Tízből kilencen személyesen kötik meg lakásbiztosításukat
Pénteken indult el a kampány, de a Groupama Biztosítónál már február közepe, a tájékoztató levelek kézhezvétele óta érezhető a forgalomnövekedés. Több ezren előre megkötötték új, előnyösebb szerződésüket arra készülve, hogy március 1-jén felmondják a meglévőt.
A szerződésfelülvizsgálatok száma is jelentősen megnőtt az elmúlt hetekben. A Groupama Biztosító tanácsadóinál mindezek hatására az ügyfélmegkeresések száma már februárban két-háromszorosára emelkedett.
Dübörög a kampány
Bár januárban az elemzők szerint 40% körüli volt az ingatlan adásvételek számának növekedése, mely szintén hozzájárul a lakásbiztosítási szerződéskötések számának emelkedéséhez, összességében a megnövekedett érdeklődés minden bizonnyal a felerősödő lakásbiztosítási kommunikációnak köszönhető.
„A bizalmat és a munkatársainkra nehezedő nyomást jól mutatja, hogy a kampányidőszaki szerződéskötéseknél tízből kilencen a személyes tanácsadást választották. A régebbi szerződések felmondásánál mások az arányok, ott az ügyfelek kétharmada az elektronikus csatornákat használta, ami egyértelműen azt jelzi, hogy a digitalizáció ugyan nem váltja ki a személyes tanácsadást, de komoly segítséget jelent a gyors és rugalmas ügyintézésben” – mondja Szobonya László, a Groupama Biztosító lakossági nem-életbiztosítás termékmenedzsment vezetője.
Tudatosabb ügyfelek
A személyes tanácsadásnak is köszönhető, hogy az első tapasztalatok szerint az ügyfeleknek nem a minél alacsonyabb díj, hanem a megfelelő, személyre szabott biztosítási védelem kialakítása a fontosabb szempont. A Groupama Biztosító egyelőre nem érzékeli az állománydíj csökkenését. A biztosítási összegek aktualizálása mellett sokan választanak új kiegészítő biztosításokat is. A régebbi szerződések átdolgozásával, illetve a kedvezmények még tudatosabb kihasználásával gyakran hasonló díjért magasabb szintű szolgáltatást érnek el az ügyfelek.
„A kampány azért is rendkívül hasznos, mert rávilágít a lakásbiztosítások rendszeres felülvizsgálatának fontosságára. Tapasztalataink szerint a szerződések kétharmadát három évnél régebben kötötték meg, ezeknél mindenképpen ajánlott a feltételek áttekintése, a megállapodás felfrissítése, a változó körülményekhez, kockázatokhoz igazítása” – mondja Szobonya László, a Groupama Biztosító lakossági nem-életbiztosítás termékmenedzsment vezetője.
Az eddigi befizetések visszatéríthetők
Több visszatérő kérdés is felmerül azonban az ügyfelek részéről. Az egyik ilyen például, hogy mi történik az előre befizetett éves díjakkal. A biztosítók a kampány időszaka alatti felmondásoknál minden esetben időarányosan visszautalják a befizetést az ügyfeleknek. Sokan gondolják úgy, hogy ha minden évben elfogadták a felajánlott indexálást, akkor biztosan rendben van lakásbiztosításuk, pedig különösen a három évnél régebbi szerződéseket mindenképpen érdemes szakértővel ellenőriztetni. Jelzáloghitel megléte is kérdéseket vet fel sokaknál, de a váltást ez nem korlátozza, a fedezet átvitele mellett ilyenkor is szabadon felülvizsgálható a biztosítás.