Új lehetőségek a kisvárosi turizmusfejlesztésben - Marketingtrendek és jógyakorlatok a sikeres városimázsért

Az elmúlt évek jelentős hatással voltak a turisztikai ágazat működésére, a koronavírus a nemzetközi idegenforgalom drasztikus visszaesését eredményezte. A pandémiát már magunk mögött hagytuk, az utazási kedv ismét visszatért, a statisztikák főként a belföldi turizmus fellendülését tükrözik. A marketingorientált gondolkodás pedig minden eddiginél nagyobb lehetőségeket kínál a kisvárosok számára is imázsuk és turisztikai vonzerejük növelésére. A MITTE Communications a kisvárosok kommunikációs jógyakorlataival kapcsolatos trendelemzést készített.

Új lehetőségek a kisvárosi turizmusfejlesztésben - Marketingtrendek és jógyakorlatok a sikeres városimázsért

A korábbi évek lejtmenetét követően a 2022-es évben jelentősen megnövekedett a vendégforgalom. A World Tourism Organisation (UNWTO) elemzése alapján a turisztikai célú utazások száma 2023-ban elérheti a világjárvány előtti szint 80-95%-át. A hazai statisztikák szerint a belföldi keresletet is bővülés jellemzi, a KSH adatai azt mutatják, hogy a belföldi vendégek 19, a külföldiek több mint kétszer annyi, 114 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el, mint az előző év azonos időszakában.

Magyarországon a nemzetstratégiai célkitűzések között is szerepel a hazai utazások ösztönzése, a 2030-ig terjedő időszakra megfogalmazott, Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia kiemelt iránya a hazai régiók, mint desztinációk vonzerejének növelése. Mindezzel összefüggésben pedig egyre több település ismeri fel annak jelentőségét, hogy tudatos tervezéssel közelítsenek turisztikai lehetőségeik kiaknázásához.

Fókuszban az identitás mai kontextusban

A MITTE Communications kutatást végzett nemzetközi és hazai példák körében annak érdekében, hogy azonosítsa azokat a marketing és kommunikációs jógyakorlatokat, amelyekkel hatékonyan erősíthető egy kisváros ismertsége és népszerűsége.  A sikeres stratégiák a települések identitása, értékei köré épülnek, amelyek mai köntösben, modern arculati elemekben köszönnek vissza az online csatornákon, a PR kommunikációban és az eseménymarketing eszközökön egyaránt. A város identitása pedig a legtöbb esetben négy fő adottságból bontakozik ki: a település történelmi és kulturális örökségéből, természeti értékeiből és gasztronómiájából. Kulturális imázsépítés szempontjából kiemelt lehetőség, ha a városhoz író, költő vagy a művészet területén ismert személy köthető.
 
Nemzetközi környezetben élenjáró példa a horvátországi Trogir és a csehországi Ostroh, a hazai színtéren többek között Veszprém, az Egri Borvidék, Zalakaros és Kiskőrös szolgálnak jó példaként a sikeres városmarketing területén.

Városmarketing és városfejlesztés kéz a kézben

A hosszú távon is eredményes városmarketing megvalósítása során fontos az integrált szemlélet, azaz, hogy különböző eszközökkel, különböző csatornákon keresztül szólítsuk meg a célcsoportokat. Az egységes vizualitás, az intézmények és online platformok arculata, a közösségi média kommunikáció, a városi rendezvények promóciója és támogató sajtómegjelenések egymást erősítve tudják a legnagyobb hatást kiváltani.

A városmarketingnek köszönhetően számottevően növekszik a település ismertsége, turisztikai vonzereje, amely olyan mutatókban is visszaköszön, mint a városban töltött vendégéjszakák száma, rendezvények látogatottsága. Mindezeken keresztül pedig növekszik a turizmusból fakadó bevételek mértéke is. A kutatás eredményei megerősítették azt a nemzetközi színtéren is fennálló összefüggést, miszerint a városmarketing versenyképességi szempontból is jelentősen bővíti a települések lehetőségeit, érdemes tehát marketingalapú gondolkodással a város értékeit a külvilágnak megmutatni.

A stratégia kialakításában pedig a városvezetés, valamint a marketing és PR szakemberek közös gondolkodásának kulcsszerepe van, szoros együttműködéssel lehetséges a városfejlesztési szempontokat is hatékonyan támogatni a kommunikáció eszközrendszerén keresztül.

Lassan senki nem épít üdülőt Magyarországon – Mi történt az üdülőpiaccal?

Tombol a nyár és a kánikula, azonban, ha így folytatódik, akkor szép lassan eltűnhetnek az üdülők Magyarországról. A KSH legfrissebb, 2024-es adatai alapján több évtizedes mélypontra esett vissza az üdülőépítések száma, és az idei év elején sem látszott élénkülés. Az OTP Ingatlanpont arra kereste a választ, miért tűnnek el lassan teljesen az üdülő célú ingatlanépítések, illetve a gyakorlatban is látszik-e, amit a statisztikák mutatnak.
2025. 07. 25. 06:00
Megosztás:

Ez a boldogság titka egy kutatás szerint

A hajósok az átlagnál boldogabb emberek? Ők hozzák a 9 milliós vendégéjszaka egy részét.
2025. 07. 25. 05:00
Megosztás:

HR nélkül nincs fenntarthatóság

A humánerőforrás-menedzsment kulcsszerepet játszik a vállalati ESG-törekvések megvalósításában – hangzott el az EY üzleti reggelijén, ahol a fenntartható működést elősegítő szervezetfejlesztésről, a HR megújulásának szükségességéről, és a bértranszparencia kihívásairól is szó volt. A kerekasztal-beszélgetésen dr. Mihók Krisztina, az Erste Bank HR igazgatója és Bodri Zsuzsanna, a Magyar Suzuki toborzásért és képzésért felelős HR csoportvezetője osztották meg tapasztalataikat.
2025. 07. 25. 04:00
Megosztás:

Beindult a szezon: hol, mennyiért bérelhetnek lakást az egyetemisták?

Már a felvételi ponthatárok kihirdetése előtt elindult a szezon az albérletpiacon, ami magával hozta az áremelkedést is. Igaz, nem olyan mértékben, mint ahogy azt az elmúlt években megszokhattuk. A zenga.hu hirdetési portál adatai szerint a legtöbb kiadó garzon Budapesten a belvárosban van, amelyekért átlagosan 220 ezer forintos havidíjat kérnének. A vidéki egyetemi városokban ennyiért többszobás lakásokat is ki lehet venni.
2025. 07. 25. 03:00
Megosztás:

Változik a villanyszámla rendszer - aki átmegy, jól járhat a döntéssel

Magyarországon egy új típusú villamosenergia-árszabás bevezetésén dolgozhatnak, amely kedvező lehet azok számára, akik nyitottak a váltásra. A dinamikus áramdíjak hazai bevezetését azonban jelenleg több tényező is hátráltatja. Balogh József energetikai szakértő a Pénzcentrum.hu oldalán korábban rámutatott: az egyik fő akadályt az jelenti, hogy nagyszámú új okosmérőre lenne szükség, ezekből viszont gyakran hiány van a piacon.
2025. 07. 25. 02:00
Megosztás:

Elfogadták a törvényt! Így néz ki a nyugdíj korhatár Magyarországon!

Nem egyszerű meghatározni, mikor kérjük az öregségi nyugdíj megállapítását. A nyugdíj igénylésének időpontja komoly mérlegelést igényel. Nem mindig könnyű eldönteni, melyik évben és melyik időponttól érdemes kérni az öregségi nyugdíjat.
2025. 07. 25. 01:00
Megosztás:

Az EKB szinten tartotta az irányadó kamatlábakat

Az Európai Központi Bank (EKB) Kormányzótanácsa csütörtöki ülésén a piaci várakozásoknak megfelelően nem változtatott a három irányadó eurókamat szintjén.
2025. 07. 25. 00:05
Megosztás:

Csökkent a meghirdetett állások száma

Minden vármegyében és Budapesten is kevesebb álláslehetőséget hirdettek meg a vállalatok az idén a második negyedévben, mint tavaly ugyanebben az időszakban - közölte a Profession.hu csütörtökön.
2025. 07. 24. 23:00
Megosztás:

A mai klímák már jól bírják a legextrémebb hőséget, és te?

A klímatechnológia az utóbbi években hatalmas fejlődésen ment keresztül. Napjaink készülékei ma már jóval előrébb járnak a hőmérsékleti kihívások kezelésében, mint azt sokan gondolnák. A hosszabb és intenzívebb hőségidőszakok is könnyen átvészelhetők a klímaberendezések okos használata mellett.
2025. 07. 24. 22:00
Megosztás:

1000 feletti nevezés a Winelovers Wine Awards 2025 borversenyen!

A negyedik éve megrendezett Winelovers Wine Awards nemzetközi borverseny lebonyolítására június 29. és július 1. között került sor a margitszigeti Ensana Thermal Hotelben. A szervezők több mint ezer, egészen pontosan 1063 nevezésről adtak hírt; a tételek 13 országból érkeztek a tapasztalt zsűri elé. Idén a magyarországi Auchan is aktív szerepet vállalt a verseny promotálásában: az üzletláncnak köszönhetően közel 200 tétellel a retail lett az egyik legnépszerűbb nevezési kategória.
2025. 07. 24. 21:00
Megosztás:

Rekordnyereséget hozott az első hat hónap az UniCredit Csoportnak

Újabb erős negyedévet zárt az UniCredit: a 2025 második negyedévi nettó profit 3,3 milliárd eurót tett ki, míg az első féléves nettó eredménye elérte a 6,1 milliárdot. A történetének legsikeresebb évét író bankcsoport ismét megerősítette, hogy bizonytalan gazdasági környezetben is képes stabil növekedést és értékteremtést felmutatni.
2025. 07. 24. 20:00
Megosztás:

Az első félév során tovább mérséklődött a lakásbiztosítások átlagdíja

Az Insura.hu biztosításközvetítő adatai szerint az első félévben megkötött lakásbiztosítási szerződések átlagdíja 46 700 forint volt, ami 2,9 százalékos csökkenést jelent az egy évvel korábban tapasztalt 48 100 forintos átlagos díjmértékhez képest.
2025. 07. 24. 19:00
Megosztás:

Új energiacímkék, szigorúbb szabályok és NKFH fellépés – a hűtők negyede nem felelt meg az előírásoknak

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) kiemelt figyelmet fordít az energiacímkézési előírások betartására. Az NKFH szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok rendszeres ellenőrzéseket végeznek annak érdekében, hogy a háztartási készülékek energiacímkéinek és termékismertetőinek adatlapjai a jogszabályi követelményeknek megfelelően jelenjenek meg mind a hagyományos üzletekben, mind az online értékesítési felületeken. A 2025. évi ellenőrzések minden harmadik esetben jogsértést állapítottak meg, a hűtőkészülékek negyede nem felelt meg a jogszabályi előírásoknak.
2025. 07. 24. 18:00
Megosztás:

Kiugró vásárlói aktivitás a 3%-os hitel miatt

A Duna House adatai szerint érzékelhető keresletélénkülés indult el a lakáspiacon az Otthon Start Programnak köszönhetően. Az ingatlanközvetítői hálózat által rögzített mutatási számok alapján a 2025. július 6. és július 20. közötti időszakban országosan 16,6%-kal nőtt az értékesítők által szervezett ingatlanbemutatások száma a bejelentés utáni első két héthez (június 6-20.) képest.
2025. 07. 24. 17:00
Megosztás:

Az Abu-Dzabi Értéktőzsde (ADX) és a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) együttműködési megállapodást kötött

Az Abu-Dzabi Értéktőzsde (ADX), a Közel-Kelet egyik leggyorsabban fejlődő és vezető tőzsdéje, valamint a Budapesti Értéktőzsde (BÉT), Közép- és Kelet-Európa második legnagyobb tőzsdéje egyetértési megállapodást (Memorandum of Understanding, MOU) írt alá több kulcsfontosságú kezdeményezés kapcsán.
2025. 07. 24. 16:00
Megosztás:

Dél-Korea követheti a japán mintát

Miután Japán egyezségre jutott az Egyesült Államokkal, Dél-Korea is hasonló megállapodást igyekszik kötni a vámterhek kapcsán.
2025. 07. 24. 15:00
Megosztás:

30% vagy 15%

Az már eddig is ismert volt, hogy az EU közel 100 milliárd eurónyi amerikai termékre vethet ki vámot, ha nem születik meg a kereskedelmi megállapodás és az USA elkezdi alkalmazni a 30%-os vámokat.
2025. 07. 24. 14:00
Megosztás:

Marriott Residences márkanév alatt születik újjá a Körszálló

Új életre kel a budai látkép ikonikus eleme, a Körszálló. A Market Asset Management Zrt. (MAM) bejelentette, hogy mérföldkőnek számító megállapodást kötött a világszerte ismert Marriott International-lel. Ennek eredményeként a legendás épületben valósul meg Magyarország első branded residence fejlesztése, mely a Marriott Residences Budapest nevet viseli. Ennek köszönhetően a Körszálló lesz az első olyan hazai lakóépület, amelyet egy globálisan elismert szállodamárka üzemeltet, új fejezetet nyitva ezzel a hazai prémium ingatlanpiacon. Az új Körszálló kivitelezője, a Market Építő Zrt. idén nyáron kezdi el a munkát, az első lakók pedig várhatóan 2027 negyedik negyedévében költözhetnek be. A projekt a Marriott International világszínvonalú szolgáltatási kultúráját ötvözi egy budapesti építészeti jelkép örökségével, páratlan értéket teremtve a jövőbeli lakástulajdonosok számára.
2025. 07. 24. 13:00
Megosztás:

Gyerekvállalásra félreteszünk, magunkra nem: így gondolkodunk az egészségről és a jövőről

Az OTP Egészségpénztár kutatási eredményeiből kiderül: a válaszadók harmada csak akkor kezdett el foglalkozni az egészségével, amikor már komolyabb problémát tapasztalt. A közérzet javítása (41%) még viszonylag gyakori motiváció, de a munkahelyi teljesítmény, a család vagy mások tanácsai már jóval ritkábban játszanak szerepet az egészségtudatosságban.
2025. 07. 24. 12:00
Megosztás:

Enyhültek a recessziós félelmek a japán–amerikai megállapodás után

Az USA Japánnal kötött kereskedelmi egyezménye után enyhültek a vámháborús és a recessziós félelmek, így a kötvényhozamok érdemben emelkedtek tegnap a fejlett piacokon.
2025. 07. 24. 11:00
Megosztás: