Mik lesznek 2023 marketing trendjei?

Általánosan elmondható, hogy ösztönös reakció válság idején a költségek megtakarítása minden lehetséges szinten. Igen ám, de egy cég esetében nagyon nem mindegy, milyen területeket áldozunk be a spórolás jegyében, ugyanis a túlzott elővigyázatosság és a nem megfelelő válságkezelés végzetes lehet. Aki most úgy dönt, hogy a marketing tevékenységét helyezi háttérbe vagy éppen nullázza le, komoly versenyhátrányra tehet szert, amit később, a nehézségeken túljutva már nem lesz lehetősége behozni. Kiss Tamás, a teljeskörű marketingtanácsadással foglalkozó Kontext Group ügyvezetője a könnyebb tervezhetőség érdekében betekintést nyújt a 2023-as év marketing trendjeibe, és elárulja, milyen marketing stratégia hozhat sikert a vállalkozások számára.

Mik lesznek 2023 marketing trendjei?

A vállalati marketinget, legyen szó fizikai vagy online tevékenységet folytató cégről, már nem lehet csupán magyarországi szempontokat figyelembe véve kialakítani, hiszen mára az országhatárok ilyen szempontból elmosódtak, és egy komoly piaci szereplő ma már mindenképpen nemzetközi viszonylatokban gondolkodik és cselekszik.

„A közelmúlt eseményei, akár a KATA módosításai vagy a különböző mikro és makro gazdasági változások nagymértékben hatással voltak a teljes piacra, munkavállalókra és munkáltatókra egyaránt. Értékesítés és ügyfélszerzés szempontjából egyre fontosabbá, mondhatni elengedhetetlenné válik az online tér minél teljesebb kihasználása. Egy profi honlap már nem pluszt jelent, hanem a legminimálisabb alapot, amivel rendelkezni kell” – hangsúlyozta Kiss Tamás, a Kontext Group ügyvezetője.

Csatornáról csatornára

Az online hirdetések továbbra is kimeríthetetlen lehetőségeket rejtenek, ami még jó pár évig meghatározza majd a marketing trendeket. Az egyes csatornák között azonban már megfigyelhetők különbözőségek és változások a korábbi tendenciákhoz képest. Hosszú évek óta a Facebook, mint közösségi fórum volt az online marketing egyik legmegbízhatóbb és legerőteljesebb terepe, azonban a folyamatos adatvédelmi és egyéb szigorítások miatt a hirdetések bizonyos területei alól kicsúszott itt a talaj.

„Az újabbnál újabb algoritmusok, a sütik és a böngészők állandó alakulása nehézkessé teszi a tervezést, a keresőoptimalizálást és a tartalommarketinget. Nehéz minden szempontnak olyan mértékben megfelelni, hogy a hirdetés megfelelően hatékonyan működjön. Mindezek mellett nagy kérdés az is, hogy napjainkra mind a Facebook oldalak, mind a csoportok egyre alacsonyabb eléréssel rendelkeznek, ezért sok cég gondolja azt, hogy vált, és marketing tevékenységét a TikTokon folytatja tovább. Ez egyfelől érthető és alátámasztott, hiszen az adatok azt mutatják, hogy lényegesen erősebb elérést generál a megosztásoknak, másfelől viszont az is tisztán látszik, hogy emellett a vásárlások számát nem képes ugyanolyan mértékben növelni. Minden vállalkozásnak el kell dönteni, mi számára a fontosabb, a szélesebb elérés vagy a több értékesítés” – ismertette Kiss Tamás.

Véleménye szerint ahhoz, hogy ezen a téren a legmegfelelőbb döntés szülessen, alaposan kidolgozott marketing stratégiára van szükség, különösen most, hiszen minden forint számít.

„Nagyon sokan nem foglalkoznak még ma sem olyan kulcsfontosságú tényezőkkel, mint az iOS változások, amelyek leginkább a Facebookon esetében okoztak problémát. A Facebook conversion API ma már elengedhetetlen része bármilyen hirdetésnek, tapasztalataink szerint ennek megfelelő beállítása jelentős hatással van a hirdetések teljesítményére. A marketing egy technológiai színtérré vált, és ha valaki nem követi le a technológiai változásokat, nincs velük tisztában, akkor le fog maradni. Először drágábban tud hozni eredményeket, és középtávon olyan szinten lemarad, hogy azt már nagyon nehéz lesz visszahozni” – hangsúlyozta a szakember.

Az e-mail marketing - tíz éve temetik, mégis él, és köszöni, jól van

A közösségi médiából nagyon sokan abban látják a menekülési utat, hogy követőiket hírlevél feliratkozókká konvertálják át, lehetővé téve ezzel velük a folyamatos kommunikációt. Ez versenyelőnyt jelent a piac többi szereplőjével szemben, lassan ott tartunk, hogy ez az alap, ha valaki teljesítmény-és költséghatékonyan szeretné végezni a tevékenységét.

„Az e-mail marketing már korántsem csak arról szól, hogy hírleveleket küldözgetünk, különböző automatizmusok beépítésével számos más célra is felhasználhatjuk. Gyakran halljuk, hogy ma az adat az egyik legnagyobb érték, ezért különösen fontos, miként szerezzük meg szabályosan őket, illetve azt követően milyen további felhasználásukat tudjuk folyamatainkba beilleszteni. Azt látjuk, hogy jelentős lépést tesz előre az, aki a különböző típusú adatokat képes egy platformon kezelni és kinyerni belőlük azokat az információkat, amelyek segítenek pontosabb döntést hozni.

2023-ban az e-mail marketing mellett továbbra is támaszkodhatunk a blog írásra is, mint az egyik legköltségkímélőbb marketing tevékenységre. A blog sokat tud segíteni abban, hogy erősítsük a kapcsolatot a meglévő és a potenciális ügyfeleinkkel. Másrészt nagyon hasznos a keresőoptimailizálás területén is.

„Azok az ügyfeleink, akik rendszeresen írnak eredeti, saját tartalmakkal rendelkező blogot, aminek az van a fókuszában, hogy a látogatók valódi információkat, értékeket kapjanak, az algoritmusfrissítés után erősebb rangsorolással rendelkeznek” – tette hozzá a Kontext Group ügyvezetője.

2023 nyerő marketing stratégiája

A következő évben a siker kulcsa a komplex marketing stratégia lesz. Amikor már nem csak egy csatornában gondolkodunk, hanem alapvetően egy teljes rendszerként kezeljük a marketingünket. Megpróbáljuk ezeket a különböző aktivitásokat egybe fonni és együtt alkalmazni.

„Vannak olyan vállalkozók, akik a Facebookba csoportosítják minden erőforrásukat, mások inkább a hirdetésekre fókuszálnak. Viszont még mindig nagyon kevesen vannak, akik ezeket együttesen alkalmaznák. Meglátásunk szerint 2323-ban érdemes lesz még inkább erre törekedni" – mutatott rá Kiss Tamás, aki csapatával augusztus végén a DigitalMarketer Certified Partnere lett, annak érdekében, hogy a magyar vállalkozások elsőkézből ismerhessék meg és sajátíthassák el a tengerentúlon sikeresen működő, legmodernebb marketing trendeket.

Virágoskert várja a szolnoki gyerekeket a legújabb akadálymentes játszótéren

Tulipánok, rózsák és pipacsok között ismerhetik meg jobban egymást az ép és fogyatékossággal élő gyerekek Szolnok legújabb játszóterén. A nemzeti lottótársaság játszótérépítési programjában a Lovas István utcában olyan befogadó tér nyitotta meg kapuit, ahol a fogyatékosság minden típusának megfelelő játékelemeket próbálhatnak ki a gyerekek. A Szerencsejáték Zrt. „A játék összeköt!” programjának részeként már a 22. befogadó játszótér nyílt meg.
2022. 12. 07. 17:00
Megosztás:

A cseh jegybank októberben 79 millió eurót fordított a korona árfolyamának erősítésére

A Cseh Nemzeti Bank (CNB) októberben 79 millió eurót fordított a korona árfolyamának erősítésére, illetve szinten tartására. A mostani intervenciós időszakban ez a legalacsonyabb havi összeg - derül ki a jegybank devizatartalékairól kiadott közleményből.
2022. 12. 07. 16:10
Megosztás:

Búcsú az ársapkától: jön a 25 százalék feletti infláció

Az üzemanyagok hatósági árának eltörlése 2-2,5 százalékponttal növelheti az inflációt, így 25 százalék fölé kerülhet a mutató. Emellett a kiskereskedelmi forgalom is bekerül a negatív tartományba, a vásárlóerő pedig még visszafogottabbá válhat.
2022. 12. 07. 15:30
Megosztás:

Az elszálló rezsiárak mellett a minősítési rendszer szigorodása is megtépázza a hazai turizmust

A bizonytalanság a turizmus területére is begyűrűzött, sorra zárnak be a szállodák és más vendéglátóhelyek. Nem tudhatjuk, hogy ha ma befizetjük akár csak néhány hétre előre a szállásunkat, valóban lesz-e lehetőségünk élvezni a pihenést, vagy addigra bezár és futhatunk a pénzünk után. Hogy ez ne fordulhasson elő, arra legnagyobb biztosítékot a szállodáktól független, kisebb apartmanok jelentik, amelyeket kevésbé sújtanak az egekbe szökött rezsiköltségek.
2022. 12. 07. 15:00
Megosztás:

Három lépés, hogy klímaálló legyen a vállalat

Egyre nagyobb a nyomás a vállalatokon, hogy tegyék közzé a klímaváltozással kapcsolatos kockázataikat. A valós kockázat hatékony értékeléséhez szükséges adatok megszerzése, megértése, számszerűsítése és kezelése viszont korántsem egyértelmű – hívja fel a figyelmet a brit Cambridge Econometrics kutatócég.
2022. 12. 07. 14:00
Megosztás:

Kiaknázni a kölesben rejlő potenciált az emberek és a környezet jóléte érdekében

Ahogy a globális élelmezési rendszereket egyre nagyobb kihívás elé állítja a növekvő világnépesség élelmezése, úgy értékelődik fel az ellenálló gabonafélék – mint a köles – termesztésének térnyerése, melyek olcsó és tápláló alternatívát jelentenek.
2022. 12. 07. 13:30
Megosztás:

Gyengén muzsikált a hazai ipar októberben

Az októberi ipari termelési adatokat ma reggel tette közzé a KSH.
2022. 12. 07. 13:00
Megosztás:

Legtöbb magyar nyelvű Google keresés 2022-ban - TOPLISTA

A Google Kereső hatalmas információs bázisának köszönhetően már évek óta segít a felhasználóknak megtalálni a számukra fontos tudnivalókat. A vállalat, összegyűjtve keresőmotorjának legfrissebb adatait, idén huszonötödik alkalommal ismét közzétette a leggyakoribb keresések listáit. A 2022. évet bemutató keresési trendek listái bemutatják, mi érdekelte leginkább a felhasználókat az elmúlt egy évben Magyarországon és az egész világon.
2022. 12. 07. 12:30
Megosztás:

Elon Musk rakétája viszi majd a világűrbe a magyar kisműholdat

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) támogatásával elkészült és útjára indult az MRC-100, a legújabb műegyetemi kisműhold. A legújabb műegyetemi űreszköz 5x5x15 cm méretével a SMOG-sorozat legnagyobb darabja, ami a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Szélessávú Hírközlés és Villamosságtan Tanszék oktatói, kutatói és hallgatói hároméves közös munkájának eredményeként jött létre.
2022. 12. 07. 12:00
Megosztás:

A Miniszterelnöki Hivatal továbbra is a legnagyobb hirdető a hazai reklámpiacon

Rácáfolva a korábbi pesszimista várakozásokra a magyar reklámpiac - hasonlóan a többi közép-kelet-európai országhoz – növekedésnek indult tavaly. Köszönhetően főként az állami költéseknek. Hazánkban 9 százalékkal nagyobb, 844 millió eurós bevételre tett szert a hirdetési szektor 2021-ben, mint egy évvel korábban és ezzel az eredménnyel elértük a járvány előtti forgalom mértékét. A régióban ennél is nagyobb, 14 százalékos bővülést lehetett tapasztalni, ami 9,5 milliárd eurót elérő reklámköltést jelent a múlt esztendőre vetítve – állapítja meg a kelet-és közép-európai reklámpiacok folyamatait, trendjeit összefoglaló és elemző, online letölthető kiadvány, a CANnual Report idei kiadása, amelyet a 14 ország független reklámügynökségeiből – köztük a hazánkat képviselő Café Communications – álló hálózat, a weCAN jelentettet meg a közelmúltban.
2022. 12. 07. 11:30
Megosztás:

Két nemzetközi díjat is eredményezett a Hungrana és az SAP együttműködése

16 országból érkező digitalizációs vállalatfejlesztési projektek versenyében Digitális Úttörő kategóriában fődíjat (grand winner) és kiemelt helyezést (winner) is kiérdemeltek a Hungrana Kft-nél végrehajtott SAP modulbevezetések. A közép-kelet-európai régió országai számára kiírt SAP Quality Awards nem csupán a német szoftveróriás „háziversenye”, hanem az SAP rendszereket használó ügyfelek számára igazodási pont is jövőbeni fejlesztéseik magabiztos elhatározásához.
2022. 12. 07. 11:00
Megosztás:

Adócsalás vádjában bűnösnek találták Donald Trump két cégét

Adócsalás, valamint üzleti adatok éveken át tartó meghamisítása vádjában bűnösnek talált egy New York-i esküdtszék kedden Donald Trump volt amerikai elnökhöz köthető két vállalatot. Donald Trump szerint a cége elleni eljárás politikailag motivált "boszorkányüldözés".
2022. 12. 07. 10:30
Megosztás:

Vége a 480 Ft-os magyar üzemanyagárnak - a kormány levette az ársapkát

A magyar kormány azonnali hatállyal eltörölte az üzemanyagár plafont.
2022. 12. 07. 10:15
Megosztás:

Átfogó együttműködési programot indított a brit és az amerikai kormány

Átfogó együttműködési programot indított az energiaellátás biztosítására a brit és az amerikai kormány. A kezdeményezést, amelynek keretében az Egyesült Államok már jövőre jelentősen megemelt mennyiségű cseppfolyósított földgázt (LNG) szállít Nagy-Britanniának, Rishi Sunak brit miniszterelnök és Joe Biden amerikai elnök jelentette be szerdai közös nyilatkozatában.
2022. 12. 07. 10:00
Megosztás:

Év végi hajrá az ingatlanpiacon? Ez az év nem erről szól

A kivárás jellemző most az ingatlanpiacra, egyrészt a gazdasági helyzet miatti bizonytalanság, másrészt annak okán, hogy sok vevő az ingatlanárak esésében reménykedik.
2022. 12. 07. 09:30
Megosztás:

10 százalékkal nőtt a Bács-Kiskun megyei vállalkozások árbevétele 2021-ben

A Bács-Kiskun megyei székhelyű, kettős könyvvitelt vezető vállalkozások nettó árbevétele 9,8 százalékkal 5008,4 milliárd forintra nőtt 2021-ben, ez több mint 495 milliárd forint összegű növekedés az előző évhez képest - ismerteti a TOP 100 - Bács-Kiskun Megye Gazdasága 2022 című kiadvány, amelyet kedden mutattak be Kecskeméten.
2022. 12. 07. 09:00
Megosztás:

Nagyobb állami támogatást kapnak a nem olimpiai sportágak 2023-ban

Jövőre nagyobb állami támogatást kapnak a nem olimpiai sportágak - mondta Schmidt Ádám sportért felelős államtitkár a Nemzeti Versenysport Szövetség (NVESZ) keddi évzáró ünnepségén.
2022. 12. 07. 08:30
Megosztás:

A fejlesztések éve volt az idei Zalaegerszegen

Ez az év alapvetően a nagy fejlesztések átadásáról szólt, de az energiaválság ellenére jövőre is újabb beruházások készülnek Zalaegerszegen - közölte évértékelő sajtótájékoztatóján kedden a zalai megyeszékhely polgármestere.
2022. 12. 07. 08:00
Megosztás:

Meghirdették a 31. Magyar Innovációs Nagydíj pályázatot

A Magyar Innovációs Szövetség (MISZ) a Magyar Innovációs Alapítvánnyal közösen meghirdette a 31. Magyar Innovációs Nagydíjat a Kulturális és Innovációs Minisztérium, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal főtámogatásával, valamint az Agrárminisztérium és a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala támogatásával.
2022. 12. 07. 07:30
Megosztás:

Itt egy fontos tudnivaló, ha valakinek megszűnik a hallgatói jogviszonya

Annak, akinek a diákigazolványa október végén lejárt, és nem tanul tovább, nem helyezkedett el, és orvosi ellátásra más jogcímen sem jogosult, december 16-ától egészségügyi szolgáltatási járulékot kell fizetnie - tudatta a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) kedden az MTI-vel.
2022. 12. 07. 07:00
Megosztás: