Mik lesznek 2023 marketing trendjei?

Általánosan elmondható, hogy ösztönös reakció válság idején a költségek megtakarítása minden lehetséges szinten. Igen ám, de egy cég esetében nagyon nem mindegy, milyen területeket áldozunk be a spórolás jegyében, ugyanis a túlzott elővigyázatosság és a nem megfelelő válságkezelés végzetes lehet. Aki most úgy dönt, hogy a marketing tevékenységét helyezi háttérbe vagy éppen nullázza le, komoly versenyhátrányra tehet szert, amit később, a nehézségeken túljutva már nem lesz lehetősége behozni. Kiss Tamás, a teljeskörű marketingtanácsadással foglalkozó Kontext Group ügyvezetője a könnyebb tervezhetőség érdekében betekintést nyújt a 2023-as év marketing trendjeibe, és elárulja, milyen marketing stratégia hozhat sikert a vállalkozások számára.

Mik lesznek 2023 marketing trendjei?

A vállalati marketinget, legyen szó fizikai vagy online tevékenységet folytató cégről, már nem lehet csupán magyarországi szempontokat figyelembe véve kialakítani, hiszen mára az országhatárok ilyen szempontból elmosódtak, és egy komoly piaci szereplő ma már mindenképpen nemzetközi viszonylatokban gondolkodik és cselekszik.

„A közelmúlt eseményei, akár a KATA módosításai vagy a különböző mikro és makro gazdasági változások nagymértékben hatással voltak a teljes piacra, munkavállalókra és munkáltatókra egyaránt. Értékesítés és ügyfélszerzés szempontjából egyre fontosabbá, mondhatni elengedhetetlenné válik az online tér minél teljesebb kihasználása. Egy profi honlap már nem pluszt jelent, hanem a legminimálisabb alapot, amivel rendelkezni kell” – hangsúlyozta Kiss Tamás, a Kontext Group ügyvezetője.

Csatornáról csatornára

Az online hirdetések továbbra is kimeríthetetlen lehetőségeket rejtenek, ami még jó pár évig meghatározza majd a marketing trendeket. Az egyes csatornák között azonban már megfigyelhetők különbözőségek és változások a korábbi tendenciákhoz képest. Hosszú évek óta a Facebook, mint közösségi fórum volt az online marketing egyik legmegbízhatóbb és legerőteljesebb terepe, azonban a folyamatos adatvédelmi és egyéb szigorítások miatt a hirdetések bizonyos területei alól kicsúszott itt a talaj.

„Az újabbnál újabb algoritmusok, a sütik és a böngészők állandó alakulása nehézkessé teszi a tervezést, a keresőoptimalizálást és a tartalommarketinget. Nehéz minden szempontnak olyan mértékben megfelelni, hogy a hirdetés megfelelően hatékonyan működjön. Mindezek mellett nagy kérdés az is, hogy napjainkra mind a Facebook oldalak, mind a csoportok egyre alacsonyabb eléréssel rendelkeznek, ezért sok cég gondolja azt, hogy vált, és marketing tevékenységét a TikTokon folytatja tovább. Ez egyfelől érthető és alátámasztott, hiszen az adatok azt mutatják, hogy lényegesen erősebb elérést generál a megosztásoknak, másfelől viszont az is tisztán látszik, hogy emellett a vásárlások számát nem képes ugyanolyan mértékben növelni. Minden vállalkozásnak el kell dönteni, mi számára a fontosabb, a szélesebb elérés vagy a több értékesítés” – ismertette Kiss Tamás.

Véleménye szerint ahhoz, hogy ezen a téren a legmegfelelőbb döntés szülessen, alaposan kidolgozott marketing stratégiára van szükség, különösen most, hiszen minden forint számít.

„Nagyon sokan nem foglalkoznak még ma sem olyan kulcsfontosságú tényezőkkel, mint az iOS változások, amelyek leginkább a Facebookon esetében okoztak problémát. A Facebook conversion API ma már elengedhetetlen része bármilyen hirdetésnek, tapasztalataink szerint ennek megfelelő beállítása jelentős hatással van a hirdetések teljesítményére. A marketing egy technológiai színtérré vált, és ha valaki nem követi le a technológiai változásokat, nincs velük tisztában, akkor le fog maradni. Először drágábban tud hozni eredményeket, és középtávon olyan szinten lemarad, hogy azt már nagyon nehéz lesz visszahozni” – hangsúlyozta a szakember.

Az e-mail marketing - tíz éve temetik, mégis él, és köszöni, jól van

A közösségi médiából nagyon sokan abban látják a menekülési utat, hogy követőiket hírlevél feliratkozókká konvertálják át, lehetővé téve ezzel velük a folyamatos kommunikációt. Ez versenyelőnyt jelent a piac többi szereplőjével szemben, lassan ott tartunk, hogy ez az alap, ha valaki teljesítmény-és költséghatékonyan szeretné végezni a tevékenységét.

„Az e-mail marketing már korántsem csak arról szól, hogy hírleveleket küldözgetünk, különböző automatizmusok beépítésével számos más célra is felhasználhatjuk. Gyakran halljuk, hogy ma az adat az egyik legnagyobb érték, ezért különösen fontos, miként szerezzük meg szabályosan őket, illetve azt követően milyen további felhasználásukat tudjuk folyamatainkba beilleszteni. Azt látjuk, hogy jelentős lépést tesz előre az, aki a különböző típusú adatokat képes egy platformon kezelni és kinyerni belőlük azokat az információkat, amelyek segítenek pontosabb döntést hozni.

2023-ban az e-mail marketing mellett továbbra is támaszkodhatunk a blog írásra is, mint az egyik legköltségkímélőbb marketing tevékenységre. A blog sokat tud segíteni abban, hogy erősítsük a kapcsolatot a meglévő és a potenciális ügyfeleinkkel. Másrészt nagyon hasznos a keresőoptimailizálás területén is.

„Azok az ügyfeleink, akik rendszeresen írnak eredeti, saját tartalmakkal rendelkező blogot, aminek az van a fókuszában, hogy a látogatók valódi információkat, értékeket kapjanak, az algoritmusfrissítés után erősebb rangsorolással rendelkeznek” – tette hozzá a Kontext Group ügyvezetője.

2023 nyerő marketing stratégiája

A következő évben a siker kulcsa a komplex marketing stratégia lesz. Amikor már nem csak egy csatornában gondolkodunk, hanem alapvetően egy teljes rendszerként kezeljük a marketingünket. Megpróbáljuk ezeket a különböző aktivitásokat egybe fonni és együtt alkalmazni.

„Vannak olyan vállalkozók, akik a Facebookba csoportosítják minden erőforrásukat, mások inkább a hirdetésekre fókuszálnak. Viszont még mindig nagyon kevesen vannak, akik ezeket együttesen alkalmaznák. Meglátásunk szerint 2323-ban érdemes lesz még inkább erre törekedni" – mutatott rá Kiss Tamás, aki csapatával augusztus végén a DigitalMarketer Certified Partnere lett, annak érdekében, hogy a magyar vállalkozások elsőkézből ismerhessék meg és sajátíthassák el a tengerentúlon sikeresen működő, legmodernebb marketing trendeket.

A DH Group belép a spanyol ingatlanpiacra

A DH Group felvásárolja a donpiso ingatlanhálózatot, ezzel belép a spanyol piacra, és ott saját pénzügyi márkájával, a Credipass-szal pénzügyi közvetítői szolgáltatásokat is indít - közölte a DH kedden a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.
2025. 11. 25. 20:30
Megosztás:

2030-ra Európa dobogósa lehet a magyar agrárium

A magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar 2030-ra Európa dobogósa lesz, a 15 éve tartó építkezés megteremtette az alapokat a további fejlődéshez - mondta Nagy István kedden Budapesten, az Agro Summit agrárgazdasági évadnyitó rendezvényén.
2025. 11. 25. 20:00
Megosztás:

BÉT: Ezek a hírek ma kedvetően hatottak a tőzsdére

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 907,81 pontos, 0,84 százalékos emelkedéssel, 108 613,56 ponton zárt kedden.
2025. 11. 25. 19:30
Megosztás:

Erősödött kedden a forint

Erősödött a forint kedden estére a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 11. 25. 19:00
Megosztás:

Erős zárás az európai tőzsdéken

Egy százalék közeli indexemelkedéssel fejezték be a keddi kereskedést a főbb európai értékpapírpiacok.
2025. 11. 25. 18:30
Megosztás:

A kormány évi egymilliós otthontámogatást ad a közszolgálatban dolgozóknak

A kormány évi egymillió forint összegű otthontámogatást vezet be a közszolgálatban dolgozók részére - erről beszélt a Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkára MTI-hez kedden eljutatott videójában.
2025. 11. 25. 18:00
Megosztás:

Romániában alkotmányellenesnek minősítették a magánnyugdíj-megtakarítások felvételének új szabályozását

Elutasította a román alkotmánybíróság a magánnyugdíj-megtakarítások felvételének korlátozására vonatkozó törvénykezdeményezés ellen emelt óvások legtöbb kifogását, de alkotmánysértőnek minősítette a jogszabály azon cikkét, amely lehetővé tette volna, hogy a rákbetegségben szenvedő nyugdíjasok egy összegben vegyék fel megtakarításukat.
2025. 11. 25. 17:30
Megosztás:

Elkezdődött az új üzemegységek építése a Dreher kőbányai gyáránál

A Dreher kőbányai gyáránál elkezdődött az új üzemegységek, a fermentációs üzem és az új energiaközpont földfelszíni építése. Az önerőből finanszírozott, 30 milliárd forint értékű beruházás várhatóan 2026 végén zárul le, a termelés a a munkálatok ideje alatt sem áll le - közölte a Dreher Sörgyárak Zrt. kedden az MTI-vel.
2025. 11. 25. 17:00
Megosztás:

Nem csökken az Otthon Start program lendülete

Nem csökken a szeptember 1-jén indult Otthon Start program lendülete, november közepéig 22 ezer fix 3 százalékos hiteligénylési kérelmet nyújtottak be csaknem 800 milliárd forint összegben, és több mint 8500 igénylőnek már folyósítottak is csaknem 300 milliárd forint hitelt - mondta a Miniszterelnökség (ME) parlamenti és stratégiai államtitkára a program eredményeiről tartott keddi sajtótájékoztatóján.
2025. 11. 25. 16:30
Megosztás:

Hollandia akár 3 milliárd eurót is befektethet a drónok elleni védelembe

A holland védelmi minisztérium bejelentette, hogy 1,25 és 3 milliárd euró közötti összeget tervez befektetni a drónok elleni védelmi képességek megerősítésére - közölte az NL Times című angol nyelvű holland hírportál kedden.
2025. 11. 25. 16:00
Megosztás:

Nőtt a német GDP a harmadik negyedévben

Németország hazai összterméke az idei harmadik negyedévben stagnált a második negyedévvel összevetve, éves szinten pedig nőtt - közölte a szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis kedden.
2025. 11. 25. 15:30
Megosztás:

75 millió forint bírság OPUS részvények bennfentes kereskedése miatt

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) összesen 74,75 millió forint piacfelügyeleti bírságot szabott ki 4 magánszeméllyel szemben és feljelentéseket tett a bennfentes kereskedelmet és bennfentes információ jogosulatlan közzétételét tiltó jogszabályok megsértése miatt, amely az OPUS GLOBAL Nyrt. részvényeihez köthető - közölte a jegybank kedden az MTI-vel.
2025. 11. 25. 15:00
Megosztás:

Jóval az átlag alatt van az idei almatermés

A tavaszi fagyok, a hűvös május, az aszály és az extrém hőingadozásokkal tarkított nyár miatt minden idők leggyengébb termésmennyiségét takaríthatták be az almatermelők - derült ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) közös körképéből.
2025. 11. 25. 14:30
Megosztás:

Az EU-ban 5,8 százalékkal nőtt az új autók eladása októberben

Az Európai Unióban 5,8 százalékkal, 916 ezer 609-re nőtt az új autók eladása októberben az előző év azonos hónapjához képest - áll az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára kedden fölkerült jelentésben.
2025. 11. 25. 14:00
Megosztás:

Több tízezer extra ingatlannal bővülhet az otthon startos kínálat

A kormány fontolóra vette, hogy a külterületi lakóingatlanokra is kiterjeszti az Otthon Start Programot, így a tanyák és birtokközpontok mellett egyéb külterületen lévő lakóingatlanokra is igényelhető lenne a 3 százalékos hitel. Országosan több mint 150 ezer külterületi lakóingatlan szerepel az ingatlannyilvántartásban, amiből 29 ezer zártkerti besorolású. A legtöbb külterületi lakóingatlan Bács-Kiskun, Csongrád-Csanád, Pest és Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyékben található. Az újonnan tervezett intézkedés valószínűleg ezeknek a régióknak az ingatlanpiacát pörgetné jobban.
2025. 11. 25. 13:30
Megosztás:

A házépítéshez még mindig beton kell, nem wifi

A világ digitalizálódik. Ami ma még kézzel fogható, az holnap már egy alkalmazásban érhető el. De van egy határ: házat nem lehet letölteni, burkolatot nem lehet a negyedikre streamelni, fürdőszobát nem burkol a mesterséges intelligencia. A jó szakember továbbra is a jövő építőiparának legfontosabb erőforrása és fogytán van.
2025. 11. 25. 13:00
Megosztás:

Japán új védelmi vonalat húz a kriptotőzsdék köré – Kötelező tartalékot vezetnek be a hackek és csődök ellen

Japán ismét példát mutat a kriptovaluta-szabályozásban: a világ egyik legszigorúbban ellenőrzött digitális eszközpiacán új törvényjavaslat készül, amely kötelezővé tenné a kriptotőzsdék számára, hogy külön tartalékokat képezzenek az ügyfélveszteségek fedezésére. A cél világos: fokozott védelem a hackertámadásokkal, üzemzavarokkal és csődhelyzetekkel szemben, miközben a szektor egyre inkább hasonlít a hagyományos pénzügyi piacok működésére.
2025. 11. 25. 12:30
Megosztás:

Egyre nagyobb igény lesz a munkásszállások iránt, de van-e elég kínálat?

A magyarországi munkaerőpiac jelentős átalakuláson megy keresztül, különösen a kékgalléros munkakörök esetében. Az elmúlt években a munkavállalók mobilitása csökkenő tendenciát mutatott, azonban ez a trend idén megfordulni látszik „A közelmúltban megnyíló új ipari beruházások komoly munkaerő-vándorlást indítanak el az érintett régiókba. A jelenlegi munkaerő-állomány mobilizálása válasz lehet a növekvő igények kielégítésére, ehhez azonban minőségi munkásszállók biztosítására is szükség van a piacon. A szállásoltatás továbbra is jelentős szerepet tölt be a munkaerőhiány enyhítésében, különösen a vidéki és ipari térségekben” - tájékoztat Kiss Éva, a Wellby House Kft. közvetítő cég értékesítési vezetője.
2025. 11. 25. 12:00
Megosztás:

A 20-40 évesek már az ingatlanpiac több mint felét adják

Az Otthon Start Program hatására 2025 végére látványosan átalakult a hazai ingatlanpiac életkori szerkezete: mind országosan, mind Budapesten a fiatalabb vevők kerültek meghatározó pozícióba. A Duna House adatai szerint a 20-30 és 30-40 év közötti korosztály minden korábbinál aktívabban van jelen a tranzakciókban, miközben vásárlási jellemzőik és költési hajlandóságuk is jelentősen átformálta a keresleti oldalt.
2025. 11. 25. 11:30
Megosztás:

Óriási vízmennyiség tűnik el az elavult megoldások miatt

Bár Magyarországon a közüzemi vízellátás szinte a teljes lakosság számára elérhető, az elöregedett hálózatok és a modern technológiák hiánya rengeteg kockázatot rejt, óriási a vízveszteség, és sok helyen rohamosan romlik a vízminőség. A hazai vízvezetékrendszer felújítási ciklusa átlagosan 271 év, de akad olyan szakasz, amelynek teljes cseréje a jelenlegi ütemben 25 ezer évig tartana, miközben a vezetékek átlagos élettartama alig 60-100 év! Számítások szerint évente mintegy 19-21,5 milliárd forintnyi közpénz tűnik el az elfolyó vagy el nem számlázható víz miatt.
2025. 11. 25. 11:00
Megosztás: