Mik lesznek 2023 marketing trendjei?

Általánosan elmondható, hogy ösztönös reakció válság idején a költségek megtakarítása minden lehetséges szinten. Igen ám, de egy cég esetében nagyon nem mindegy, milyen területeket áldozunk be a spórolás jegyében, ugyanis a túlzott elővigyázatosság és a nem megfelelő válságkezelés végzetes lehet. Aki most úgy dönt, hogy a marketing tevékenységét helyezi háttérbe vagy éppen nullázza le, komoly versenyhátrányra tehet szert, amit később, a nehézségeken túljutva már nem lesz lehetősége behozni. Kiss Tamás, a teljeskörű marketingtanácsadással foglalkozó Kontext Group ügyvezetője a könnyebb tervezhetőség érdekében betekintést nyújt a 2023-as év marketing trendjeibe, és elárulja, milyen marketing stratégia hozhat sikert a vállalkozások számára.

Mik lesznek 2023 marketing trendjei?

A vállalati marketinget, legyen szó fizikai vagy online tevékenységet folytató cégről, már nem lehet csupán magyarországi szempontokat figyelembe véve kialakítani, hiszen mára az országhatárok ilyen szempontból elmosódtak, és egy komoly piaci szereplő ma már mindenképpen nemzetközi viszonylatokban gondolkodik és cselekszik.

„A közelmúlt eseményei, akár a KATA módosításai vagy a különböző mikro és makro gazdasági változások nagymértékben hatással voltak a teljes piacra, munkavállalókra és munkáltatókra egyaránt. Értékesítés és ügyfélszerzés szempontjából egyre fontosabbá, mondhatni elengedhetetlenné válik az online tér minél teljesebb kihasználása. Egy profi honlap már nem pluszt jelent, hanem a legminimálisabb alapot, amivel rendelkezni kell” – hangsúlyozta Kiss Tamás, a Kontext Group ügyvezetője.

Csatornáról csatornára

Az online hirdetések továbbra is kimeríthetetlen lehetőségeket rejtenek, ami még jó pár évig meghatározza majd a marketing trendeket. Az egyes csatornák között azonban már megfigyelhetők különbözőségek és változások a korábbi tendenciákhoz képest. Hosszú évek óta a Facebook, mint közösségi fórum volt az online marketing egyik legmegbízhatóbb és legerőteljesebb terepe, azonban a folyamatos adatvédelmi és egyéb szigorítások miatt a hirdetések bizonyos területei alól kicsúszott itt a talaj.

„Az újabbnál újabb algoritmusok, a sütik és a böngészők állandó alakulása nehézkessé teszi a tervezést, a keresőoptimalizálást és a tartalommarketinget. Nehéz minden szempontnak olyan mértékben megfelelni, hogy a hirdetés megfelelően hatékonyan működjön. Mindezek mellett nagy kérdés az is, hogy napjainkra mind a Facebook oldalak, mind a csoportok egyre alacsonyabb eléréssel rendelkeznek, ezért sok cég gondolja azt, hogy vált, és marketing tevékenységét a TikTokon folytatja tovább. Ez egyfelől érthető és alátámasztott, hiszen az adatok azt mutatják, hogy lényegesen erősebb elérést generál a megosztásoknak, másfelől viszont az is tisztán látszik, hogy emellett a vásárlások számát nem képes ugyanolyan mértékben növelni. Minden vállalkozásnak el kell dönteni, mi számára a fontosabb, a szélesebb elérés vagy a több értékesítés” – ismertette Kiss Tamás.

Véleménye szerint ahhoz, hogy ezen a téren a legmegfelelőbb döntés szülessen, alaposan kidolgozott marketing stratégiára van szükség, különösen most, hiszen minden forint számít.

„Nagyon sokan nem foglalkoznak még ma sem olyan kulcsfontosságú tényezőkkel, mint az iOS változások, amelyek leginkább a Facebookon esetében okoztak problémát. A Facebook conversion API ma már elengedhetetlen része bármilyen hirdetésnek, tapasztalataink szerint ennek megfelelő beállítása jelentős hatással van a hirdetések teljesítményére. A marketing egy technológiai színtérré vált, és ha valaki nem követi le a technológiai változásokat, nincs velük tisztában, akkor le fog maradni. Először drágábban tud hozni eredményeket, és középtávon olyan szinten lemarad, hogy azt már nagyon nehéz lesz visszahozni” – hangsúlyozta a szakember.

