Online vásárlás előtt a neten és a közösségi médiában tájékozódunk
Alaposan utánanézünk
Szolgáltatások keresése előtt a Bónusz Brigád kutatásában részt vevők legnagyobb része (85%) internetes keresőkben tájékozódik a kedvezményes ajánlatokról. A második legnépszerűbb tájékozódási hely a közösségi média, a válaszadók közel fele innen szerzi ismereteit – természetesen a fiatalabb generáció körében ez az arány magasabb, a 18-29 évesek 66 százaléka tájékozódik innen, ha vásárolni akar valamit.
A hírlevelek is fontos forrásai az ismereteknek: ezekből szintén a válaszadók közel fele szerez információt, de itt is kirajzolódik egy generációs különbség: míg a 18-29 éveseknek csupán harmadára, addig a 40 év feletti válaszadók felére jellemző ez. Barátoktól, ismerősöktől a kutatásban részt vevők harmada kér segítséget, támpontokat vásárlás előtt, ám a 18-24 évesekre ez még jellemzőbb: közülük minden második a kortársaihoz fordul információkért. Kuponos oldalakról minden harmadik ember tájékozódik, ez az arány a 30-39 évesek között a legmagasabb (41%). Egy-egy szolgáltató nyomtatott újságjából mindössze 13 százalékuk kap hírt az akciókról, de a 25-39 évesek közül csak 6-7 százalék forgatja az akciós újságokat.
Akciókat kínáló oldalakon vásárolunk utazást, szolgáltatást
A Bónusz Brigád és a GKID kutatásában arra is rákérdezett, hogy mely online felületeken tervezik az utazások, szolgáltatások vásárlását a válaszadók: a legtöbben, 84 százalékuk a kuponokat, akciókat kínáló weboldalakon terveznek online szolgáltatásokat, hazai és belföldi utazásokat, élményeket vásárolni. Közvetlenül a szolgáltatók weboldalán a válaszadók 47 százaléka, a szállásadásra specializálódott oldalakon 56 százalék vesz igénybe szolgáltatást, utazást.
Ár-érték arány, megbízhatóság, korábbi tapasztalatok
De vajon mire irányul az alapos tájékozódás, ami oly sok online vásárlást megelőz? A Bónusz Brigád és a GKID arra is kíváncsi volt, hogy milyen szempontok mentén döntünk, hogy milyen ajánlat kerüljön a virtuális kosarunkba.
Úgy tűnik, a legfontosabb szempont továbbra is az adott termék vagy szolgáltatás ára (67%), illetve ár-érték aránya, melyet a válaszadók közel háromnegyede jelölt meg a legfontosabb szempontként. A szolgálatóval kapcsolatos korábbi pozitív tapasztalat 45 százalék számára fontos, azonban minél idősebbeket kérdezett a kutatás, ez annál fontosabb szempont volt. A földrajzi közelség, elérhetőség minden negyedik válaszadó számára döntő tényező vásárláskor, ugyanakkor ennél jóval fontosabb a vásárlás, foglalás egyszerűsége, ez a válaszadók 37 százaléka számára lényeges. Nem is csoda, hiszen annyi információ zúdul ránk nap mint nap, hogy ügyeinket gyorsan, átláthatóan szeretnénk intézni: sokan azonnal otthagyják a nem egyértelmű, bonyolultnak tűnő vásárlási procedúrákat.
A webáruház megbízhatósága minden második ember számára döntési faktor, ez a nők számára fontosabb, nekik mind az értékelések, mind a közvetítő oldal megbízhatósága többet nyom a latba, mint a férfiak számára.
A termék vagy szolgáltatás részletekbe menő, alapos leírása közel minden második válaszadó számára fontos: enélkül nehezebb meghozni a vásárlási döntést. A vásárlók előnyben részesítik azokat a helyeket, ahol minden részletre vonatkozóan választ kapnak a kérdéseikre, nem kell emailben, chaten vagy telefonon keresniük a webáruházat. Érdekes, hogy a Bónusz Brigád és a GKID kutatása szerint az influencerek ajánlásai csupán 2 százalékukat befolyásolják egy szolgáltatás melletti elköteleződésben.
A koronavírus miatti kiszámíthatatlanság miatt még egy szempont vált egyre hangsúlyosabbá: a válaszadók 22 százaléka számára előtérbe került a visszaválthatóság, a határidő módosításának lehetősége – bár minden negyedik ember hajlamos amellett dönteni, hogy most óvatosabban és kevesebbet vásárol előre szolgáltatásokat. Minden ötödik válaszadó rövidebb időre tervez előre, és inkább az utolsó pillanatban foglal utazásokat, szolgáltatásokat.
A kutatást a Bónusz Brigád felhasználók körében a GKID Research & Consulting készítette 699 fős mintán. Az eredmények nem, kor, településtípus és iskolai végzettség terén is reprezentatívak a felhasználói bázisra.
Az idén 12 éves Bónusz Brigád 2010-ben forradalmasította a hazai piacot. egy merőben új modell bevezetésével. Digitalizálta a korábban csak offline módon elérhető élmény, gasztronómia, szépségipari, wellness stb. ajánlatokat, kedvezményes árakat biztosítva vásárlói részére. A www.bonuszbrigad.hu oldalán, jelenleg mintegy ezer ajánlat található.
A több mint félmillió hírlevél feliratkozó, naponta értesülhet a legújabb ajánlatokról, melyek nem csak az inspirálódásban, de a tudatos vásárlási szokások kialakításában is segítséget nyújtanak.
Az oldal mára több mint 34,3 milliárd forintot spórolt meg a vásárlóinak és ez a szám napról, napra nő! Légy tudatos vásárló, spórolj velük Te is.
Több ízben elnyerte az év honlapja díjat, jótékonysági programjának köszönhetően pedig a MAF Leginnovatívabb Támogatói Programjai közé került. Superbrands és Magyar Brands díjazott, a Kiváló magyar tartalom elismerés tulajdonosa és Az Év Internetes Kereskedője díj tulajdonosa is.