Nagyot esett az elektromos autók átlagára
A magyar piac egészét mind hirdetésszámban, mind megtekintésben lefedő Használtautó.hu adatai alapján várhatóan idén a villanyautókra vágyó vásárlók járhatnak a legjobban. Habár tavaly februárhoz képest minden üzemanyagtípus átlagára 3 és 13% között csökkent, nagyobb időtávot vizsgálva azt tapasztaljuk, hogy a benzines személyautók átlagára 2021 februárja óta 33%-ot, a dízeleké 25%-ot, a hibrid autóké pedig 21%-ot emelkedett.
Egyedüliként az elektromos személyautók mutatnak átlagárcsökkenést.
„A most látott, a vevők tekintetében mindenképpen örömteli trend tehát különösen igaz a használt elektromos autókra, amelyek átlagára 2021 óta több mint ötödével csökkent. Ez az egyéb üzemanyagtípusoknál látott átlagárcsökkenések akár hétszerese is lehet. A váltáson, cserén gondolkodók, vagy a folyamatosan emelkedő üzemanyagárak miatt aggódók számára kis kivárással, de a közeljövőben lehet érdemes belevágni elektromos autó vásárlásába” – mondta Horváth András, a Használtautó.hu autópiaci szakértője.
2021 óta ráadásul több mint megduplázódott a portálon elérhető elektromosautó-kínálat, ezen belül is a Nissan Leaf és a BMW i3-as eladó modellek hirdetésszáma kiemelkedően magas.
Összességében a villanyautóknál is jól látszik, hogy a vizsgált modellek átlagára 3 év távlatában először egy folyamatosan emelkedő tendenciát mutatott, amely 2023 év elején megtorpant. Így tavaly februárhoz viszonyítva minden modell esetében nagyságrendileg 14-35% között árcsökkenés tapasztalható.
A legnépszerűbb használt elektromos autómodellek átlagárai jelenleg az alábbiak szerint alakulnak.
A cégeket is jól érintheti az árcsökkenés
Egy általános árcsökkenéssel nemcsak magánszemélyként járhatnak jól a vásárlók, hanem azok a cégek is, akik állami támogatással vásárolnának újonnan elektromos autót. Idén januártól ugyanis 2,8-4 millió forintos támogatást is kaphatnak autóvásárlásukhoz azok a hazai székhelyű vállalkozások, akik megfelelnek a pályázati feltételeknek.
Horváth András kiemelte: „Ha olyan cégek is lecserélik a villanyautóikat, akik már eddig is elektromos modelleket használtak, és a régi példányok megjelennek a használtpiacon, akkor az ily módon növekvő kínálat tovább nyomhatja lefelé a használt villanyautók árát.”