Mik lesznek 2023 marketing trendjei?

Általánosan elmondható, hogy ösztönös reakció válság idején a költségek megtakarítása minden lehetséges szinten. Igen ám, de egy cég esetében nagyon nem mindegy, milyen területeket áldozunk be a spórolás jegyében, ugyanis a túlzott elővigyázatosság és a nem megfelelő válságkezelés végzetes lehet. Aki most úgy dönt, hogy a marketing tevékenységét helyezi háttérbe vagy éppen nullázza le, komoly versenyhátrányra tehet szert, amit később, a nehézségeken túljutva már nem lesz lehetősége behozni. Kiss Tamás, a teljeskörű marketingtanácsadással foglalkozó Kontext Group ügyvezetője a könnyebb tervezhetőség érdekében betekintést nyújt a 2023-as év marketing trendjeibe, és elárulja, milyen marketing stratégia hozhat sikert a vállalkozások számára.

Mik lesznek 2023 marketing trendjei?

A vállalati marketinget, legyen szó fizikai vagy online tevékenységet folytató cégről, már nem lehet csupán magyarországi szempontokat figyelembe véve kialakítani, hiszen mára az országhatárok ilyen szempontból elmosódtak, és egy komoly piaci szereplő ma már mindenképpen nemzetközi viszonylatokban gondolkodik és cselekszik.

„A közelmúlt eseményei, akár a KATA módosításai vagy a különböző mikro és makro gazdasági változások nagymértékben hatással voltak a teljes piacra, munkavállalókra és munkáltatókra egyaránt. Értékesítés és ügyfélszerzés szempontjából egyre fontosabbá, mondhatni elengedhetetlenné válik az online tér minél teljesebb kihasználása. Egy profi honlap már nem pluszt jelent, hanem a legminimálisabb alapot, amivel rendelkezni kell” – hangsúlyozta Kiss Tamás, a Kontext Group ügyvezetője.

Csatornáról csatornára

Az online hirdetések továbbra is kimeríthetetlen lehetőségeket rejtenek, ami még jó pár évig meghatározza majd a marketing trendeket. Az egyes csatornák között azonban már megfigyelhetők különbözőségek és változások a korábbi tendenciákhoz képest. Hosszú évek óta a Facebook, mint közösségi fórum volt az online marketing egyik legmegbízhatóbb és legerőteljesebb terepe, azonban a folyamatos adatvédelmi és egyéb szigorítások miatt a hirdetések bizonyos területei alól kicsúszott itt a talaj.

„Az újabbnál újabb algoritmusok, a sütik és a böngészők állandó alakulása nehézkessé teszi a tervezést, a keresőoptimalizálást és a tartalommarketinget. Nehéz minden szempontnak olyan mértékben megfelelni, hogy a hirdetés megfelelően hatékonyan működjön. Mindezek mellett nagy kérdés az is, hogy napjainkra mind a Facebook oldalak, mind a csoportok egyre alacsonyabb eléréssel rendelkeznek, ezért sok cég gondolja azt, hogy vált, és marketing tevékenységét a TikTokon folytatja tovább. Ez egyfelől érthető és alátámasztott, hiszen az adatok azt mutatják, hogy lényegesen erősebb elérést generál a megosztásoknak, másfelől viszont az is tisztán látszik, hogy emellett a vásárlások számát nem képes ugyanolyan mértékben növelni. Minden vállalkozásnak el kell dönteni, mi számára a fontosabb, a szélesebb elérés vagy a több értékesítés” – ismertette Kiss Tamás.

Véleménye szerint ahhoz, hogy ezen a téren a legmegfelelőbb döntés szülessen, alaposan kidolgozott marketing stratégiára van szükség, különösen most, hiszen minden forint számít.

„Nagyon sokan nem foglalkoznak még ma sem olyan kulcsfontosságú tényezőkkel, mint az iOS változások, amelyek leginkább a Facebookon esetében okoztak problémát. A Facebook conversion API ma már elengedhetetlen része bármilyen hirdetésnek, tapasztalataink szerint ennek megfelelő beállítása jelentős hatással van a hirdetések teljesítményére. A marketing egy technológiai színtérré vált, és ha valaki nem követi le a technológiai változásokat, nincs velük tisztában, akkor le fog maradni. Először drágábban tud hozni eredményeket, és középtávon olyan szinten lemarad, hogy azt már nagyon nehéz lesz visszahozni” – hangsúlyozta a szakember.

Az e-mail marketing - tíz éve temetik, mégis él, és köszöni, jól van

A közösségi médiából nagyon sokan abban látják a menekülési utat, hogy követőiket hírlevél feliratkozókká konvertálják át, lehetővé téve ezzel velük a folyamatos kommunikációt. Ez versenyelőnyt jelent a piac többi szereplőjével szemben, lassan ott tartunk, hogy ez az alap, ha valaki teljesítmény-és költséghatékonyan szeretné végezni a tevékenységét.

„Az e-mail marketing már korántsem csak arról szól, hogy hírleveleket küldözgetünk, különböző automatizmusok beépítésével számos más célra is felhasználhatjuk. Gyakran halljuk, hogy ma az adat az egyik legnagyobb érték, ezért különösen fontos, miként szerezzük meg szabályosan őket, illetve azt követően milyen további felhasználásukat tudjuk folyamatainkba beilleszteni. Azt látjuk, hogy jelentős lépést tesz előre az, aki a különböző típusú adatokat képes egy platformon kezelni és kinyerni belőlük azokat az információkat, amelyek segítenek pontosabb döntést hozni.

2023-ban az e-mail marketing mellett továbbra is támaszkodhatunk a blog írásra is, mint az egyik legköltségkímélőbb marketing tevékenységre. A blog sokat tud segíteni abban, hogy erősítsük a kapcsolatot a meglévő és a potenciális ügyfeleinkkel. Másrészt nagyon hasznos a keresőoptimailizálás területén is.

„Azok az ügyfeleink, akik rendszeresen írnak eredeti, saját tartalmakkal rendelkező blogot, aminek az van a fókuszában, hogy a látogatók valódi információkat, értékeket kapjanak, az algoritmusfrissítés után erősebb rangsorolással rendelkeznek” – tette hozzá a Kontext Group ügyvezetője.

2023 nyerő marketing stratégiája

A következő évben a siker kulcsa a komplex marketing stratégia lesz. Amikor már nem csak egy csatornában gondolkodunk, hanem alapvetően egy teljes rendszerként kezeljük a marketingünket. Megpróbáljuk ezeket a különböző aktivitásokat egybe fonni és együtt alkalmazni.

„Vannak olyan vállalkozók, akik a Facebookba csoportosítják minden erőforrásukat, mások inkább a hirdetésekre fókuszálnak. Viszont még mindig nagyon kevesen vannak, akik ezeket együttesen alkalmaznák. Meglátásunk szerint 2323-ban érdemes lesz még inkább erre törekedni" – mutatott rá Kiss Tamás, aki csapatával augusztus végén a DigitalMarketer Certified Partnere lett, annak érdekében, hogy a magyar vállalkozások elsőkézből ismerhessék meg és sajátíthassák el a tengerentúlon sikeresen működő, legmodernebb marketing trendeket.

A kripto felkerült a karácsonyi kívánságlistákra – az infláció újragondoltatja az amerikai ünnepi költekezést

Az emelkedő megélhetési költségek ellenére – vagy talán éppen miattuk – egyre több amerikai gondolkodik kriptovalutában karácsonyi ajándékként, derül ki a Visa friss felméréséből. A trend különösen a fiatalabb generációk körében erős, és azt sugallja: a kripto már nem pusztán spekuláció, hanem egyre inkább kulturálisan elfogadott értékhordozó.
2025. 12. 26. 05:00
Megosztás:

Vétel, tartás vagy eladás? Mit érdemes tenni a Bitcoinnal 2026-ban?

Ha a technikai elemzés egzakt tudomány lenne, a Bitcoin már most új csúcsokon járna. A grafikonok azonban „elfelejtették megnézni a híreket” – és ami még fontosabb: a kriptopiac szerkezete 2024–2025-ben alapvetően átalakult.
2025. 12. 26. 04:00
Megosztás:

Ez a Kádár-kocka házak típushibája, emiatt nehéz kifűteni őket!

Megjött a zimankó, de a hőszigetelés még most is aktuális kérdés: létezik egy korszerű, különleges megoldás, amely már Magyarországon is hozzáférhető. A szakember szerint a Kádár-kockák esetében tipikus szerkezeti problémáról beszélhetünk, és azt is bemutatja, milyen lépésekkel, milyen módszerekkel lehet hatékonyan orvosolni a hibát.
2025. 12. 26. 03:00
Megosztás:

Ezzel trükkel felére csökkentheted a hűtőszekrényed áram-fogyasztását

Az energia-veszélyhelyzet miatt hamarosan már magasabb árról érkezhet számla, a gáz mellett pedig a megnövekedett áramfogyasztás is sokaknak okozhat fejfájást. Egyes háztartási eszközök használatát – például hűtőt, mosógépet vagy légkondit – a jövőben sem fogjuk tudni kiiktatni, pár trükköt azonban érdemes bevetni, amivel csökkenthetjük a kiadásokat.
2025. 12. 26. 02:00
Megosztás:

A 6-os lottót feladtad a hétre? Kár volt... A kukába is dobhatod a szelvényt...

A hazai szerencsejátékok közül a lottójátékok között meghatározó különbség van abban, hogy milyen eséllyel lehet elvinni annak főnyereményét. Most, a 41. heti lottóhúzás következik hétvégén, amikoris a hatoslottó várható főnyereménye 540 millió Ft, míg a hagyományos ötös lottón 1,353 milliárd forint van "meghirdetve" főnyereményként.
2025. 12. 26. 01:00
Megosztás:

Több mint 62 ezer cipősdoboz ajándékot gyűjtött a Baptista Szeretetszolgálat

Idén 62 ezernél is több cipősdoboz ajándékot gyűjtött és osztott ki a Baptista Szeretetszolgálat - közölte a szervezet kedden az MTI-vel.
2025. 12. 26. 00:05
Megosztás:

Amikor a Solana 10 dollár alatt volt, senkit nem érdekelt – most szűk a likviditás, és a Digitap ($TAP) vezeti a 2026-os legjobb kriptós előértékesítést

Sok kereskedő vegyes érzelmekkel gondol vissza az előző bikapiacra. Az árak emelkedtek, a hírek hangosak voltak, de a legtöbben mégis úgy érzik, lemaradtak a valódi mozgásokról. A piac kaotikusnak tűnt, a forgások gyorsak voltak, és kevés volt a meggyőződés. Mégis, ebben a zavaros környezetben is hatalmas lehetőségek nyíltak azok számára, akik időben észrevették őket. A Solana ennek tökéletes példája.
2025. 12. 25. 22:00
Megosztás:

4 kriptovaluta, amelyet határokon átnyúló fizetésekre terveztek — a Digitap ($TAP) vezeti a 2026-os legjobb előértékesítéseket

A pénzküldés országhatárokon túl továbbra is komoly terhet jelent a mindennapi életre nézve. A Világbank Remittance Prices Worldwide adatbázisa szerint a globális átlagos átutalási költség továbbra is valamivel 6% felett mozog, jóval meghaladva a régóta kitűzött nemzetközi célt.
2025. 12. 25. 20:00
Megosztás:

Karácsonyi kriptóláz: A Z generáció inkább Bitcoint kér, mint cipőt vagy ajándékkártyát

Miközben a klasszikus karácsonyi ajándékok – telefonok, cipők vagy ajándékkártyák – továbbra is népszerűek, egy új trend kezd kibontakozni a fiatal felnőttek körében. Egy friss felmérés szerint a Z generáció egyre inkább kriptovalutára vágyik a fa alá – nem vicc, valódi digitális pénzt kérnek, nemcsak virtuális élményeket. De mi áll a jelenség mögött, és mit érdemes tudni, ha valakit kriptóval szeretnénk meglepni? Mutatjuk!
2025. 12. 25. 18:00
Megosztás:

Az Ericsson szerint 2031 végére a mobil-előfizetések mintegy kétharmada 5G lesz

Az 5G-előfizetések száma továbbra is rohamosan növekszik, és várhatóan 2025 végére eléri a 2,9 milliárdot, ami az összes mobil-előfizetés egyharmadát teszi ki, 2031 végére pedig már közel a kétharmadát - áll az Ericsson svéd távközlésiberendezés-gyártó honlapján.
2025. 12. 25. 17:00
Megosztás:

Ilyen idő várható az utolsó decemberi hétvégén

Jellemzően napos idő várható december utolsó hétvégéjén, de kisebb körzetekben tartósan megmaradhat az éjszaka képződő köd. A szél élénk, vasárnap egyes helyeken akár viharos is lehet. A hőmérséklet csúcsértéke 1 és 6 Celsius-fok között alakul és visszatérnek az éjszakai fagyok is - derül ki a HungaroMet Nonprofit Zrt. előrejelzéséből, amelyet csütörtökön juttattak el az MTI-hez.
2025. 12. 25. 16:00
Megosztás:

December 24-én 179 tűzoltói beavatkozásra volt szükség

Országszerte 179 tűzoltói beavatkozásra volt szükség az idén december 24-én - közölte az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) csütörtökön a honlapján.
2025. 12. 25. 14:00
Megosztás:

Az arany ralija lehet a Bitcoin következő katalizátora – de a kockázatok továbbra is fennállnak

A Bitcoin árfolyama az elmúlt napokban bizonytalan képet mutatott, ami jól tükrözi a globális pénzpiacokon uralkodó vegyes hangulatot. Rövid távon a makrogazdasági környezet nem ad egyértelmű iránymutatást, ugyanakkor egy fontos jelzés most az arany piacáról érkezik, amely akár új lendületet is adhat a Bitcoin számára – feltéve, hogy a korábbi összefüggések továbbra is érvényesek maradnak.
2025. 12. 25. 13:00
Megosztás:

Karácsony előtti hidegzuhany a hazai kriptoszektorban: a Kriptomat is befejezi

Még fel sem ocsúdott a magyar kriptoközösség a Revolut és az eToro kivonulásából, máris újabb kellemetlen hír érkezett. Hiába jelent meg december 19-én az első magyarországi validátor (Caduceus Zrt. - szerk.), a Kriptomat bejelentette: december 26-án 23:00 órától leállítja szolgáltatásait Magyarországon - olvashatjuk a Revb.hu portálon.
2025. 12. 25. 11:00
Megosztás:

Kiemelkedő életműveket díjaz a Magyar Filmakadémia

Kiemelkedő életműveket díjaz a Magyar Filmakadémia: a szervezet aranyérmét Bergendy Péter, Dénes Zoltán, Mécs Mónika, Hábermann Jenő és Poós András veheti át január 16-án, a Kovács László–Zsigmond Vilmos Operatőr Díjak átadóján.
2025. 12. 25. 10:00
Megosztás:

Aláírta a szlovák államfő a büntető törvénykönyv módosítását

Aláírta Peter Pellegrini szlovák államfő kedden a büntető törvénykönyvnek (Btk.) azt a több újítást tartalmazó módosítását, amely egyebek mellett büntethetővé teszi a választási kampány "idegen hatalom" általi befolyásolását, valamint a második világháború utáni rendezésből következő viszonyok nyilvános tagadását is.
2025. 12. 25. 08:00
Megosztás:

Több mint 1600 gyermek karácsonyi kívánságait teljesítették a Máltai szeretetszolgálat kampánya során

Több mint 1600 hátrányos helyzetű, a legszegényebb hazai kistelepüléseken élő gyermek személyes kívánságát gyűjtötte össze a Magyar Máltai Szeretetszolgálat kampánya során, a meghirdetett gyűjtésre magánadományozók és cégek egy listából választott konkrét ajándék beszerzésével segíthettek.
2025. 12. 25. 07:00
Megosztás:

Az Európai Bizottság elítélte, hogy Washington beutazási tilalmat rendelt el öt európai tisztségviselő ellen

Az Európai Bizottság elítélte, hogy az amerikai külügyminisztérium beutazási tilalmat rendelt el öt európai, köztük egy volt EU-s tisztségviselő ellen, az online tér "cenzúrázására" hivatkozva.
2025. 12. 25. 06:00
Megosztás:

A Binance Alpha bevezeti a ZKP-t: új korszak kezdődik a privát, korai fázisú kriptokereskedésben

A kriptokereskedelem egyik legérzékenyebb területén lépett nagyot előre a Binance ökoszisztémáján belül működő Binance Alpha. A platform integrálta a Zero-Knowledge Proof (ZKP) technológiát, amely jelentősen növeli az on-chain kereskedés adatvédelmét és biztonságát. Ez a fejlesztés különösen fontos az induló, korai fázisú kriptoprojektek kereskedői számára, ahol az információ valódi versenyelőnyt jelent.
2025. 12. 25. 04:00
Megosztás:

Stratégiai ébredés a kriptopiacon: így változtak a befektetői gondolkodásmódok 2025-ben

2025-ben a kriptovaluta-piac nem csupán árfolyamokban, hanem szemléletben is fordulóponthoz érkezett. A gyors meggazdagodás ígérete helyett egyre több befektető fordul a ciklusok megértése, a kockázatkezelés és az adatvezérelt döntéshozatal felé. A piac érettsége, a szabályozás erősödése és az intézményi tőke térnyerése új stratégiákat kényszerített ki.
2025. 12. 25. 03:00
Megosztás: