Mik lesznek 2023 marketing trendjei?

Általánosan elmondható, hogy ösztönös reakció válság idején a költségek megtakarítása minden lehetséges szinten. Igen ám, de egy cég esetében nagyon nem mindegy, milyen területeket áldozunk be a spórolás jegyében, ugyanis a túlzott elővigyázatosság és a nem megfelelő válságkezelés végzetes lehet. Aki most úgy dönt, hogy a marketing tevékenységét helyezi háttérbe vagy éppen nullázza le, komoly versenyhátrányra tehet szert, amit később, a nehézségeken túljutva már nem lesz lehetősége behozni. Kiss Tamás, a teljeskörű marketingtanácsadással foglalkozó Kontext Group ügyvezetője a könnyebb tervezhetőség érdekében betekintést nyújt a 2023-as év marketing trendjeibe, és elárulja, milyen marketing stratégia hozhat sikert a vállalkozások számára.

Mik lesznek 2023 marketing trendjei?

A vállalati marketinget, legyen szó fizikai vagy online tevékenységet folytató cégről, már nem lehet csupán magyarországi szempontokat figyelembe véve kialakítani, hiszen mára az országhatárok ilyen szempontból elmosódtak, és egy komoly piaci szereplő ma már mindenképpen nemzetközi viszonylatokban gondolkodik és cselekszik.

„A közelmúlt eseményei, akár a KATA módosításai vagy a különböző mikro és makro gazdasági változások nagymértékben hatással voltak a teljes piacra, munkavállalókra és munkáltatókra egyaránt. Értékesítés és ügyfélszerzés szempontjából egyre fontosabbá, mondhatni elengedhetetlenné válik az online tér minél teljesebb kihasználása. Egy profi honlap már nem pluszt jelent, hanem a legminimálisabb alapot, amivel rendelkezni kell” – hangsúlyozta Kiss Tamás, a Kontext Group ügyvezetője.

Csatornáról csatornára

Az online hirdetések továbbra is kimeríthetetlen lehetőségeket rejtenek, ami még jó pár évig meghatározza majd a marketing trendeket. Az egyes csatornák között azonban már megfigyelhetők különbözőségek és változások a korábbi tendenciákhoz képest. Hosszú évek óta a Facebook, mint közösségi fórum volt az online marketing egyik legmegbízhatóbb és legerőteljesebb terepe, azonban a folyamatos adatvédelmi és egyéb szigorítások miatt a hirdetések bizonyos területei alól kicsúszott itt a talaj.

„Az újabbnál újabb algoritmusok, a sütik és a böngészők állandó alakulása nehézkessé teszi a tervezést, a keresőoptimalizálást és a tartalommarketinget. Nehéz minden szempontnak olyan mértékben megfelelni, hogy a hirdetés megfelelően hatékonyan működjön. Mindezek mellett nagy kérdés az is, hogy napjainkra mind a Facebook oldalak, mind a csoportok egyre alacsonyabb eléréssel rendelkeznek, ezért sok cég gondolja azt, hogy vált, és marketing tevékenységét a TikTokon folytatja tovább. Ez egyfelől érthető és alátámasztott, hiszen az adatok azt mutatják, hogy lényegesen erősebb elérést generál a megosztásoknak, másfelől viszont az is tisztán látszik, hogy emellett a vásárlások számát nem képes ugyanolyan mértékben növelni. Minden vállalkozásnak el kell dönteni, mi számára a fontosabb, a szélesebb elérés vagy a több értékesítés” – ismertette Kiss Tamás.

Véleménye szerint ahhoz, hogy ezen a téren a legmegfelelőbb döntés szülessen, alaposan kidolgozott marketing stratégiára van szükség, különösen most, hiszen minden forint számít.

„Nagyon sokan nem foglalkoznak még ma sem olyan kulcsfontosságú tényezőkkel, mint az iOS változások, amelyek leginkább a Facebookon esetében okoztak problémát. A Facebook conversion API ma már elengedhetetlen része bármilyen hirdetésnek, tapasztalataink szerint ennek megfelelő beállítása jelentős hatással van a hirdetések teljesítményére. A marketing egy technológiai színtérré vált, és ha valaki nem követi le a technológiai változásokat, nincs velük tisztában, akkor le fog maradni. Először drágábban tud hozni eredményeket, és középtávon olyan szinten lemarad, hogy azt már nagyon nehéz lesz visszahozni” – hangsúlyozta a szakember.

Az e-mail marketing - tíz éve temetik, mégis él, és köszöni, jól van

A közösségi médiából nagyon sokan abban látják a menekülési utat, hogy követőiket hírlevél feliratkozókká konvertálják át, lehetővé téve ezzel velük a folyamatos kommunikációt. Ez versenyelőnyt jelent a piac többi szereplőjével szemben, lassan ott tartunk, hogy ez az alap, ha valaki teljesítmény-és költséghatékonyan szeretné végezni a tevékenységét.

„Az e-mail marketing már korántsem csak arról szól, hogy hírleveleket küldözgetünk, különböző automatizmusok beépítésével számos más célra is felhasználhatjuk. Gyakran halljuk, hogy ma az adat az egyik legnagyobb érték, ezért különösen fontos, miként szerezzük meg szabályosan őket, illetve azt követően milyen további felhasználásukat tudjuk folyamatainkba beilleszteni. Azt látjuk, hogy jelentős lépést tesz előre az, aki a különböző típusú adatokat képes egy platformon kezelni és kinyerni belőlük azokat az információkat, amelyek segítenek pontosabb döntést hozni.

2023-ban az e-mail marketing mellett továbbra is támaszkodhatunk a blog írásra is, mint az egyik legköltségkímélőbb marketing tevékenységre. A blog sokat tud segíteni abban, hogy erősítsük a kapcsolatot a meglévő és a potenciális ügyfeleinkkel. Másrészt nagyon hasznos a keresőoptimailizálás területén is.

„Azok az ügyfeleink, akik rendszeresen írnak eredeti, saját tartalmakkal rendelkező blogot, aminek az van a fókuszában, hogy a látogatók valódi információkat, értékeket kapjanak, az algoritmusfrissítés után erősebb rangsorolással rendelkeznek” – tette hozzá a Kontext Group ügyvezetője.

2023 nyerő marketing stratégiája

A következő évben a siker kulcsa a komplex marketing stratégia lesz. Amikor már nem csak egy csatornában gondolkodunk, hanem alapvetően egy teljes rendszerként kezeljük a marketingünket. Megpróbáljuk ezeket a különböző aktivitásokat egybe fonni és együtt alkalmazni.

„Vannak olyan vállalkozók, akik a Facebookba csoportosítják minden erőforrásukat, mások inkább a hirdetésekre fókuszálnak. Viszont még mindig nagyon kevesen vannak, akik ezeket együttesen alkalmaznák. Meglátásunk szerint 2323-ban érdemes lesz még inkább erre törekedni" – mutatott rá Kiss Tamás, aki csapatával augusztus végén a DigitalMarketer Certified Partnere lett, annak érdekében, hogy a magyar vállalkozások elsőkézből ismerhessék meg és sajátíthassák el a tengerentúlon sikeresen működő, legmodernebb marketing trendeket.

Kötelező kivitelezői felelősségbiztosítási szabályok 2025

Az építészeti törvényhez már számos végrehajtási rendeletet alkotott a jogalkotó és továbbiak is várhatóak a közeljövőben. Jelen cikkünkben a friss végrehajtási rendeleti joganyagból az új, általánosan kötelező kivitelezői felelősségbiztosításról szóló legfontosabb tudnivalókat mutatjuk be, figyelemmel arra, hogy a vállalkozó kivitelezőnek 2025. január 15-től kell rendelkeznie ilyen felelősségbiztosítással.
2024. 12. 15. 04:00
Megosztás:

Ajándékot, de mit és melyik boltból?

A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak fölényben, 67 százalékuk készül ilyen meglepetéssel az ünnepekre. A kozmetikumok is jól állnak, 64 százalék választana belőlük, valamint a játékok és az élelmiszerek is népszerűnek mondhatóak a K&H ifjúsági index szerint, amely a karácsonyra való felkészülést vizsgálta. Kiderült az is, hogy a készpénz, mint ajándék csak 28 százalékuknál merül fel.
2024. 12. 15. 03:00
Megosztás:

Pénzeső hull 5 csillagjegyre a jövő héten, mutatjuk, mit kell tenned érte!

Kíváncsi vagy, mit tartogat számodra a jövő hét pénzügyi szerencséje? Vajon egy váratlan lehetőség, egy jól időzített kaparós sorsjegy, vagy egy izgalmas lottójáték hozza meg számodra az ünnepek előtti bőséget? Olvasd el a horoszkópod, és derítsd ki, hogyan fordíthatod az univerzum energiáit a javadra a következő napokban!
2024. 12. 15. 02:00
Megosztás:

Ha Ön is 1948-1972 között született, akkor van oka a félelemre

Az 1948 és 1972 között született generációt gyakran illetik a baby boom nemzedék vagy annak későbbi hulláma elnevezéssel. Ez a korcsoport élete során számos társadalmi és gazdasági átalakulást élt át, most pedig új kihívásokkal kell szembenéznie, ahogy közeledik az időskorhoz. Az alábbiakban összefoglaljuk azokat a legfontosabb kockázatokat, amelyek erre a generációra jellemzőek.
2024. 12. 15. 01:00
Megosztás:

A 400 fölötti forint megmozgatta a magyarok befektetéseit

Az ősszel hosszú idő után ismét a lakosság lélektani határa fölé gyengülő forint hatására ezúttal csökkentek a devizabetétekben tartott megtakarítások, miközben a forintbetétek összege több száz milliárddal nőtt. Az értékpapírok közül újra a befektetési alapok voltak a kisbefektetők nagy kedvencei, miközben állampapírok iránti kereslet megcsappant októberben - derül ki a Bank360.hu elemzéséből.
2024. 12. 15. 00:01
Megosztás:

Karácsonyi bikapiac kedvencei: 5 érme, amelyek 30.000%-os növekedést céloznak meg az ünnepi szezonban

Itt az ünnepi szezon, és a kriptopiac izgalomtól pezseg. Öt digitális valuta is szóba került, amelyek elképesztő növekedést mutathatnak az elkövetkező hetekben. Vajon ezek az érmék lesznek az ünnepi időszak meglepetés sztárjai? Nézzük meg, mely kriptovaluták vonzzák a figyelmet, és miért emelkedhetnek ki az év végi rally során.
2024. 12. 14. 23:00
Megosztás:

Rejtett kriptolehetőségek: 3 altcoin, amelyekből 100 dollár akár 100.000 dollár is lehet!

Ahogy a kriptopiac 2024 decemberében szárnyal, a figyelmet eddig mellőzött altcoinok vonzzák magukra, jelentős növekedési potenciált ígérve. A befektetők ezeket a rejtett gyöngyszemeket kutatják, lehetőséget keresve arra, hogy szerény befektetéseikből komoly nyereséget érjenek el a bikás hangulat közepette.
2024. 12. 14. 22:00
Megosztás:

Nulláról a csúcsra: Elemzők felfedik, melyik érme lőhet ki legközelebb, és hozhat hatalmas, akár 100-szoros nyereséget!

Egy viszonylag ismeretlen kriptovaluta kelti fel az iparági szakértők figyelmét. Elemzők úgy vélik, hogy ez a digitális érme hatalmas áttörés előtt állhat. A becslések szerint értéke az egekbe szökhet, potenciálisan akár 100-szorosára növelve a befektetéseket.
2024. 12. 14. 21:00
Megosztás:

Bennfentes útmutató a nagy nyereségekhez a 2025-ös kriptobikapiacon!

Ahogy a kriptopiac 2025-ben példátlan magasságokba emelkedik, új lehetőségek nyílnak azok számára, akik készek kihasználni ezt a pénzügyi fellendülést.
2024. 12. 14. 20:00
Megosztás:

XYZVerse vs. Moo Deng vs. PNUT: Melyik mémcoin lesz december és január sztárja?

Ahogy a Bitcoin átlépi a 100.000 dolláros határt, és az altcoinok példátlan magasságokat érnek el, a kriptopiac izgalomtól pezseg.
2024. 12. 14. 19:00
Megosztás:

A stagnáló mémcoin piac lehetőségeket teremt – 4 legjobb érme, amit érdemes megvenni, mielőtt kilőnek!

Ahogy a bizonyos digitális tokenek iránti izgalom alábbhagy, egy ritka lehetőség bontakozik ki a láthatáron. Ez a piac csendes időszaka a következő nagy mozgás előjele lehet. Bizonyos kriptovaluták rendkívüli növekedési potenciált mutatnak, így most lehet a legmegfelelőbb pillanat arra, hogy megvizsgáljuk ezt a négy ígéretes eszközt, mielőtt berobbannának.
2024. 12. 14. 18:00
Megosztás:

Így alakult a 2024-es év a belvárosi ingatlanpiacon

A 2024-es év eleje némi élénküléssel indult a budapesti belvárosi ingatlanpiacon, amit voltaképpen a 2023-as év végi hagyományos fellendülés táplált tovább. A Central Home szakértője, Ben-Ezra Orran szerint a kereslet a korábbi évekhez képest fokozatosan nőtt, különösen az újszerű, kétszobás lakások iránt. A piacon tapasztalható árak tovább emelkedtek, sok esetben meghaladva az infláció mértékét, különösen az V., VI., VII. és XIII. kerületek kiemelt területein.
2024. 12. 14. 17:00
Megosztás:

BONK és PEPE figyelmeztetés: Ez a mémcoin 3 millió dollárt gyűjtött előértékesítésben, és egyre nagyobb lendületet vesz!

Egy új mémcoin hívja fel magára a figyelmet a kriptovilágban, miután 3 millió dollárt gyűjtött előértékesítése során.
2024. 12. 14. 16:00
Megosztás:

Szlovákia is leminősítést kapott

Leminősítette Szlovákiát a Moody's Ratings, mindenekelőtt a szlovákiai gazdaság intézményi környezetének folyamatos romlásával indokolva a döntést.
2024. 12. 14. 15:00
Megosztás:

Részhajránál előzött a Tesla, a Model Y az első ötszázas típus a vállalati e-autó pályázaton

A Tesla terméke érte el elsőként a félezres igényelt darabszámot a 30 milliárd forintos keretösszegű vállalati e-autó pályázaton. Sokáig a BYD ATTO 3 vezette a mezőnyt a legnépszerűbb típusok rangsorában. A Model Y folyamatos felzárkózás után a közelmúltban vette át az első helyet, most pedig a kérelmek alapján elsőként érte el az 500 darabot - jelentette be hivatalos Facebook-oldalán pénteken az Energiaügyi Minisztérium (EM).
2024. 12. 14. 14:00
Megosztás:

December 31-ig lehet igénybe venni a 280 ezer forintos adó-visszatérítést!

Az idei évre vonatkozó adó-visszatérítést arra az összegre lehet igénybe venni, amit a nyugdíj-megtakarítási számláinkra legkésőbb december 31-ig befizetünk. Ez 20%-os szja-jóváírást jelent azoknak, akik nyugdíj-előtakarékossági számlával (NYESZ), nyugdíjbiztosítással vagy önkéntes nyugdíjpénztárral takarítanak meg. A money.hu szakértői megnézték, mekkora befizetésekkel tudjuk maximalizálni az éves adókedvezményt.
2024. 12. 14. 13:00
Megosztás:

Új vezérigazgatót neveznek ki a K&H-nál

Új vezérigazgatót neveznek ki a K&H-nál január 1-jével, Peter Roebben, a KBC Csoport bolgár egységének jelenlegi vezérigazgatója veszi át Guy Libot magyarországi vezérigazgatói szerepét, az illetékes hatóságok jóváhagyásától függően - közölte a K&H Bank pénteken az MTI-vel.
2024. 12. 14. 12:00
Megosztás:

Agrárminisztérium: januártól nem lehetnek többé cégvezetők a termelők pénzét eltüntető felvásárlók

Az Országgyűlés által elfogadott termelővédelmi törvénycsomagnak köszönhetően 2025. január 1-jétől nem csak a 30 napon túli késedelmes fizetés lesz büntethető. Új szabály, hogy akik a mezőgazdasági termelőktől megkapott áru ellenértékét nemcsak, hogy nem fizették meg, hanem cégeik felszámolása vagy végelszámolása közben elvonták annak fedezetét, azok a jövőben nem lehetnek mezőgazdasági termékek felvásárlásával, feldolgozásával foglalkozó vállalkozásban tulajdonosok, ügyvezetők - hívta fel a figyelmet az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében az Agrárminisztérium (AM).
2024. 12. 14. 11:00
Megosztás:

Leminősítették Franciaországot

Leminősítette Franciaországot a Moodys Ratings, mindenekelőtt azzal a véleményével indokolva a döntést, hogy jelentősen romlik a francia közfinanszírozási helyzet.
2024. 12. 14. 10:00
Megosztás:

Miért fordulnak a Hedera és Render befektetők az FXGuys felé?

A kriptopiacot hosszú ideje olyan jól ismert nevek uralják, mint a Hedera (HBAR) és a Render (RNDR), amelyek mindegyike egyedi blokklánc-innovációkat kínál.
2024. 12. 14. 09:00
Megosztás: