Nem lett soft landing a Boeingnél
A negyedik negyedév során a vállalat 4,1 milliárd dolláros negatív pénzáramról számolt be, amely még így is valamivel kedvezőbb volt az elemzők által várt 4,26 milliárdnál. A negyedév során a Boeing 3,86 milliárd dolláros veszteséget könyvelt el, jó részt több fix-áras védelmi program megszaladó költségei miatt.
Az árbevétel 31 százalékkal csökkent az előző évhez képest, 15,24 milliárd dollár lett, ami elmaradt a 16,21 milliárd dolláros piaci becsléstől. Az egy részvényre jutó tisztított veszteség 5,90 dollár volt, szemben az elemzők által várt 3 dolláros veszteséggel.
Az év első felében a repülésbiztonság hiányosságainak kiküszöbölésével küszködött a cég, legutóbb pedig a gyári munkások elnyúló sztrájkjának hatásai is kifejtették hatásukat.
Közben az új vezérigazgató, Kelly Ortberg igyekszik stabilizálni a vállalat működését, ami elbocsátásokkal is jár. Ami a repülőgépgyártást illeti, a 787-es modell gyártását havi öt gépre növelte 2024 végére. A vezérigazgató szerint az ellátási lánc problémáinak megoldása érdekében is tettek lépéseket.
Ortberg kifejtette, hogy a vállalat továbbra is dolgozik a 737-7 és 737-10 modellek tesztelésén, miközben a 777X széles törzsű gépek tesztjei újraindultak, az első 777-9 modell leszállítását pedig 2026-ra tervezik.