalék), utóbbiakat inkább munkahelyi PC-kről érik el az emberek (80 százalék). A híroldalak hétköznap népszerűbbek 3 millió felhasználóval a hétvégi 2,8 millióval szemben, míg a magazinoknál 2,6 millió körüli a látogatottság a hét minden napján - tették hozzá.
A vizsgált negyedévben a legnépszerűbb weboldalak a 24.hu, az origo.hu és a blikk.hu voltak, amelyek a felhasználók 68,7 százalékát, 67,4 százalékát és 66,3 százalékát érték el. A napi elérést vizsgálva viszont kiderül, hogy a blikk.hu-t látogatják a legtöbben: több mint egymillióan, ami a netezők 15,5 százaléka.
Átlagosan mindhárom felületen körülbelül 23 percet töltenek az olvasók, a legtöbbet azonban az index.hu-n időznek: majdnem egy órát.
A férfiak a három legnépszerűbb weboldalt olvassák, míg a nők a blikk.hu-t, a 24.hu-t és a femina.hu-t. A 15 és 59 közötti korosztályok körében a legnépszerűbb weboldalak a 24.hu és az origo.hu, míg a 60 év felettieknél a blikk.hu megelőzi a 24.hu-t és a harmadik helyen álló origo.hu-t - áll az NMHH közleményében.