Mik lesznek 2023 marketing trendjei?

Általánosan elmondható, hogy ösztönös reakció válság idején a költségek megtakarítása minden lehetséges szinten. Igen ám, de egy cég esetében nagyon nem mindegy, milyen területeket áldozunk be a spórolás jegyében, ugyanis a túlzott elővigyázatosság és a nem megfelelő válságkezelés végzetes lehet. Aki most úgy dönt, hogy a marketing tevékenységét helyezi háttérbe vagy éppen nullázza le, komoly versenyhátrányra tehet szert, amit később, a nehézségeken túljutva már nem lesz lehetősége behozni. Kiss Tamás, a teljeskörű marketingtanácsadással foglalkozó Kontext Group ügyvezetője a könnyebb tervezhetőség érdekében betekintést nyújt a 2023-as év marketing trendjeibe, és elárulja, milyen marketing stratégia hozhat sikert a vállalkozások számára.

Mik lesznek 2023 marketing trendjei?

A vállalati marketinget, legyen szó fizikai vagy online tevékenységet folytató cégről, már nem lehet csupán magyarországi szempontokat figyelembe véve kialakítani, hiszen mára az országhatárok ilyen szempontból elmosódtak, és egy komoly piaci szereplő ma már mindenképpen nemzetközi viszonylatokban gondolkodik és cselekszik.

„A közelmúlt eseményei, akár a KATA módosításai vagy a különböző mikro és makro gazdasági változások nagymértékben hatással voltak a teljes piacra, munkavállalókra és munkáltatókra egyaránt. Értékesítés és ügyfélszerzés szempontjából egyre fontosabbá, mondhatni elengedhetetlenné válik az online tér minél teljesebb kihasználása. Egy profi honlap már nem pluszt jelent, hanem a legminimálisabb alapot, amivel rendelkezni kell” – hangsúlyozta Kiss Tamás, a Kontext Group ügyvezetője.

Csatornáról csatornára

Az online hirdetések továbbra is kimeríthetetlen lehetőségeket rejtenek, ami még jó pár évig meghatározza majd a marketing trendeket. Az egyes csatornák között azonban már megfigyelhetők különbözőségek és változások a korábbi tendenciákhoz képest. Hosszú évek óta a Facebook, mint közösségi fórum volt az online marketing egyik legmegbízhatóbb és legerőteljesebb terepe, azonban a folyamatos adatvédelmi és egyéb szigorítások miatt a hirdetések bizonyos területei alól kicsúszott itt a talaj.

„Az újabbnál újabb algoritmusok, a sütik és a böngészők állandó alakulása nehézkessé teszi a tervezést, a keresőoptimalizálást és a tartalommarketinget. Nehéz minden szempontnak olyan mértékben megfelelni, hogy a hirdetés megfelelően hatékonyan működjön. Mindezek mellett nagy kérdés az is, hogy napjainkra mind a Facebook oldalak, mind a csoportok egyre alacsonyabb eléréssel rendelkeznek, ezért sok cég gondolja azt, hogy vált, és marketing tevékenységét a TikTokon folytatja tovább. Ez egyfelől érthető és alátámasztott, hiszen az adatok azt mutatják, hogy lényegesen erősebb elérést generál a megosztásoknak, másfelől viszont az is tisztán látszik, hogy emellett a vásárlások számát nem képes ugyanolyan mértékben növelni. Minden vállalkozásnak el kell dönteni, mi számára a fontosabb, a szélesebb elérés vagy a több értékesítés” – ismertette Kiss Tamás.

Véleménye szerint ahhoz, hogy ezen a téren a legmegfelelőbb döntés szülessen, alaposan kidolgozott marketing stratégiára van szükség, különösen most, hiszen minden forint számít.

„Nagyon sokan nem foglalkoznak még ma sem olyan kulcsfontosságú tényezőkkel, mint az iOS változások, amelyek leginkább a Facebookon esetében okoztak problémát. A Facebook conversion API ma már elengedhetetlen része bármilyen hirdetésnek, tapasztalataink szerint ennek megfelelő beállítása jelentős hatással van a hirdetések teljesítményére. A marketing egy technológiai színtérré vált, és ha valaki nem követi le a technológiai változásokat, nincs velük tisztában, akkor le fog maradni. Először drágábban tud hozni eredményeket, és középtávon olyan szinten lemarad, hogy azt már nagyon nehéz lesz visszahozni” – hangsúlyozta a szakember.

Az e-mail marketing - tíz éve temetik, mégis él, és köszöni, jól van

A közösségi médiából nagyon sokan abban látják a menekülési utat, hogy követőiket hírlevél feliratkozókká konvertálják át, lehetővé téve ezzel velük a folyamatos kommunikációt. Ez versenyelőnyt jelent a piac többi szereplőjével szemben, lassan ott tartunk, hogy ez az alap, ha valaki teljesítmény-és költséghatékonyan szeretné végezni a tevékenységét.

„Az e-mail marketing már korántsem csak arról szól, hogy hírleveleket küldözgetünk, különböző automatizmusok beépítésével számos más célra is felhasználhatjuk. Gyakran halljuk, hogy ma az adat az egyik legnagyobb érték, ezért különösen fontos, miként szerezzük meg szabályosan őket, illetve azt követően milyen további felhasználásukat tudjuk folyamatainkba beilleszteni. Azt látjuk, hogy jelentős lépést tesz előre az, aki a különböző típusú adatokat képes egy platformon kezelni és kinyerni belőlük azokat az információkat, amelyek segítenek pontosabb döntést hozni.

2023-ban az e-mail marketing mellett továbbra is támaszkodhatunk a blog írásra is, mint az egyik legköltségkímélőbb marketing tevékenységre. A blog sokat tud segíteni abban, hogy erősítsük a kapcsolatot a meglévő és a potenciális ügyfeleinkkel. Másrészt nagyon hasznos a keresőoptimailizálás területén is.

„Azok az ügyfeleink, akik rendszeresen írnak eredeti, saját tartalmakkal rendelkező blogot, aminek az van a fókuszában, hogy a látogatók valódi információkat, értékeket kapjanak, az algoritmusfrissítés után erősebb rangsorolással rendelkeznek” – tette hozzá a Kontext Group ügyvezetője.

2023 nyerő marketing stratégiája

A következő évben a siker kulcsa a komplex marketing stratégia lesz. Amikor már nem csak egy csatornában gondolkodunk, hanem alapvetően egy teljes rendszerként kezeljük a marketingünket. Megpróbáljuk ezeket a különböző aktivitásokat egybe fonni és együtt alkalmazni.

„Vannak olyan vállalkozók, akik a Facebookba csoportosítják minden erőforrásukat, mások inkább a hirdetésekre fókuszálnak. Viszont még mindig nagyon kevesen vannak, akik ezeket együttesen alkalmaznák. Meglátásunk szerint 2323-ban érdemes lesz még inkább erre törekedni" – mutatott rá Kiss Tamás, aki csapatával augusztus végén a DigitalMarketer Certified Partnere lett, annak érdekében, hogy a magyar vállalkozások elsőkézből ismerhessék meg és sajátíthassák el a tengerentúlon sikeresen működő, legmodernebb marketing trendeket.

Szokatlan visszaesés a TV2 tulajdonosánál

Valami szokatlan történt a TV2-t tulajdonló Abraham Goldmann Bizalmi Vagyonkezelő Zrt.-vel, amely 2025-től már AGBVK Bizalmi Vagyonkezelő Zrt. néven működik.
2025. 06. 05. 12:30
Megosztás:

Last minute árakkal robbant be a nyár az IBUSZ-nál

Megérkezett a nyár, újra megtelnek a repülőjáratok és a tengerparti szállodák – az IBUSZ toplistás úti céljai között továbbra is Görögország, Törökország és Spanyolország állnak az élen.
2025. 06. 05. 12:00
Megosztás:

USA és magyar gazdaság: Egyre erősebb ellenszélben a várt felívelés

Az első negyedévben jelentős romlás következett be az USA GDP-jében. A gazdaság az évesített negyedéves adatok szerint 0,2 százalékkal visszaesett. Az összkép meglehetősen sajátságos: az üzleti és a fogyasztói bizalmi indexek visszaestek, ugyanakkor a „kemény” indikátorokban - mint például a munkaerőpiac helyzete - egyelőre nem mutatkozik érdemi romlás.
2025. 06. 05. 11:30
Megosztás:

A gyenge foglalkoztatási és szolgáltatószektori adat erősítette a recessziós félelmeket és lefelé szorította az amerikai kötvényhozamokat

Az ADP riportja szerint alig bővült májusban az amerikai magánszektorban a foglalkoztatottság, miközben az ISM jelentése szerint zsugorodott a szolgáltatószektor teljesítménye.
2025. 06. 05. 11:00
Megosztás:

Mérsékelt elmozdulás az amerikai tőzsdéken

Az S&P 500 a kezdeti emelkedés után a keddi záróár közelében fejezte be a napot. A Dow Jones 0,2%-ot csökkent, a technológia-túlsúlyos Nasdaq Composite pedig 0,3%-kal került feljebb.
2025. 06. 05. 10:30
Megosztás:

Ethereum staking működése: hogyan csináld? Gyakorlati útmutató kezdő kriptovaluta befektetőknek

Ha már rendelkezel némi Etherrel (ETH), és azon gondolkodsz, hogyan lehetne ezzel passzív jövedelmet termelni, akkor az Ethereum staking kiváló lehetőség lehet számodra. Az Ethereum 2.0-ra való átállás után az ETH staking vált a hálózat fenntartásának alapvető mechanizmusává. De mit is jelent pontosan a staking? Hogyan működik a Proof-of-Stake (PoS)? Mekkora hozamra számíthatsz, és mely szolgáltatók megbízhatóak 2025-ben? Ezekre a kérdésekre adunk választ részletes útmutatónkban, kezdőknek is érthető formában.
2025. 06. 05. 10:00
Megosztás:

Feljebb kapaszkodtak szerdán a vezető európai indexek

Feljebb kapaszkodtak szerdán a vezető európai indexek. A DAX 0,77, a CAC40 0,53, az FTSE100 0,16%-ot emelkedett.
2025. 06. 05. 09:30
Megosztás:

Lengyel elnökválasztás - Fitch: az eredmény nehézségeket okoz

A lengyelországi elnökválasztás eredménye valószínűleg nehezíti majd a gazdasági reformok végrehajtását és a költségvetési konszolidációt, és hevesebbé válhatnak az állami intézményrendszeren belüli összecsapások - áll a Fitch Ratings szerdán Londonban bemutatott helyzetértékelésében. A nemzetközi hitelminősítő Lengyelország leminősítésének lehetőségére is utalást tett.
2025. 06. 05. 08:30
Megosztás:

Másodfokú hőségriasztás lépett életbe

Életbe lépett csütörtökön 0 órakor az országos tisztifőorvos által az ország egész területére kiadott másodfokú hőségriasztás, amely vasárnap éjfélig tart. Az elkövetkező napokban ugyanis a meteorológiai előrejelzés szerint a megszokottnál jóval melegebb időjárásra kell számítani.
2025. 06. 05. 08:00
Megosztás:

Lakásvásárlás önerő nélkül: lehetőség vagy kockázat?

Egyre több magyar vásárol ingatlant alacsonyabb önerővel – derül ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb statisztikáiból. Az új lakáshitel-szerződések több mint fele már 50% feletti hitelfedezeti mutatóval (HFM) jön létre. A 18-30 év közötti fiatalokra a legjellemzőbb, hogy magas HFM-mel vesznek fel lakáshitelt, ami azt jelenti, hogy gyakran kevesebb saját pénzt (önerőt) tudnak betenni a vételárba, és a banktól felvett hitel összege viszonylag magas az ingatlan értékéhez képest. A money.hu szakértője ennek kapcsán vizsgálta a minimális önerejű vagy önerő nélküli lakáshitelekre vonatkozó banki gyakorlatokat.
2025. 06. 05. 07:00
Megosztás:

Bitcoin-tartalékokkal erősítene Pakisztán – Az IMF már aggódik az energiapazarlás miatt

Új digitális ambíciók és régi gazdasági félelmek csapnak össze Pakisztánban. A dél-ázsiai ország vezetése merész lépést fontolgat: a jelenleg kihasználatlan elektromos energiát kriptobányászatra és mesterséges intelligencia központokra használnák fel.
2025. 06. 05. 06:30
Megosztás:

Tizennégy százalékkal nőtt a használtautó-import az első öt hónapban

Idén májusban a DataHouse adatai szerint 10 527 import használt személyautó kapott hazai rendszámot. Ezzel az országba áramló használt autók havi mennyisége immár tartósan a tízezres szint fölött tartózkodik, amire utoljára 2022 első felében volt példa. Május végéig összesen 51 532 külföldről származó autót regisztráltak, ez az érték 13,8 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszak 45 285-ös darabszámát.
2025. 06. 05. 06:00
Megosztás:

3 budapesti bevásárlóközpontban is súlyos higiénia problémákat talált a hatóság

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) célzott élelmiszerbiztonsági ellenőrzést végzett három fővárosi bevásárlóközpont – az Árkád Budapest, a Westend City Center és a Pólus Center – ételudvarában. Az akció során összesen 12 vendéglátóegységet vizsgált meg a hatóság, mely során súlyos higiéniai és élelmiszerbiztonsági hiányosságokat tárt fel.
2025. 06. 05. 05:00
Megosztás:

Egyre erősebb ellenszélben a magyar gazdaság

Hiába az élénkülő fogyasztás, a kedvezőtlen külső környezet miatt a magyar gazdaság teljesítménye idén legfeljebb 0,8 százalékkal nőhet. Az olaj világpiaci árának alakulása és a lassuló bérkiáramlás ugyanakkor fékezi az inflációt, a pénzromlás éves átlagos üteme 2025-ben 4,7 százalék lehet. Az euró/forint árfolyam egyelőre a 400-405 közötti sávban stabilizálódott, év végéig azonban várhatóan tovább gyengül a magyar fizetőeszköz és az euró 415 forintig emelkedhet.
2025. 06. 05. 04:30
Megosztás:

Itt érdemes most nyaralót venni!

Ha hazai nyaralásról, nyaralókról írunk a Balaton az első, ami szóba kerül. Pedig hazánk remek természeti adottságai miatt, sok gyönyörű és izgalmas helyszín akad, ami alkalmas a pihenésre. Az elmúlt években a tóparti települések ingatlanpiaca jelentősen drágult, sokan keresnek másutt nyaralókat. Megkérdeztük a GDN Ingatlanhálózat szakembereit, hogyan alakultak a lehetőségek Borsodban és Zala vármegyében.
2025. 06. 05. 04:00
Megosztás:

A SCHOTT Pharma steril karpullák gyártásába fektet be Magyarországon

Újabb, használatra kész karpullák előállítására specializálódott gyártóüzem építését kezdi meg a SCHOTT Pharma Magyarországon. A több mint 100 millió eurós beruházás része a vállalat növekedési stratégiájának, mely a magas hozzáadott értékű megoldások iránti kereslet kielégítésére fókuszál. Az új üzem a vállalat meglévő, lukácsházi telephelyén valósul meg és több mint 100 új munkahelyet teremt.
2025. 06. 05. 03:30
Megosztás:

Diákmunka nyitott pozíciók 2025 - magas az érdeklődés a diákmunkások iránt

A diákmunkák mennyisége az évnek ezen szakaszában, a nyári szezonra készülve hagyományosan növekedni szokott, ez az év azonban kivételnek számít. Idén ugyanis már az év elejétől a szokásosnál több pozíció nyitott a tanulók számára, a szezonalitás miatti ugrás pedig így nem tapasztalható – derül ki a Profession.hu friss elemzéséből.
2025. 06. 05. 03:00
Megosztás:

Pünkösdi hétvégén autóba ne ülj! Káosz lesz a kamionok miatt

A nehéz tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a pünkösdi hétvégén összefüggően 48 órán át lenne érvényben, azonban az áruellátás zavartalansága érdekében a kamionstopot részlegesen felfüggesztik az éjszakai időszakokban, 22 óra és másnap reggel 6 óra között - közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) szerdán az MTI-vel.
2025. 06. 05. 02:30
Megosztás:

Vásárlók, figyelem! Több napra bezár az Aldi, Lidl és a Penny is!

A pünkösd egy mozgó ünnep, amelyet minden évben húsvét után az ötvenedik napon tartanak. 2025-ben június 8-án, vasárnap veszi kezdetét, és június 9-én, hétfőn folytatódik. Mindkét nap hivatalos munkaszüneti nap, így háromnapos hosszú hétvége vár ránk.
2025. 06. 05. 02:00
Megosztás:

7 tudnivaló a jó alvásról – A pszichiáter válaszol

Ha valaki egy hónapnál tovább, vagy hetente legalább háromszor rosszul alszik, hosszú távon biztosan nem oldja meg az alvásproblémáját azzal, hogy bevesz valamilyen gyógyszert, ez ugyanis csak átmeneti megoldás lehet. Ha tartósan megzavarodik az alvásunk, az egy üzenet, hogy valamin változtatnunk kell, vagy valamilyen egészségi problémánk van. Nem lehet ezt megúszni azzal, hogy beveszünk valamit, és egyébként nem változtatunk semmit az életmódunkon - mondta el dr. Purebl György pszichiáter, a Semmelweis Egyetem Magatartástudományi Intézetének igazgatója a Mosoly Alapítvány Mosoly Pont podcastjának legutóbbi adásában.
2025. 06. 05. 01:30
Megosztás: