Termelői együttműködés a bortermelésben
A tárcavezető hangsúlyozta, hogy minden csepp borunkban ott van a hazai borászok szíve-lelke, szeretete, szenvedélye, virtusa és leleménye. A technológia mellett ez adja a "pluszt", a bor szellemét, igazi karakterét.
Nagy István kifejtette: a megoldandó feladatok közé tartozik a munkaerőt kiváltani képes automatizálás, a változó éghajlati viszonyokhoz való alkalmazkodás, valamint a termelést nehezítő aránytalan környezetvédelmi uniós szabályozók kérdése. Mindezek mellett feladat az exportpiacokon történő nagyobb értékű borértékesítés, az ágazati jövedelmezőség javítása, a fogyasztói trendek lekövetése és a fiatalok megszólítása a borfogyasztásban - sorolta a miniszter.
Nagy István emlékeztetett, hogy a Vidékfejlesztési programból 1,8 milliárd forintot különítettek el a magyar bor promóciójának támogatására. Emellett kiemelt nagyságú forrást, évi 3 milliárd forintot biztosít a kormány a nemzeti bormarketing programra. Mindkettőt azzal a céllal, hogy segítse a magyar borok népszerűsítését itthon és külföldön egyaránt.