Mik lesznek 2023 marketing trendjei?

Általánosan elmondható, hogy ösztönös reakció válság idején a költségek megtakarítása minden lehetséges szinten. Igen ám, de egy cég esetében nagyon nem mindegy, milyen területeket áldozunk be a spórolás jegyében, ugyanis a túlzott elővigyázatosság és a nem megfelelő válságkezelés végzetes lehet. Aki most úgy dönt, hogy a marketing tevékenységét helyezi háttérbe vagy éppen nullázza le, komoly versenyhátrányra tehet szert, amit később, a nehézségeken túljutva már nem lesz lehetősége behozni. Kiss Tamás, a teljeskörű marketingtanácsadással foglalkozó Kontext Group ügyvezetője a könnyebb tervezhetőség érdekében betekintést nyújt a 2023-as év marketing trendjeibe, és elárulja, milyen marketing stratégia hozhat sikert a vállalkozások számára.

Mik lesznek 2023 marketing trendjei?

A vállalati marketinget, legyen szó fizikai vagy online tevékenységet folytató cégről, már nem lehet csupán magyarországi szempontokat figyelembe véve kialakítani, hiszen mára az országhatárok ilyen szempontból elmosódtak, és egy komoly piaci szereplő ma már mindenképpen nemzetközi viszonylatokban gondolkodik és cselekszik.

„A közelmúlt eseményei, akár a KATA módosításai vagy a különböző mikro és makro gazdasági változások nagymértékben hatással voltak a teljes piacra, munkavállalókra és munkáltatókra egyaránt. Értékesítés és ügyfélszerzés szempontjából egyre fontosabbá, mondhatni elengedhetetlenné válik az online tér minél teljesebb kihasználása. Egy profi honlap már nem pluszt jelent, hanem a legminimálisabb alapot, amivel rendelkezni kell” – hangsúlyozta Kiss Tamás, a Kontext Group ügyvezetője.

Csatornáról csatornára

Az online hirdetések továbbra is kimeríthetetlen lehetőségeket rejtenek, ami még jó pár évig meghatározza majd a marketing trendeket. Az egyes csatornák között azonban már megfigyelhetők különbözőségek és változások a korábbi tendenciákhoz képest. Hosszú évek óta a Facebook, mint közösségi fórum volt az online marketing egyik legmegbízhatóbb és legerőteljesebb terepe, azonban a folyamatos adatvédelmi és egyéb szigorítások miatt a hirdetések bizonyos területei alól kicsúszott itt a talaj.

„Az újabbnál újabb algoritmusok, a sütik és a böngészők állandó alakulása nehézkessé teszi a tervezést, a keresőoptimalizálást és a tartalommarketinget. Nehéz minden szempontnak olyan mértékben megfelelni, hogy a hirdetés megfelelően hatékonyan működjön. Mindezek mellett nagy kérdés az is, hogy napjainkra mind a Facebook oldalak, mind a csoportok egyre alacsonyabb eléréssel rendelkeznek, ezért sok cég gondolja azt, hogy vált, és marketing tevékenységét a TikTokon folytatja tovább. Ez egyfelől érthető és alátámasztott, hiszen az adatok azt mutatják, hogy lényegesen erősebb elérést generál a megosztásoknak, másfelől viszont az is tisztán látszik, hogy emellett a vásárlások számát nem képes ugyanolyan mértékben növelni. Minden vállalkozásnak el kell dönteni, mi számára a fontosabb, a szélesebb elérés vagy a több értékesítés” – ismertette Kiss Tamás.

Véleménye szerint ahhoz, hogy ezen a téren a legmegfelelőbb döntés szülessen, alaposan kidolgozott marketing stratégiára van szükség, különösen most, hiszen minden forint számít.

„Nagyon sokan nem foglalkoznak még ma sem olyan kulcsfontosságú tényezőkkel, mint az iOS változások, amelyek leginkább a Facebookon esetében okoztak problémát. A Facebook conversion API ma már elengedhetetlen része bármilyen hirdetésnek, tapasztalataink szerint ennek megfelelő beállítása jelentős hatással van a hirdetések teljesítményére. A marketing egy technológiai színtérré vált, és ha valaki nem követi le a technológiai változásokat, nincs velük tisztában, akkor le fog maradni. Először drágábban tud hozni eredményeket, és középtávon olyan szinten lemarad, hogy azt már nagyon nehéz lesz visszahozni” – hangsúlyozta a szakember.

Az e-mail marketing - tíz éve temetik, mégis él, és köszöni, jól van

A közösségi médiából nagyon sokan abban látják a menekülési utat, hogy követőiket hírlevél feliratkozókká konvertálják át, lehetővé téve ezzel velük a folyamatos kommunikációt. Ez versenyelőnyt jelent a piac többi szereplőjével szemben, lassan ott tartunk, hogy ez az alap, ha valaki teljesítmény-és költséghatékonyan szeretné végezni a tevékenységét.

„Az e-mail marketing már korántsem csak arról szól, hogy hírleveleket küldözgetünk, különböző automatizmusok beépítésével számos más célra is felhasználhatjuk. Gyakran halljuk, hogy ma az adat az egyik legnagyobb érték, ezért különösen fontos, miként szerezzük meg szabályosan őket, illetve azt követően milyen további felhasználásukat tudjuk folyamatainkba beilleszteni. Azt látjuk, hogy jelentős lépést tesz előre az, aki a különböző típusú adatokat képes egy platformon kezelni és kinyerni belőlük azokat az információkat, amelyek segítenek pontosabb döntést hozni.

2023-ban az e-mail marketing mellett továbbra is támaszkodhatunk a blog írásra is, mint az egyik legköltségkímélőbb marketing tevékenységre. A blog sokat tud segíteni abban, hogy erősítsük a kapcsolatot a meglévő és a potenciális ügyfeleinkkel. Másrészt nagyon hasznos a keresőoptimailizálás területén is.

„Azok az ügyfeleink, akik rendszeresen írnak eredeti, saját tartalmakkal rendelkező blogot, aminek az van a fókuszában, hogy a látogatók valódi információkat, értékeket kapjanak, az algoritmusfrissítés után erősebb rangsorolással rendelkeznek” – tette hozzá a Kontext Group ügyvezetője.

2023 nyerő marketing stratégiája

A következő évben a siker kulcsa a komplex marketing stratégia lesz. Amikor már nem csak egy csatornában gondolkodunk, hanem alapvetően egy teljes rendszerként kezeljük a marketingünket. Megpróbáljuk ezeket a különböző aktivitásokat egybe fonni és együtt alkalmazni.

„Vannak olyan vállalkozók, akik a Facebookba csoportosítják minden erőforrásukat, mások inkább a hirdetésekre fókuszálnak. Viszont még mindig nagyon kevesen vannak, akik ezeket együttesen alkalmaznák. Meglátásunk szerint 2323-ban érdemes lesz még inkább erre törekedni" – mutatott rá Kiss Tamás, aki csapatával augusztus végén a DigitalMarketer Certified Partnere lett, annak érdekében, hogy a magyar vállalkozások elsőkézből ismerhessék meg és sajátíthassák el a tengerentúlon sikeresen működő, legmodernebb marketing trendeket.

A Bybit és a Circle összefog – Új szintre lép az USDC globális terjeszkedése

Egy új, stratégiai partnerség körvonalazódik a kriptopiacon: a Bybit tőzsde és az USDC kibocsátója, a Circle közösen dolgoznak azon, hogy a stabilcoin elérhetősége és használata világszerte bővüljön. Az együttműködés célja az USDC-hez kapcsolódó kereskedési párok és termékek számának növelése a Bybit platformján – mindez pedig komoly hatással lehet a piaci likviditásra is.
2025. 12. 08. 13:30
Megosztás:

Négy tonnányi húskészítményt foglaltak le Röszkén

A pénzügyőrök novemberben hat fuvarban összesen mintegy négy tonna, különböző állati eredetű terméket foglaltak le a röszkei határátkelőhelyen - tájékoztatta a Nemzeti Adó és Vámhivatal Csongrád-Csanád Vármegyei Adó- és Vámigazgatósága hétfőn az MTI-t.
2025. 12. 08. 13:00
Megosztás:

Német külügyminiszter: tartós megoldások kellenek a kereskedelmi feszültségekre

A Kereskedelmi Világszervezetnek (WTO) a jelenlegi kereskedelmi feszültségek közepette fenntartható megoldásokat kell kidolgoznia - közölte Johann Wadephul német külügyminiszter Pekingben, Vang Ven-tao kínai kereskedelmi miniszterrel folytatott megbeszélésén.
2025. 12. 08. 12:30
Megosztás:

Miért emelkedik ma a Kriptopiac? – Kínai tiltások, Binance-engedély és technikai támaszok mozgatták a piacot

A kriptopiac ismét zöldben kezdte a napot: a teljes piaci kapitalizáció több mint 69 milliárd dollárral nőtt, miközben Bitcoin és több altcoin is enyhe erősödést mutat. Bár a piaci hangulat továbbra is törékeny, a befektetők optimizmusa ismét erősödni látszik — annak ellenére, hogy Kína újabb, rendkívül szigorú figyelmeztetést adott ki a digitális eszközökkel kapcsolatban.
2025. 12. 08. 12:00
Megosztás:

Otthon Start hatás: Hirtelen visszatért a magyarok kedve a Babaváróhoz

A Magyar Nemzeti Bank friss adatai szerint január és szeptember vége között mindössze 15,3 ezer Babaváró-szerződés született 167 milliárd forint értékben, ami a konstrukció eddigi történetének egyik leggyengébb kilenc hónapja.
2025. 12. 08. 11:30
Megosztás:

Rég nem látott pörgést hozott év végére az Otthon Start Program

A NAV idei első háromnegyedéves adatait feldolgozó elemzés az előző év hasonló időszakához viszonyítva országosan 19,2%-os drágulást mutat nominálisan, ami közel 15%-os reálár-növekedést jelent. Ezen belül jogállásonként a két véglet Budapest 21,8%-os, illetve a kisebb városok 6,4%-os éves árindexe, míg a megyei jogú városok és a községek mutatója 17-19% közötti.
2025. 12. 08. 11:00
Megosztás:

Húsz előterjesztés vitáját folytatja le az Országgyűlés

Húsz előterjesztés vitáját folytatja le hétfőn az Országgyűlés.
2025. 12. 08. 10:30
Megosztás:

Mire számíthatnak a befektetők ezen a héten?

Az ázsiai részvénypiacok hétfőn szűk sávban mozogtak, mivel a befektetők óvatosan várják az esetleges amerikai Fed-kamatcsökkentést a hét későbbi részében, miközben Japán lefelé módosított gazdasági növekedési adatait értékelik.
2025. 12. 08. 10:00
Megosztás:

A japán jegybankelnök nyilatkozata hozott hozamemelkedést a múlt hét folyamán

A múlt héten jelentős hozamemelkedést okozott a fejlett piacokon a japán jegybankelnök, aki elmondta, a következő kamatmeghatározó ülésén megfontolják a kamatemelést.
2025. 12. 08. 09:30
Megosztás:

Pluszban végezték mind a pénteki napot, mind a múlt hetet az amerikai piacok,

Az amerikai részvénypiac pénteken enyhe emelkedést mutatott: az S&P 500 0,2%-kal zárt magasabban, ezzel sorozatban negyedik nyereséges napját könyvelve el, miközben a Nasdaq Composite 0,3%-kal, míg a Dow Jones 0,2%-kal erősödött.
2025. 12. 08. 09:00
Megosztás:

Keresték az irányt a vezető európai indexek pénteken

Bizonytalan irányban mozdultak az európai indexek a múlt hét utolsó napján: a DAX 0,6%-os emelkedését ellensúlyozta a CAC 40 0,1%-os és a FTSE 100 0,5%-os csökkenése, így a pán-európai Stoxx 600 stagnált; a befektetők már az e heti amerikai kamatdöntésre készültek.
2025. 12. 08. 08:30
Megosztás:

Alig mozdult hétfő reggelre a forint árfolyama

Alig változott a forint árfolyama hétfő reggelre a főbb devizákkal szemben a péntek esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 12. 08. 08:00
Megosztás:

Szijjártó Péter: megérkezett az idei évre tervezett utolsó nukleáris fűtőelem-szállítmány is a Paksi Atomerőműbe

Megérkezett az idei évre tervezett utolsó nukleáris fűtőelem-szállítmány is a Paksi Atomerőműbe, így most 2028 novemberéig elegendő készlettel rendelkezünk az atomerőmű működtetéséhez - írta a külgazdasági és külügyminiszter a Facebook-oldalán vasárnap.
2025. 12. 08. 07:00
Megosztás:

Whale-pánik rázta meg a piacot: 1,39 milliárd dollárnyi BTC eladás robbantotta fel a hétvégi kereskedést

Vasárnap drámai ármozgások rázták meg a Bitcoin piacát, miután több nagy szereplő összehangolt eladási hulláma hirtelen 2 000 dolláros zuhanást, majd ugyanilyen gyors visszapattanást váltott ki. A mozgás mind a long, mind a short pozíciókat tömegesen likvidálta, újra rávilágítva a hétvégi alacsony likviditás és a könnyen manipulálható order book problémáira.
2025. 12. 08. 06:00
Megosztás:

Netanjahu: hamarosan megkezdődhet a tűzszünet második szakasza

Hamarosan megkezdődhet a gázai tűzszünet második, a Gázai övezet jövőjét rendező szakasza - közölte Benjámin Netanjahu izraeli miniszterelnök a Friedrich Merz német kancellárral közösen tartott sajtótájékoztatóján Jeruzsálemben vasárnap.
2025. 12. 08. 05:00
Megosztás:

Három ok, amiért érdemes lehet Ethereumba fektetni 2026 előtt

Az Ethereum (ETH) a nyári gyengélkedés után újra stabilizálódni látszik: bár az év eleje óta továbbra is közel 7%-os mínuszban van, az árfolyam a 3 000–3 100 dolláros sávban megtalálta a támaszt. A kriptovaluta jövőjét azonban több olyan katalizátor is erősítheti, amelyek 2026-ban új lendületet adhatnak az ökoszisztémának.
2025. 12. 08. 04:00
Megosztás:

Binance visszavág a memecoin-shilling vádakra – Belső vizsgálat indult a gyanús tokenmegjelenések miatt

A világ legnagyobb kriptotőzsdéje, a Binance határozottan cáfolta, hogy bármiféle szerepe lenne új memecoinok koordinált promóciójában. A vita egyre nagyobb hullámokat ver, miután több közösségi médiás bejegyzésük után rövid időn belül ugyanolyan szlogennel vagy képpel ellátott tokenek jelentek meg a láncon.
2025. 12. 08. 03:00
Megosztás:

Rászoruló gyermekeknek szervezett adventi élményprogramot az Ökumenikus Segélyszervezet

Egy osztálynyi gyermek számára szervezett élményprogramot vasárnap az Ökumenikus Segélyszervezet Budapesten, az Advent Bazilika rendezvénysorozat helyszínén - közölte a segélyszervezet vasárnap az MTI-vel.
2025. 12. 08. 02:00
Megosztás:

A mezőgazdaság teljes kibocsátási értéke és jövedelmezősége is bővült

Az éghajlatváltozás okozta kihívások és a járványok ellenére a mezőgazdaság teljes kibocsátási értéke és jövedelmezősége is bővült - jelentette ki az agrárminiszter a Facebook-oldalára feltöltött vasárnapi videójában.
2025. 12. 08. 00:05
Megosztás:

A fenyőfát vásárlók háromnegyede idén is hazai termelők termékeit díszítheti fel

December első hetében tömegesen is elkezdődött a fenyőfák árusítása az alkalmi árusok utcai és piaci standjain, a vásárlók háromnegyede idén is hazai termelők termékeit díszítheti fel otthonában - közölte az Agroinform.hu vasárnap az MTI-vel.
2025. 12. 07. 23:00
Megosztás: