Ne zárják le a pesti alsó rakpartot!
Lezárult a BKIK online konzultációja a pesti alsó rakpart Lánchíd és Erzsébet híd közötti szakaszának az autóforgalom előli végleges lezárásáról. A többségében fővárosi vállalkozó és alkalmazottai által kitöltött internetes véleménykutatás eredménye összecseng a kamara szakembereinek azon meglátásával, mely szerint a tervezett intézkedés tovább ronthatja Budapest gépjárművel történő átjárhatóságát és újabb nehézséget jelent majd az érintett területen működő vagy ott szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára és ezzel együtt akadályozhatja a lakosság, a vállalkozások és közületek megfelelő ellátását.
A BKIK arra kéri a döntéshozókat, hogy a rakpart fejlesztése során vegyék figyelembe a Budapesten szolgáltató vállalkozások véleményét és szempontjait, és olyan koncepciót dolgozzanak ki, amely a közvetlen és közvetett hatásokkal is számolva minden fővárosi szereplő érdekeit figyelembe veszi. A budapesti kamara ezért a budapesti vállalkozások körében végzett online konzultáció eredményeit eljuttatta a főváros vezetésének, egyúttal jelezte részvételi szándékát a szakmai egyeztetésekben.
A BKIK kutatásának eredményei ugyanis azt mutatják, hogy a kitöltő vállalkozók többsége, mintegy 64 százaléka ellenzi a főváros tervét, míg mindössze 36 százalékuk támogatja azt. A fővárosi vállalkozások és a helyi gazdaság szempontjából a végleges rakpartlezárás tervét a kitöltők 61 százaléka tartja hátrányosnak és csak ötöde véli előnyösnek.
A végleges lezárás mindezeken túl a válaszadók túlnyomó többsége, 69 százaléka szerint rontani fogja a fővárosi autós-közlekedési helyzetet, 20 százalékuk szerint pedig nem változtat rajta érdemben. A teljes lezárás helyett az utóbbi években megszokott időszakos lezárási protokollt ugyanakkor a kitöltők kétötöde támogatná, 56 százalékuk azonban ezzel sem értene egyet.
A BKIK egyetért a Magyar Autóklubnak a főváros tervezett intézkedését vitató állásfoglalásával, ezért indította el a május 31-én lezárult online konzultációt a budapesti vállalkozásokkal. A kezdeményezéshez időközben csatlakozott a mintegy 4200 tagot számláló Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, a NiT is.