Tovább növekedhet a szlovén piacon az AutoWallis az Avto Aktiv felvásárlásának zárását követően
A vételár megfizetésével az AutoWallis Csoport sikeresen lezárta Szlovénia jelentős autókereskedője, az Avto Aktiv autókereskedelmi és szolgáltatási tevékenységének átvételét és kapcsolódó ingatlanjainak felvásárlását. Az akvizíció fontos mérföldkő a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett Csoport történetében, mivel az Avto Aktiv 2021-es 46 millió eurós árbevétele az eddigi tranzakciók között is jelentősnek mondható, és megközelíti a társaság 2021-es árbevételének 10 százalékát.
Ezt az eredményt az Avto Aktiv 795 új és 458 használt autó eladásával, valamint a hozzá kapcsolódó szerviz- és egyéb szolgáltatásokkal érte el. A 2004-ben alapított kereskedő vállalat a szlovén gépjármű kiskereskedelmi piac jelentős szereplője, öt városban (Koper, Kranj, Ljubljana, Nova Gorica, Trzin) értékesít és szervizel BMW, MINI, Toyota és Suzuki járműveket (ebből a MINI márkát egyedüli szereplőként Szlovéniában). Az akvizícióval tovább bővült a Csoport nemzetközi kiskereskedelmi tevékenysége, amelynek fő célja, hogy az AutoWallis a régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatója legyen.
A vállalatnak nem ez volt az első akvizíciója Szlovéniában: 2020-ban vette át az ország legnagyobb, egyben Ljubljana egyetlen BMW márkakereskedését, amivel belépett a helyi gépjármű kiskereskedelmi piacra is. A Csoport emellett a szlovén piacon az Opel, a Jaguar és Land Rover márkák kizárólagos márkaképviseletét látja el. A szlovén gazdaság és autópiac, valamint azok növekedési kilátásai kifejezetten erősek: a GDP bővülése jellemzően az uniós átlag felett van, az egy főre eső GDP 2021-ben az előzetes adatok alapján 27.278 dollár volt, szemben a magyar 17.020 dollárral, míg az egy főre jutó új gépjármű forgalomba helyezés jellemzően duplája a magyarnak.
Antal Péter, az AutoWallis Kiskereskedelmi üzletágának vezetője elmondta, hogy az újabb szlovén akvizíció sikeres zárását követően a társaság által öt városban és hat telephelyen történő értékesítéssel a BMW és MINI márkák esetében több mint 50 százalékos részesedéssel van jelen a szlovén piacon.
Az AutoWallis Csoport közel 30 éves tapasztalatával, szakmai tudásával, kapcsolatrendszerével és tőkeerejével a szlovén kiskereskedelmi piacon az ottani leányvállalatok is élhetnek és akár az eddigieknél is nagyobb ütemben növekedhetnek, miközben a pozíciójukból fakadó szinergiák egyaránt kedvezőek a társaság és az ügyfelek, vásárlók szempontjából is. Az AutoWallis többek között a szlovén leányvállalatok beszerzéseinek, IT rendszereinek, back office és marketing tevékenységének, továbbá logisztikájának optimalizációját tervezi, amivel a szlovén kiskereskedelem hatékonysága tovább javítható.
Antal Péter elmondta, hogy az egyik legnagyobb hatékonyságnövelést a készletezéstől várják, hiszen az eddigi egy telephely helyett mostantól öt lokáció között mozgathatóak a gépjárművek és alkatrész készletek. Hozzátette, mindez nemcsak a vállalat, hanem a szlovén vásárlók számára is kedvező, hiszen amellett, hogy nagyobb készletekből választhatnak, a tervezett fejlesztések miatt magasabb színvonalú kiszolgálást is kapnak.
Az AutoWallis az autószalonok fejlesztése során a fenntarthatóságot tartja szem előtt, így olyan, a stratégiájába és a Zöld Finanszírozási Keretrendszerébe illeszkedő beruházásokat tervez, melyek akár az iparági sztenderdeken is túlmutatnak. Antal Péter rámutatott, hogy a szlovén kiskereskedelmi piacon történő növekedés az organikus mellett újabb autómárkák bevonásával is történhet, melyek lehetőségeit jelenleg is vizsgálják.