Az e-mail marketing - tíz éve temetik, mégis él, és köszöni, jól van

A közösségi médiából nagyon sokan abban látják a menekülési utat, hogy követőiket hírlevél feliratkozókká konvertálják át, lehetővé téve ezzel velük a folyamatos kommunikációt. Ez versenyelőnyt jelent a piac többi szereplőjével szemben, lassan ott tartunk, hogy ez az alap, ha valaki teljesítmény-és költséghatékonyan szeretné végezni a tevékenységét.

„Az e-mail marketing már korántsem csak arról szól, hogy hírleveleket küldözgetünk, különböző automatizmusok beépítésével számos más célra is felhasználhatjuk. Gyakran halljuk, hogy ma az adat az egyik legnagyobb érték, ezért különösen fontos, miként szerezzük meg szabályosan őket, illetve azt követően milyen további felhasználásukat tudjuk folyamatainkba beilleszteni. Azt látjuk, hogy jelentős lépést tesz előre az, aki a különböző típusú adatokat képes egy platformon kezelni és kinyerni belőlük azokat az információkat, amelyek segítenek pontosabb döntést hozni.

2023-ban az e-mail marketing mellett továbbra is támaszkodhatunk a blog írásra is, mint az egyik legköltségkímélőbb marketing tevékenységre. A blog sokat tud segíteni abban, hogy erősítsük a kapcsolatot a meglévő és a potenciális ügyfeleinkkel. Másrészt nagyon hasznos a keresőoptimailizálás területén is.

„Azok az ügyfeleink, akik rendszeresen írnak eredeti, saját tartalmakkal rendelkező blogot, aminek az van a fókuszában, hogy a látogatók valódi információkat, értékeket kapjanak, az algoritmusfrissítés után erősebb rangsorolással rendelkeznek” – tette hozzá a Kontext Group ügyvezetője.

2023 nyerő marketing stratégiája

A következő évben a siker kulcsa a komplex marketing stratégia lesz. Amikor már nem csak egy csatornában gondolkodunk, hanem alapvetően egy teljes rendszerként kezeljük a marketingünket. Megpróbáljuk ezeket a különböző aktivitásokat egybe fonni és együtt alkalmazni.

„Vannak olyan vállalkozók, akik a Facebookba csoportosítják minden erőforrásukat, mások inkább a hirdetésekre fókuszálnak. Viszont még mindig nagyon kevesen vannak, akik ezeket együttesen alkalmaznák. Meglátásunk szerint 2323-ban érdemes lesz még inkább erre törekedni" – mutatott rá Kiss Tamás, aki csapatával augusztus végén a DigitalMarketer Certified Partnere lett, annak érdekében, hogy a magyar vállalkozások elsőkézből ismerhessék meg és sajátíthassák el a tengerentúlon sikeresen működő, legmodernebb marketing trendeket.

7 milliárd dolláros Bitcoin-átverés a londoni bíróságon – Példátlan kriptocsalási ügy indul Európában

Egy több mint 7 milliárd dollár értékű, határokon átnyúló Bitcoin-csalás ügye kerül bíróság elé szeptember 29-én Londonban. A gigászi botrány nemcsak a kriptovilágot, hanem a nemzetközi jogi gyakorlatot is megrengetheti: a kérdés már nem csupán az, bűnös-e az elkövető, hanem az is, miként lehet majd kártalanítani több mint százezer megtévesztett kínai befektetőt.
2025. 09. 21. 23:00
Megosztás:

Egyetlen bálna 1 milliárd PUMP tokent vásárolt – Megugrott a volatilitás a Solana-piacon

Egy titokzatos kriptobálna 1 milliárd darab PUMP tokent vásárolt a Solana ökoszisztéma decentralizált tőzsdéin, közel 8 millió dollár értékben. Az esemény szeptember 20-án megrázta a mémcoin-piacot, és elemzők szerint akár 65%-os árfolyamkitörés is következhet – de a volatilitás garantált. A projekt hivatalos csatornái továbbra is hallgatnak, miközben a kereskedők feszült figyelemmel követik a mozgásokat.
2025. 09. 21. 22:00
Megosztás:

A MetaMask új szintre lép: integrálja a Hyperliquid derivatíváit az mUSD stabilcoin indulása után

A decentralizált pénzügyek újabb mérföldkövéhez érkeztünk: a népszerű Web3 tárca, a MetaMask bejelentette, hogy integrálja a Hyperliquid nevű derivatíva platform örökös ügyleteit (perpetuals) a saját rendszerébe. A lépés közvetlenül követi a MetaMask saját stablecoinjának, az mUSD-nek az elindítását. Ez a fejlesztés nemcsak a DeFi világot mozgathatja meg, hanem új irányokat nyithat a decentralizált kereskedés és likviditás terén is.
2025. 09. 21. 21:00
Megosztás:

Shiba Inu vagy Chainlink: Melyik kriptovaluta lehet igazi milliomosgyártó?

A kriptovaluták világában nem ritkák a hihetetlen hozamokról szóló történetek. Egyes befektetők mesés vagyonokat kerestek néhány év alatt, különösen a mémérmék és feltörekvő altcoinok révén. A kérdés most az, vajon a Shiba Inu (SHIB) vagy a Chainlink (LINK) lehet-e a következő nagy dobás?
2025. 09. 21. 19:00
Megosztás:

Jön a lehűlés

A jövő héten véget ér az őszi nyár: többfelé kell esőre készülni, a szél élénk, olykor erős lesz és a hőmérséklet is jelentősen visszaesik. A hét végén csökken a csapadék esélye, de a hőmérséklet csúcsértéke már csak 20 Celsius-fok körül alakul - derül ki a HungaroMet Zrt. előrejelzéséből, amelyet vasárnap juttattak el az MTI-hez.
2025. 09. 21. 18:00
Megosztás:

7 milliárd dolláros bitcoin-csalás pere indul Londonban – amit tudni érdemes

Szeptember 29-én megkezdődik Londonban annak a kínai állampolgárnak, Zhimin Qiannak a pere, akit egy hatalmas, 7 milliárd dolláros határokon átnyúló befektetési csalás kiötlőjeként tartanak számon. Az ügy precedenst teremthet arra, hogyan kezelik a brit hatóságok a kriptovalutához köthető pénzügyi bűncselekmények áldozatainak kártalanítását.
2025. 09. 21. 17:00
Megosztás:

Andrej Babis mozgalma az ANO stabilan vezeti a pártok népszerűségi listáját

Két héttel a cseh képviselőházi választások előtt az ellenzéki Elégedetlen Polgárok Akciója (ANO) vezeti a pártok népszerűségi listáját. A második helyen a kormánykoalíció három pártját tömörítő Spolu (Együtt) áll.
2025. 09. 21. 16:00
Megosztás:

Folytatódik a halfogyasztás népszerűsítése

Folytatódik a halfogyasztás népszerűsítése, hogy minél többen fedezzék fel a halételek egészséges, ízletes és változatos fogyasztási lehetőségeit; ezt célozza az új elemekkel bővülő, "Kapj rá!" elnevezésű kampány - közölte az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. (AMC Nkft.) vasárnap az MTI-vel.
2025. 09. 21. 15:30
Megosztás:

Ebben a tanévben is lesz Made in Kecskemét nevű kurzus

Hatodik alkalommal hirdette meg a kecskeméti Neumann János Egyetem Made in Kecskemét nevű kurzusát, amely a kecskeméti autógyár felépítését és működését, valamint az autógyártás területén alkalmazott legújabb technológiákat megismertető tantárgy.
2025. 09. 21. 14:00
Megosztás:

Októbertől jön a háromgyermekes édesanyák személyi jövedelemadó-mentessége

Októbertől jön a háromgyermekes édesanyák személyi jövedelemadó-mentessége, ami mintegy negyedmillió anyának jelent pluszpénzt, de az adómentességet igényelni kell – hívta fel a figyelmet Koncz Zsófia, a Kulturális és Innovációs Minisztérium családokért felelős államtitkára vasárnap a Facebook-oldalára feltöltött videóban.
2025. 09. 21. 13:00
Megosztás:

Hegyi Zsolt: nem tudtuk megnyitni vasárnap reggel a Keleti pályaudvart

A tervezett felújítási munkálatokat maradéktalanul elvégeztük, de a Keleti pályaudvart nem tudtuk megnyitni vasárnap reggel - közölte Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebook-oldalán a helyszínen rögzített videóüzenetében.
2025. 09. 21. 12:30
Megosztás:

Növekvő forgalomban csökkent a BUX a héten

Növekvő forgalomban csökkent a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe a héten, pénteken a BUX 100 198,56 ponton zárt, 1001,28 ponttal, 0,99 százalékkal alacsonyabban, mint egy héttel korábban.
2025. 09. 21. 11:00
Megosztás:

Az egészségpénztárak is jól járhatnak az Otthon Start Hitel felpörgésével

Az Otthon Start hitel megjelenése tovább növelheti azon összegek nagyságát, amelyeket az egészségpénztári tagok a számlájukon lévő megtakarításaikból jelzáloghitelük törlesztésére fordítanak. A folyamatot az is erősíti, hogy júliustól megszűnt a korábban kötelező 180 napos várakozási idő a törlesztéshez felhasználható összegeknél – hívta fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu szakértője.
2025. 09. 21. 09:00
Megosztás:

Indulnak a kiberbiztonsági ellenőrzések: cégeket vizsgál az SZTFH

Hazánkban a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága felel az Európai Unió 2022/2555 Irányelvének (NIS2) hazai jogszabályba átültetett rendelkezéseinek betartásáért a versenyszférában. Bár a kötelezett szervezeteknek már 2024. október 18-tól meg kell felelni az elvárásoknak, addigra be kellett vezetni a szükséges védelmi intézkedéseket, a közelmúltban két fontos határidő is lejárt.
2025. 09. 21. 08:00
Megosztás:

Nyúlhúsfogyasztást népszerűsító kampány indult

A Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács a spanyol társszervezetével közösen egy hároméves, 4,2 millió euró költségvetésű kampányt indított a nyúlhús fogyasztásának népszerűsítésére és a nyúlhús piaci jelenlétének növelésére 2-5 százalékkal - jelentette be Nagy István agrárminiszter pénteken Budapesten, az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK).
2025. 09. 21. 07:00
Megosztás:

Valóban készül a Google „XRP-gyilkosra”?

A Google Cloud nemrég bejelentette új fejlesztését, a Google Cloud Universal Ledger (GCUL) rendszert, amely sokban hasonlít a Ripple Labs által működtetett XRP Ledgerhez (XRPL). Mindkettő célja, hogy a hagyományos SWIFT-rendszernél gyorsabb, olcsóbb és biztonságosabb pénzügyi tranzakciókat tegyen lehetővé – akár határokon átívelően is.
2025. 09. 21. 06:00
Megosztás:

Annalena Baerbock: az ENSZ alapvető reformokra szorul

Alapvető reformokra szorul az ENSZ, mert a Biztonsági Tanács tagjai vétójukkal túl gyakran gátolják a nemzetközi közösség béketörekvéseit, miközben a szervezet egyre nagyobb pénzügyi nyomás alatt áll - jelentette ki Annalena Baerbock, az ENSZ-közgyűlés elnöke pénteken a német médiában. Reem Alabali Radovan fejlesztési miniszter pedig bejelentette: Berlin 30 millió eurós segélyt tervez eljuttatni a Palesztin Hatóságnak.
2025. 09. 21. 06:00
Megosztás:

Bemutatkoztak Budapest új buszai

A fővárosi Autómentes hétvégén bemutatkoznak Budapest legújabb buszai - közölte főpolgármesteri hivatal Karácsony Gergely facebook posztjára hivatkozva szombaton az MTI-vel.
2025. 09. 21. 05:00
Megosztás:

Mit üzen Trump bitcoin-vásárlási láza az amerikaiaknak a pénzükről?

Donald Trump amerikai elnök 2025 márciusában aláírta a 14233-as számú elnöki rendeletet, amellyel létrehozta az Egyesült Államok első Stratégiai Bitcoin Tartalékát. Ez nemcsak történelmi jelentőségű politikai döntés, hanem alapjaiban változtathatja meg az amerikaiak befektetési szemléletét is. Most először kezeli hivatalosan is a kormányzat a bitcoint olyan nemzeti tartalékeszközként, mint az arany vagy más stratégiai kincsek.
2025. 09. 21. 04:00
Megosztás:

280 milliárd forint értékű óriásberuházás érkezik Békéscsabára

A szingapúri Vulcan Shield Global a vármegyében gazdaságtörténeti jelentőségű, mintegy 280 milliárd forint értékű óriásberuházást jelentett be Békéscsabán, amelynek a nyomán 2500 munkahely jön majd létre - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken a helyszínen.
2025. 09. 21. 03:00
Megosztás: