Mik lesznek 2023 marketing trendjei?

Általánosan elmondható, hogy ösztönös reakció válság idején a költségek megtakarítása minden lehetséges szinten. Igen ám, de egy cég esetében nagyon nem mindegy, milyen területeket áldozunk be a spórolás jegyében, ugyanis a túlzott elővigyázatosság és a nem megfelelő válságkezelés végzetes lehet. Aki most úgy dönt, hogy a marketing tevékenységét helyezi háttérbe vagy éppen nullázza le, komoly versenyhátrányra tehet szert, amit később, a nehézségeken túljutva már nem lesz lehetősége behozni. Kiss Tamás, a teljeskörű marketingtanácsadással foglalkozó Kontext Group ügyvezetője a könnyebb tervezhetőség érdekében betekintést nyújt a 2023-as év marketing trendjeibe, és elárulja, milyen marketing stratégia hozhat sikert a vállalkozások számára.

Mik lesznek 2023 marketing trendjei?

A vállalati marketinget, legyen szó fizikai vagy online tevékenységet folytató cégről, már nem lehet csupán magyarországi szempontokat figyelembe véve kialakítani, hiszen mára az országhatárok ilyen szempontból elmosódtak, és egy komoly piaci szereplő ma már mindenképpen nemzetközi viszonylatokban gondolkodik és cselekszik.

„A közelmúlt eseményei, akár a KATA módosításai vagy a különböző mikro és makro gazdasági változások nagymértékben hatással voltak a teljes piacra, munkavállalókra és munkáltatókra egyaránt. Értékesítés és ügyfélszerzés szempontjából egyre fontosabbá, mondhatni elengedhetetlenné válik az online tér minél teljesebb kihasználása. Egy profi honlap már nem pluszt jelent, hanem a legminimálisabb alapot, amivel rendelkezni kell” – hangsúlyozta Kiss Tamás, a Kontext Group ügyvezetője.

Csatornáról csatornára

Az online hirdetések továbbra is kimeríthetetlen lehetőségeket rejtenek, ami még jó pár évig meghatározza majd a marketing trendeket. Az egyes csatornák között azonban már megfigyelhetők különbözőségek és változások a korábbi tendenciákhoz képest. Hosszú évek óta a Facebook, mint közösségi fórum volt az online marketing egyik legmegbízhatóbb és legerőteljesebb terepe, azonban a folyamatos adatvédelmi és egyéb szigorítások miatt a hirdetések bizonyos területei alól kicsúszott itt a talaj.

„Az újabbnál újabb algoritmusok, a sütik és a böngészők állandó alakulása nehézkessé teszi a tervezést, a keresőoptimalizálást és a tartalommarketinget. Nehéz minden szempontnak olyan mértékben megfelelni, hogy a hirdetés megfelelően hatékonyan működjön. Mindezek mellett nagy kérdés az is, hogy napjainkra mind a Facebook oldalak, mind a csoportok egyre alacsonyabb eléréssel rendelkeznek, ezért sok cég gondolja azt, hogy vált, és marketing tevékenységét a TikTokon folytatja tovább. Ez egyfelől érthető és alátámasztott, hiszen az adatok azt mutatják, hogy lényegesen erősebb elérést generál a megosztásoknak, másfelől viszont az is tisztán látszik, hogy emellett a vásárlások számát nem képes ugyanolyan mértékben növelni. Minden vállalkozásnak el kell dönteni, mi számára a fontosabb, a szélesebb elérés vagy a több értékesítés” – ismertette Kiss Tamás.

Véleménye szerint ahhoz, hogy ezen a téren a legmegfelelőbb döntés szülessen, alaposan kidolgozott marketing stratégiára van szükség, különösen most, hiszen minden forint számít.

„Nagyon sokan nem foglalkoznak még ma sem olyan kulcsfontosságú tényezőkkel, mint az iOS változások, amelyek leginkább a Facebookon esetében okoztak problémát. A Facebook conversion API ma már elengedhetetlen része bármilyen hirdetésnek, tapasztalataink szerint ennek megfelelő beállítása jelentős hatással van a hirdetések teljesítményére. A marketing egy technológiai színtérré vált, és ha valaki nem követi le a technológiai változásokat, nincs velük tisztában, akkor le fog maradni. Először drágábban tud hozni eredményeket, és középtávon olyan szinten lemarad, hogy azt már nagyon nehéz lesz visszahozni” – hangsúlyozta a szakember.

Az e-mail marketing - tíz éve temetik, mégis él, és köszöni, jól van

A közösségi médiából nagyon sokan abban látják a menekülési utat, hogy követőiket hírlevél feliratkozókká konvertálják át, lehetővé téve ezzel velük a folyamatos kommunikációt. Ez versenyelőnyt jelent a piac többi szereplőjével szemben, lassan ott tartunk, hogy ez az alap, ha valaki teljesítmény-és költséghatékonyan szeretné végezni a tevékenységét.

„Az e-mail marketing már korántsem csak arról szól, hogy hírleveleket küldözgetünk, különböző automatizmusok beépítésével számos más célra is felhasználhatjuk. Gyakran halljuk, hogy ma az adat az egyik legnagyobb érték, ezért különösen fontos, miként szerezzük meg szabályosan őket, illetve azt követően milyen további felhasználásukat tudjuk folyamatainkba beilleszteni. Azt látjuk, hogy jelentős lépést tesz előre az, aki a különböző típusú adatokat képes egy platformon kezelni és kinyerni belőlük azokat az információkat, amelyek segítenek pontosabb döntést hozni.

2023-ban az e-mail marketing mellett továbbra is támaszkodhatunk a blog írásra is, mint az egyik legköltségkímélőbb marketing tevékenységre. A blog sokat tud segíteni abban, hogy erősítsük a kapcsolatot a meglévő és a potenciális ügyfeleinkkel. Másrészt nagyon hasznos a keresőoptimailizálás területén is.

„Azok az ügyfeleink, akik rendszeresen írnak eredeti, saját tartalmakkal rendelkező blogot, aminek az van a fókuszában, hogy a látogatók valódi információkat, értékeket kapjanak, az algoritmusfrissítés után erősebb rangsorolással rendelkeznek” – tette hozzá a Kontext Group ügyvezetője.

2023 nyerő marketing stratégiája

A következő évben a siker kulcsa a komplex marketing stratégia lesz. Amikor már nem csak egy csatornában gondolkodunk, hanem alapvetően egy teljes rendszerként kezeljük a marketingünket. Megpróbáljuk ezeket a különböző aktivitásokat egybe fonni és együtt alkalmazni.

„Vannak olyan vállalkozók, akik a Facebookba csoportosítják minden erőforrásukat, mások inkább a hirdetésekre fókuszálnak. Viszont még mindig nagyon kevesen vannak, akik ezeket együttesen alkalmaznák. Meglátásunk szerint 2323-ban érdemes lesz még inkább erre törekedni" – mutatott rá Kiss Tamás, aki csapatával augusztus végén a DigitalMarketer Certified Partnere lett, annak érdekében, hogy a magyar vállalkozások elsőkézből ismerhessék meg és sajátíthassák el a tengerentúlon sikeresen működő, legmodernebb marketing trendeket.

Új csúcson az amerikai részvényindexek

Mindhárom nagy amerikai részvényindex záróértéke új történelmi csúcsot ért el hétfőn, immár a harmadik egymást követő kereskedési napon, miután az Nvidia részvényei 4%-kal emelkedtek arra a hírre, hogy a vállalat akár 100 milliárd dollárt is befektethet az OpenAI-ba.
2025. 09. 23. 09:00
Megosztás:

Gyengélkedtek az európai indexek, az autóipar vezette az esést

A hétfői kereskedésben gyengébb teljesítményt mutattak a vezető európai részvénypiacok, a Stoxx600 0,1%-kal, DAX 0,5%-kal, a CAC 40 0,3%- kal került lejjebb, míg az FTSE 100 mindössze 0,1%-ot tudott emelkedni.
2025. 09. 23. 08:30
Megosztás:

Áder János: az űrkutatás eredményei számos területen hasznosulnak a hétköznapi életben

Az űrkutatás eredményei számos területen hasznosulnak a hétköznapi életben - mondta Áder János volt köztársasági elnök a Kék bolygó című podcastjának hétfőn közzétett legújabb adásában, amelyben Kapu Tibor űrhajóssal beszélgetett. Kapu Tibor arról beszélt: a Hunor - Magyar Űrhajós Program valami sokkal hatalmasabbnak az eleje, s ezen fognak dolgozni.
2025. 09. 23. 07:30
Megosztás:

A Newsweek megbízhatósági listájának élén végzett az Audax Renewables spanyol anyacége

A Newsweek idei, World’s most Trustworthy Companies 2025 rangsorában az Audax Renovables végzett az Energy & Utilities (energia és közmű) iparág 1. helyén. A spanyol, badalonai központú vállalat a magyar Audax Renewables Kft. anyavállalata.
2025. 09. 23. 07:00
Megosztás:

A Panattoni új logisztikai parkot fejleszt az osztrák-magyar-szlovák hármashatár mellett Mosonmagyaróváron

A Panattoni Hungary újabb beruházással Mosonmagyaróváron építi meg legújabb logisztikai központját, amelynek közel 70 százalékát már az építkezés megkezdése előtt bérbeadták, jelentette be a Panattoni Hungary. A kivételes elhelyezkedésű, 27 000 négyzetméteres fejlesztés különlegessége, hogy a projekt részeként hazánkban az elsők között építenek fel elektromoskamion-parkolót és töltőállomást. A Panattoni Park Moson első bérlője, a 18 ezer négyzetméterre szerződött Fiege már 2026 elején birtokba veheti az ingatlant; a teljes beruházás átadása 2026. második negyedévében várható.
2025. 09. 23. 06:30
Megosztás:

Csúcsévet zárt a JYSK: csoportszinten 11,8 százalékkal, Magyarországon 16 százalékkal növelte árbevételét

A skandináv gyökerekkel rendelkező nemzetközi kiskereskedelmi áruházlánc, a JYSK ismét rekordforgalmat ért el a 2024/25-ös pénzügyi évben: 46,3 milliárd dán koronát (6,2 milliárd eurót), ami 11,8 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A JYSK Magyarország szintén erős évet zárt: retail árbevétele 89 milliárd (89 011 millió) forint volt, ami 16 százalékkal haladta meg a tavalyi eredményt.
2025. 09. 23. 06:00
Megosztás:

Az ABB az új generációs SF6-mentes kapcsolóberendezéseit szállítja az E.ON-nak Németországban

Az ABB együttműködést kötött Németország legnagyobb elosztórendszer-üzemeltetőjével (DSO), az E.ON-nal, hogy új, kén-hexafluorid (SF6)-mentes gázszigetelésű kapcsolóberendezéseket (GIS) szállítson számára. Az E.ON mint DSO felelős a végfelhasználóknak áramot szolgáltató közép- és kisfeszültségű villamos hálózatok üzemeltetéséért, karbantartásáért és fejlesztéséért.
2025. 09. 23. 05:30
Megosztás:

Mit lehet kapni 100k euróból az ingatlanpiacon?

Bali az elmúlt években a világ egyik legkeresettebb ingatlanbefektetési célpontjává vált. A szigeten évente akár 12–18 százalékos bruttó hozam is elérhető, miközben az építési és fenntartási költségek töredékei az európai szintnek. A jogi környezet egyre átláthatóbb, a turizmus újra erősödik, és a sziget a digitális nomádok kedvelt célpontjává vált. A befektetők számára különösen vonzók az úgynevezett Pink Zone övezetek, ahol jogilag biztonságos az építkezés. A közép-európai tőke is megjelent a régióban: magyar cégek is részt vesznek a helyi prémium fejlesztésekben.
2025. 09. 23. 05:00
Megosztás:

320 millió eurós beruházással erősíti európai hőszivattyú gyártását és kutatás-fejlesztését a Panasonic

A Panasonic jelentős mérföldkőhöz érkezett az európai hőszivattyú-gyártás és -elosztás terén: ünnepélyesen megnyitotta teljeskörűen felújított és kibővített pilseni grandiózus Csehországban. A több százmillió eurós beruházásnak köszönhetően az új gyártó komplexum 2030-tól évente akár 1,4 millió beltéri és kültéri hőszivattyú egység előállítására lesz képes, amelyekkel egész Európa piacát ellátják.
2025. 09. 23. 04:30
Megosztás:

A PwC Magyarország és a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem együttműködése új szintre lépett

A PwC Magyarország és a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem stratégiai megállapodást kötött, és ezzel megerősítették több évtizedes együttműködésüket. A partnerség célja, hogy a világ egyik vezető könyvvizsgáló és tanácsadó cége aktívan hozzájáruljon a gazdaságtudományi felsőoktatás további fejlesztéséhez, valamint támogassa a hallgatók szakmai fejlődését és munkaerőpiaci felkészültségét.
2025. 09. 23. 04:00
Megosztás:

Újabb zuhanás rázta meg a kriptopiacot

Hétfőn ismét vörösben úszott a kriptovaluta-piac, miután a bitcoin és más jelentős digitális eszközök árfolyama hirtelen esett. A teljes piaci kapitalizáció vasárnap este óta 4 billió dollár alá csökkent, ami több mint 1,7 milliárd dollárnyi derivatív piaci pozíció kényszerlikvidálásához vezetett.
2025. 09. 23. 03:00
Megosztás:

Augusztusban is nőtt a használtautó-piac

Augusztusban 75 ezer személygépkocsi cserélt gazdát a hazai használtautó-piacon, 8,3 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ez a mennyiség csaknem eléri az év előző hónapjainak átlagát, vagyis az idei augusztusban kimaradt az egyszeri szezonális visszaesés, amely tavaly ilyenkor bekövetkezett - közölte a JóAutók.hu hétfőn az MTI-vel, a DataHouse előzetes adatai alapján.
2025. 09. 23. 02:00
Megosztás:

Minden ötödik ellenőrzésnél hibát találtak a Balatonnál és a Velencei-tónál

Mintegy kétezer-ötszáz ellenőrzés, ötszáz adóügyi visszaélés - ez a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) nyári akciójának mérlege a Balatonnál és a Velencei-tónál - jelentette be a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) hétfőn kiadott közleményében.
2025. 09. 23. 01:30
Megosztás:

Kína hadat üzent az online hangulatkeltésnek – országos kampány indul

Kéthónapos országos kampányt indított a kínai internetfelügyelet (CAC) a közösségi médiában és más online platformokon terjedő káros tartalmak, például a konfliktust szító, erőszakot terjesztő vagy pesszimista életszemléletet népszerűsítő bejegyzések visszaszorítására - közölte hétfőn a hivatal a honlapján.
2025. 09. 23. 01:00
Megosztás:

Nézettségi rekordokat döntött a Hunyadi című filmsorozat

Nézettségi rekordokat döntött a Hunyadi című tévéfilmsorozat - derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnak (NMHH) a filmsorozat népszerűségét és társadalmi hatását vizsgáló kutatásából, amelynek részleteit hétfőn közölték az MTI-vel.
2025. 09. 23. 00:30
Megosztás:

Orbán Viktor: a magyar középosztály kiszélesítésének programja az Otthon Start

A magyar középosztály kiszélesítése programjának nevezte az Otthon Start Programot Orbán Viktor hétfőn az Országgyűlésben.
2025. 09. 22. 23:30
Megosztás:

Megújult Nagyatád központja

Megújult Nagyatád központja és a Jókai lakótelep, a Somogy vármegyei város egymilliárd forintot költött a fenntarthatóság és környezettudatosság jegyében megvalósult fejlesztésre - tájékoztatta az önkormányzat hétfőn, közleményben az MTI-t.
2025. 09. 22. 23:00
Megosztás:

Nyáron sem tartott szünetet a belföldi használtautó-piac

Augusztusban a DataHouse előzetes adatai szerint 75 ezer személygépkocsi cserélt gazdát a hazai használtautó-piacon, 8,3 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ez a mennyiség csaknem eléri az év előző hónapjainak átlagát, vagyis az idei augusztusban kimaradt az az egyszeri szezonális visszaesés, amelyet tavaly ilyenkor tapasztalhattunk.
2025. 09. 22. 22:30
Megosztás:

Az Otthon Start miatt most még a korábban beragadt ingatlanokra is megjelentek az érdeklődők a belvárosban

Felgyorsultak az eladások, miközben folyamatosan kúsznak felfelé az árak a budapesti belső kerületek ingatlanpiacán. Pedig sokan úgy kezdenek ingatlankeresésbe Otthon Start-os érdeklődőként, hogy nincsenek tisztában azzal, megfelelnek-e egyáltalán az új, állami kamattámogatású hitel feltételeinek.
2025. 09. 22. 22:00
Megosztás:

Közbeszerzési Hatóság: fokozódik a szigor a közbeszerzést mellőzőkkel szemben

Fokozódik a szigor a közbeszerzést mellőzőkkel szemben. A közfeladatot ellátó, kizárólag állami vagy önkormányzati tulajdonban lévő cégek gyakran nem közbeszerzés útján valósítják meg beszerzéseiket. A jövőben minden ilyen szervezetet fokozott szigorral ellenőriznek majd - hangsúlyozta a Közbeszerzési Hatóság és az Állami Számvevőszék elnöke egy konferencián hétfőn Budapesten a hatóság közleménye szerint.
2025. 09. 22. 21:30
Megosztás: