Imádunk tévézni, ez kétségtelen!
A most először, ám később havi rendszerességgel közölt adatok 14 szolgáltató információin alapulnak, amelyek a piac 80-85 százalékát fedik le. Ennek alapján az NHH összesen 2,937 millióra becsüli az összes tv-előfizetés számát. A legnagyobb szereplő 33,4 százalékkal az UPC Kft., míg a második 24,1 százalékkal a DIGI Kft. A harmadik 18,2 százalékkal a Magyar Telekom Nyrt.-hez tartozó T-Home, míg a negyedik 6,7 százalékkal a FiberNet Zrt.
A piacon 4 százaléka van a ViDaNet Zrt.-nek, 3,3 százaléka a PR Telekom Zrt.-nek, 3 százaléka a TARR Kft.-nek, 1,7 százaléka a TvNetWork Nyrt.-nek, 1,6 százaléka a Zelka Zrt.-nek, 1,5 százaléka az Antenna Hungária Zrt.-nek, továbbá 1,4 százalékkal részesedik a RubiCom Zrt. A többi szolgáltató 1 százaléknál kisebb hányaddal bír.
A legnagyobb vezetékes szolgáltató 36,8 százalékkal az UPC, a rangsorban második 20,7 százalékkal a T-Home, míg a DIGI 10,4 százalékkal a harmadik. A vezeték nélküli piacon 57,1 százalékkal a DIGI vezet, a második UPC-nek 25,3 százalékos részesedése van, míg a harmadik T-Home 12,2 százalékkal rendelkezik.
Idén áprilishoz képest mintegy 6 ezerrel nőtt a tv-előfizetők száma, s folyamatosan emelkedik a digitális előfizetések aránya: az áprilisi 40,8 százalékról júniusra 42,4 százalékra. Változott a vezetékes gyorsjelentés is, mivel júniusban újabb 7 szolgáltató került be az adatszolgáltatási körbe. Eddig az NHH az úgynevezett hagyományos szolgáltatók, mint a Magyar Telekom, az Invitel, UPC, valamint a négy legnagyobb kábelszolgáltató, mint például az UPC, DIGI adatait dolgozta fel.
Az újonnan bekerült szolgáltatók - PR Telekom Zrt., Zelka Zrt., TARR Zrt., TvNetWork Nyrt., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt. - például a vezetékes szélessávú internetes előfizetések számát 131 ezerrel növelték meg, így ezek száma június végén 1,622 millió volt. Az újonnan bekerült szolgáltatókkal az NHH adatai a kábelmodemes piac több mint 80 százalékát fedik le.