Újra nyereséget villantott az AAA Auto
"Nagyon örülök, hogy sikerült eleget tenni a fő célkitűzéseinknek, és ebben az évben ismét nyereségessé váltunk csoport szintjén már a második negyedévében, annak ellenére, hogy a gyenge gazdasági feltételek továbbra is nyomást gyakorolnak az értékesítés volumenére. Sikerült csökkenteni a teljes költségeinket, és javítottuk a működési hatékonyságunkat." -közölte Anthony Edwards a cég vezérigazgatója.
A cég árbevétele 47,3 millió euró lett a második negyedévben, mely 22,2 százalékkal több, mint az első negyedévben, habár az éves bázisadatokhoz képest 43,2 százalékos visszaesés mutatkozott. Az árbevétel növekedéséhez elsődlegesen a nagyobb számú gépjármű értékesítés vezetett. A bruttó nyereség és a nyereség margin rekord mértékben emelkedett a második negyedévben, a konszolidált bruttó nyereség 11,7 millió euró lett, mely közel 42 százalékkal magasabb, mint az első negyedévben. A bruttó profit margin 24,7 százalék volt, mely a cég történetében a legmagasabb, és a 2008 második negyedévben elértnél 5 százalékponttal magasabb.
A 2008-as év elején masszív szerkezetátalakítási program kezdődött, miután a gazdasági válság miatt jelentősen visszaestek az értékesítések. Ennek eredményeképp a vállalat kivonult a nyereséget nem termelő piacokról, Magyarországról, Lengyelországból és Romániából. Ennek a stratégiának köszönhetően a cég működési költsége az idei év második negyedévére 46,4 százalékkal csökkent az előző évihez képest.
A csoportszintű EBITDA a második negyedévben elérte a 2,9 millió eurót, szemben az előző év hasonló időszakában elért -1,14 millió euróval. Az adózás és kamatfizetés előtti nyeresége 2,3 millió euróra emelkedett a második negyedévben, szemben a tavalyi 2,7 millió eurós veszteséggel. Csoportszinten az összes nettó konszolidált nyereség 1,6 millió euró volt a második negyedévben, az előző évi 2,5 millió eurós veszteséggel szemben.