Megújul az ingatlan-nyilvántartás
Az ingatlanforgalmi adatbázisok védelme érdekében a bevezetés átmeneti időszakában az ügyfelek jogi képviselői, más hatóságok, bíróságok a megszokott eljárásrenddel, továbbra is papír alapon nyújthatnak be kérelmeket, felhívásokat, elrendeléseket.
A hatósági döntéseket is a megszokott rend szerint, de már az új elektronikus ingatlan-nyilvántartási adatbázissal szinkronban adja ki a földhivatal. Ezt követően elsőként a tulajdoni lapok válnak online hozzáférhetővé az új rendszerben, illetve a földhivatalokban dolgozók számára nyílik majd meg az új felület
- ismertette a minisztérium.
Az Elektronikus Ingatlan-nyilvántartás bevezetése Magyarország történetének egyik legkomplexebb állami informatikai szakrendszeri átállása.
A kormány kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a 11 millió hazai ingatlan adatait, tulajdonosait, térképadatbázist és számos más, kulcsfontosságú információt tartalmazó adatbázis és a teljes földforgalmi hatósági ügyintézés az átállás minden pillanatában biztosítsa a közhiteles adatok folyamatos és megbízható szolgáltatását, és a hatósági eljárások, az ingatlannyilvántartás vezetése során a gördülékeny ügyvitelt.
A minisztérium közölte, hogy
az E-elektronikus Ingatlan-nyilvántartás bevezetésének további lépéseiről időben tájékoztatást ad.
Hozzátették: az érintett szakmai szervezetek és az ügyfelek számára a szükséges teendőkről az Lechner Tudásközpont Nonprofit Kft. ad tájékoztatást.