Online vásárlás előtt a neten és a közösségi médiában tájékozódunk

Az online vásárlók döntő többsége internetes keresők segítségével tájékozódik egy-egy fogyasztói döntés előtt, de a válaszadók fele a közösségi médiában és hírlevelekből is szerez információt – ez derült ki a Bónusz Brigád és a GKID közös kutatásából. Az internetes tájékozódásra való lehetőség sok esetben tudatosságot, alapos körültekintést hozott a vásárlók életébe. Az egyes szolgáltatáskategóriák közül az utazásra jellemző leginkább a foglalás előtti online tájékozódás. A most készült kutatás felmérte, hogy hogyan tájékozódunk, milyen szempontokat mérlegelünk mielőtt kosárba tesszük és kifizetjük az élményeket is nyújtó szolgáltatásokat.

Online vásárlás előtt a neten és a közösségi médiában tájékozódunk

Alaposan utánanézünk

Szolgáltatások keresése előtt a Bónusz Brigád kutatásában részt vevők legnagyobb része (85%) internetes keresőkben tájékozódik a kedvezményes ajánlatokról. A második legnépszerűbb tájékozódási hely a közösségi média, a válaszadók közel fele innen szerzi ismereteit – természetesen a fiatalabb generáció körében ez az arány magasabb, a 18-29 évesek 66 százaléka tájékozódik innen, ha vásárolni akar valamit.

A hírlevelek is fontos forrásai az ismereteknek: ezekből szintén a válaszadók közel fele szerez információt, de itt is kirajzolódik egy generációs különbség: míg a 18-29 éveseknek csupán harmadára, addig a 40 év feletti válaszadók felére jellemző ez. Barátoktól, ismerősöktől a kutatásban részt vevők harmada kér segítséget, támpontokat vásárlás előtt, ám a 18-24 évesekre ez még jellemzőbb: közülük minden második a kortársaihoz fordul információkért. Kuponos oldalakról minden harmadik ember tájékozódik, ez az arány a 30-39 évesek között a legmagasabb (41%). Egy-egy szolgáltató nyomtatott újságjából mindössze 13 százalékuk kap hírt az akciókról, de a 25-39 évesek közül csak 6-7 százalék forgatja az akciós újságokat.

Akciókat kínáló oldalakon vásárolunk utazást, szolgáltatást

A Bónusz Brigád és a GKID kutatásában arra is rákérdezett, hogy mely online felületeken tervezik az utazások, szolgáltatások vásárlását a válaszadók: a legtöbben, 84 százalékuk a kuponokat, akciókat kínáló weboldalakon terveznek online szolgáltatásokat, hazai és belföldi utazásokat, élményeket vásárolni. Közvetlenül a szolgáltatók weboldalán a válaszadók 47 százaléka, a szállásadásra specializálódott oldalakon 56 százalék vesz igénybe szolgáltatást, utazást.

Ár-érték arány, megbízhatóság, korábbi tapasztalatok

De vajon mire irányul az alapos tájékozódás, ami oly sok online vásárlást megelőz? A Bónusz Brigád és a GKID arra is kíváncsi volt, hogy milyen szempontok mentén döntünk, hogy milyen ajánlat kerüljön a virtuális kosarunkba.

Úgy tűnik, a legfontosabb szempont továbbra is az adott termék vagy szolgáltatás ára (67%), illetve ár-érték aránya, melyet a válaszadók közel háromnegyede jelölt meg a legfontosabb szempontként. A szolgálatóval kapcsolatos korábbi pozitív tapasztalat 45 százalék számára fontos, azonban minél idősebbeket kérdezett a kutatás, ez annál fontosabb szempont volt. A földrajzi közelség, elérhetőség minden negyedik válaszadó számára döntő tényező vásárláskor, ugyanakkor ennél jóval fontosabb a vásárlás, foglalás egyszerűsége, ez a válaszadók 37 százaléka számára lényeges. Nem is csoda, hiszen annyi információ zúdul ránk nap mint nap, hogy ügyeinket gyorsan, átláthatóan szeretnénk intézni: sokan azonnal otthagyják a nem egyértelmű, bonyolultnak tűnő vásárlási procedúrákat.

A webáruház megbízhatósága minden második ember számára döntési faktor, ez a nők számára fontosabb, nekik mind az értékelések, mind a közvetítő oldal megbízhatósága többet nyom a latba, mint a férfiak számára.

A termék vagy szolgáltatás részletekbe menő, alapos leírása közel minden második válaszadó számára fontos: enélkül nehezebb meghozni a vásárlási döntést. A vásárlók előnyben részesítik azokat a helyeket, ahol minden részletre vonatkozóan választ kapnak a kérdéseikre, nem kell emailben, chaten vagy telefonon keresniük a webáruházat. Érdekes, hogy a Bónusz Brigád és a GKID kutatása szerint az influencerek ajánlásai csupán 2 százalékukat befolyásolják egy szolgáltatás melletti elköteleződésben.

A koronavírus miatti kiszámíthatatlanság miatt még egy szempont vált egyre hangsúlyosabbá: a válaszadók 22 százaléka számára előtérbe került a visszaválthatóság, a határidő módosításának lehetősége – bár minden negyedik ember hajlamos amellett dönteni, hogy most óvatosabban és kevesebbet vásárol előre szolgáltatásokat. Minden ötödik válaszadó rövidebb időre tervez előre, és inkább az utolsó pillanatban foglal utazásokat, szolgáltatásokat.

A kutatást a Bónusz Brigád felhasználók körében a GKID Research & Consulting készítette 699 fős mintán. Az eredmények nem, kor, településtípus és iskolai végzettség terén is reprezentatívak a felhasználói bázisra.

Az idén 12 éves Bónusz Brigád 2010-ben forradalmasította a hazai piacot. egy merőben új modell bevezetésével. Digitalizálta a korábban csak offline módon elérhető élmény, gasztronómia, szépségipari, wellness stb. ajánlatokat, kedvezményes árakat biztosítva vásárlói részére. A www.bonuszbrigad.hu oldalán, jelenleg mintegy ezer ajánlat található.

A több mint félmillió hírlevél feliratkozó, naponta értesülhet a legújabb ajánlatokról, melyek nem csak az inspirálódásban, de a tudatos vásárlási szokások kialakításában is segítséget nyújtanak.

Az oldal mára több mint 34,3 milliárd forintot spórolt meg a vásárlóinak és ez a szám napról, napra nő! Légy tudatos vásárló, spórolj velük Te is.

Több ízben elnyerte az év honlapja díjat, jótékonysági programjának köszönhetően pedig a MAF Leginnovatívabb Támogatói Programjai közé került. Superbrands és Magyar Brands díjazott, a Kiváló magyar tartalom elismerés tulajdonosa és Az Év Internetes Kereskedője díj tulajdonosa is.

Augusztusban is nőtt a használtautó-piac

Augusztusban 75 ezer személygépkocsi cserélt gazdát a hazai használtautó-piacon, 8,3 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ez a mennyiség csaknem eléri az év előző hónapjainak átlagát, vagyis az idei augusztusban kimaradt az egyszeri szezonális visszaesés, amely tavaly ilyenkor bekövetkezett - közölte a JóAutók.hu hétfőn az MTI-vel, a DataHouse előzetes adatai alapján.
2025. 09. 23. 02:00
Megosztás:

Minden ötödik ellenőrzésnél hibát találtak a Balatonnál és a Velencei-tónál

Mintegy kétezer-ötszáz ellenőrzés, ötszáz adóügyi visszaélés - ez a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) nyári akciójának mérlege a Balatonnál és a Velencei-tónál - jelentette be a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) hétfőn kiadott közleményében.
2025. 09. 23. 01:30
Megosztás:

Kína hadat üzent az online hangulatkeltésnek – országos kampány indul

Kéthónapos országos kampányt indított a kínai internetfelügyelet (CAC) a közösségi médiában és más online platformokon terjedő káros tartalmak, például a konfliktust szító, erőszakot terjesztő vagy pesszimista életszemléletet népszerűsítő bejegyzések visszaszorítására - közölte hétfőn a hivatal a honlapján.
2025. 09. 23. 01:00
Megosztás:

Nézettségi rekordokat döntött a Hunyadi című filmsorozat

Nézettségi rekordokat döntött a Hunyadi című tévéfilmsorozat - derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnak (NMHH) a filmsorozat népszerűségét és társadalmi hatását vizsgáló kutatásából, amelynek részleteit hétfőn közölték az MTI-vel.
2025. 09. 23. 00:30
Megosztás:

Orbán Viktor: a magyar középosztály kiszélesítésének programja az Otthon Start

A magyar középosztály kiszélesítése programjának nevezte az Otthon Start Programot Orbán Viktor hétfőn az Országgyűlésben.
2025. 09. 22. 23:30
Megosztás:

Megújult Nagyatád központja

Megújult Nagyatád központja és a Jókai lakótelep, a Somogy vármegyei város egymilliárd forintot költött a fenntarthatóság és környezettudatosság jegyében megvalósult fejlesztésre - tájékoztatta az önkormányzat hétfőn, közleményben az MTI-t.
2025. 09. 22. 23:00
Megosztás:

Nyáron sem tartott szünetet a belföldi használtautó-piac

Augusztusban a DataHouse előzetes adatai szerint 75 ezer személygépkocsi cserélt gazdát a hazai használtautó-piacon, 8,3 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ez a mennyiség csaknem eléri az év előző hónapjainak átlagát, vagyis az idei augusztusban kimaradt az az egyszeri szezonális visszaesés, amelyet tavaly ilyenkor tapasztalhattunk.
2025. 09. 22. 22:30
Megosztás:

Az Otthon Start miatt most még a korábban beragadt ingatlanokra is megjelentek az érdeklődők a belvárosban

Felgyorsultak az eladások, miközben folyamatosan kúsznak felfelé az árak a budapesti belső kerületek ingatlanpiacán. Pedig sokan úgy kezdenek ingatlankeresésbe Otthon Start-os érdeklődőként, hogy nincsenek tisztában azzal, megfelelnek-e egyáltalán az új, állami kamattámogatású hitel feltételeinek.
2025. 09. 22. 22:00
Megosztás:

Közbeszerzési Hatóság: fokozódik a szigor a közbeszerzést mellőzőkkel szemben

Fokozódik a szigor a közbeszerzést mellőzőkkel szemben. A közfeladatot ellátó, kizárólag állami vagy önkormányzati tulajdonban lévő cégek gyakran nem közbeszerzés útján valósítják meg beszerzéseiket. A jövőben minden ilyen szervezetet fokozott szigorral ellenőriznek majd - hangsúlyozta a Közbeszerzési Hatóság és az Állami Számvevőszék elnöke egy konferencián hétfőn Budapesten a hatóság közleménye szerint.
2025. 09. 22. 21:30
Megosztás:

Két év múlva készülhet el az MCC új miskolci központja

A tervek szerint 2027 őszére készülhet el a Mathias Corvinus Collegium (MCC) új miskolci központja, amely az egykori Korona Szálló felújításával jön létre - ismertette Szalai Zoltán, az MCC főigazgatója hétfő délelőtt a beruházásról tartott sajtótájékoztatón, az épület Vörös terménél.
2025. 09. 22. 21:00
Megosztás:

A KLM szerdán 119 járatot töröl a földi személyzet sztrájkja miatt

A KLM holland légitásaság szerdán 119 járatát törli a földi személyzet béremelést követelő sztrájkja miatt - tájékoztatott a Dutch News című, angol nyelvű holland hírportál szerdán.
2025. 09. 22. 20:30
Megosztás:

2010-ben három autópálya érte el, ma tíz autópálya éri el az országhatárt

Míg 2010-ben három, ma tíz autópálya éri el az országhatárt, miközben 2010-ben kevesebb mint 1300 kilométernyi gyorsforgalmi út volt hazánkban, ma pedig hosszuk eléri az 1900 kilométert - hangsúlyozta Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közlekedésért felelős államtitkára Bicskén, az M1-es autópálya bővítéséről tartott hétfői sajtótájékoztatón.
2025. 09. 22. 20:00
Megosztás:

Több mint 80 ezer látogatót fogadott az idei OMÉK

Több mint 80 ezer látogatót fogadott a 82. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) - közölte az MTI-vel hétfőn az Agrármarketing Centrum (AMC).
2025. 09. 22. 19:30
Megosztás:

Mínuszban zárt a BUX a kedvezőtlen piaci hangulatban

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 808,91 pontos, 0,81 százalékos csökkenéssel, 99 290,14 ponton zárt hétfőn.
2025. 09. 22. 19:00
Megosztás:

Kicsit enyhült a borúlátó fogyasztói hangulat az euróövezetben

Az euróövezetben némileg enyhült a borúlátó fogyasztói hangulat szeptemberben az Európai Bizottság Gazdasági és Pénzügyi Főigazgatóságának (DG ECFIN) hétfőn közzétett előzetes adatokon alapuló jelentése szerint.
2025. 09. 22. 18:30
Megosztás:

Új korszak kezdődik: megújul a Suzuki logója

A Suzuki Motor Corporation 22 év után változtat a termékein használt logón - jelentette be a cég honlapján hétfőn.
2025. 09. 22. 18:00
Megosztás:

Energiaügyi Minisztérium: 9 gigawatt felett a hazai zöldenergia kapacitás

A MAVIR energia irányító adatai szerint szeptember elejére 9000 megawatt fölé nőtt a megújuló áramtermelők összes beépített teljesítménye Magyarországon - jelentette be hivatalos Facebook-oldalán hétfőn az Energiaügyi Minisztérium (EM).
2025. 09. 22. 17:30
Megosztás:

Tovább bővült a Mészáros Csoport agrár portfóliója

Sikeresen lezárult a Békés vármegyei mezőgazdaság egyik meghatározó szereplője, a 25 éves múltra visszatekintő Gyulai Agrár Zrt. akvizíciója. A Mészáros Csoport érdekeltségébe tartozó Talentis Agro Zrt. a tranzakció keretében a Good Farming Kft.-től vásárolta meg a vállalatot, ezzel tovább erősítve vezető pozícióját a hazai agráriumban - közölte a Mészáros Csoport hétfőn az MTI-vel.
2025. 09. 22. 17:00
Megosztás:

Az intelligens vízmegoldások segíthetnek megvédeni a magyar városokat az egyre gyakoribb villámárvizektől

Miközben a klímaváltozás hatására egyre nagyobb aggodalmat jelent a vízkészletek csökkenése és a szárazságok gyakoribbá válása, a hirtelen, intenzív esőzések veszélye is nő. Spanyolországban több helyütt is katasztrófát okozott a gyorsan lezúduló csapadék az elmúlt időszakban – több spanyol város a világ egyik vezető víztechnológiai vállalata, a Xylem megoldásaival épített ki védelmi rendszert a villámárvizek ellen. A korszerű technika szimulációval, lakossági figyelmeztetésekkel és más digitális megoldásokkal növeli a vízelvezető infrastruktúra hatékonyságát, nagyobb esélyt adva arra, hogy még az özönvízszerű esőzések se vezessenek végzetes katasztrófákhoz.
2025. 09. 22. 16:30
Megosztás:

Hozott is megegyezést a telefonhívás, meg nem is

Donald Trump és Hszi Csin-ping telefonon beszéltek pénteken. Ezt követően Trump kijelentette, hogy Hszi elvileg jóváhagyta a TikTok-kal kapcsolatos megállapodást, de még nem írtak alá.
2025. 09. 22. 16:00
Megosztás: